Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

JÚNOVÝ TRIAD WATCH

Vitajte pri správach zo sveta social media. Dozviete sa, kde môžete po novom stalkovať svoju konkurenciu, čo pekné si kúpil Facebook a veľa iného. A keď sa vám už teraz nechce pokračovať v čítaní, pustite si nás v podcastovej verzii.

FACEBOOK

Máte už svojho Facebook Avatara?

Ja mám, ale veľmi sa na mňa nepodobá. Každopádne, spravte si svoju podobizeň a v podobe nálepiek alebo „stickerov“ s ňou potom môžete machrovať v chate, v komentároch, či v storkách. Facebook Avatarov nájdete v mobilnej appke pod hamburgerovým menu.

Podporujte malé podniky

Ako? Napríklad tak, že sa pôjdete najesť do obľúbenej reštaurácie, alebo si doprajete kávičku aj s koláčikom vo svojej obľúbenej kaviarni. 🙂 A keby ste mali chuť pomôcť im ešte viac, Facebook vám pripravil niekoľko nástrojov na ich propagáciu.

  • Instagram nálepka „Support Small Business“ (ja ešte nemám 🤷‍♀️ )
  • Facebook hashtag #SupportSmallBusiness
  • Facebook označenie v príspevkoch „s podporou“ (podobné ako označenie plateného partnerstva)
  • Nástroj „Firmy v okolí“

Zdroj: Instagram

Shop

Asi najväčšia pomoc pre malé firmy, na ktorej Facebook pracuje, je v podstate e-shop v prostredí Facebooku a Instagramu. Zatiaľ to samozrejme rozbiehajú len v USA, ale ak to príde aj k nám, toto môže byť ozajstná pecka a veľká príležitosť pre značky, ktoré možno v súčasnosti nemajú prostriedky na to, aby si založili vlastný e-shop napriek tomu, že ho obzvlášť v týchto časoch veľmi potrebujú.

Zdroj: Facebook

Z Facebook stránok zmizol tab „Reklamy“

Práve v ňom ste si mohli pozrieť všetky aktívne reklamy, ktoré má momentálne zapnuté vaša konkurencia. Na stránkach ho už síce nenájdete, ale ja vám prezradím, kam sa presunul. Sem 😁

Čo pekné ste si kúpili v poslednom čase?

Taký Facebook si napríklad kúpil giphy.com, a to za krásnych 400 miliónov dolárov. 😀 Popravde ide o celkom očakávaný krok, pretože už teraz generovali 50 % návštevnosti na giphy.com práve platformy patriace Facebooku. Plán je taký, že giphy by malo byť ešte viac integrované hlavne do Instagramu, kde sa vo veľkom a s obľubou používajú gifká v prostredí stories.

Zdroj: Facebook

Nové reklamy v livestreamoch

A hneď tri formáty:

  • Pre-roll reklama: pred live streamom
  • Obrazová reklama: pod videom
  • Mid-roll reklama: počas live streamu

Zdroj: Facebook

Budú Facebook stories trvať dlhšie ako 24 hodín?

Neviem, ale diskutuje sa konkrétne o možnosti nechať príbeh viditeľný až na 3 dni. Ide o dosť výrazné narušenie pôvodného charakteru formátu, ktorého krása tkvie práve v pominuteľnosti, situačnosti a autentickosti. Na Instagrame by mi to asi prekážalo, ale na Facebooku to možno nebude až tak od veci. Tam totiž tie príbehy až tak často nerozklikávame. Natíska sa otázka, či nie je dôvodom to, že na Facebook už ľudia nechodia na dennej báze. Hm, hm, nechám vás v zamyslení.

INSTAGRAM

Praktickejší, lepší, jinší!

Instagram nám chce čas strávený v jeho prostredí čo najviac uľahčiť a spríjemniť. Preto pracuje napríklad na praktickejšej navigácii v Stories, vďaka ktorej sa rýchlejšie budete vedieť prekliknúť zo storky, ktorá vás nebaví, na storku vášho obľúbeného profilu. Ďalšia vec, plánuje personalizovať funkcie kamery. Znamená to, že ak najčastejšie používate v stories bumerang, budete ho mať v možnostiach na prvom mieste hneď po ruke.

Menej stresu, viac pohody

Aj Instagram sa snaží pomôcť ľuďom vrátiť sa po vypätom a ťažkom korona období naspäť do pohody. Preto vytvoril nový tab, tzv. „Instagram Guides“, ktorý má zhromažďovať obsah zameraný na duševné zdravie. Napríklad to môžu byť rôzne meditačné cvičenia alebo rôzne články a zozbierané Instagram posty o danej téme. Zatiaľ majú túto novinku len vybraní tvorcovia, ale viem si predstaviť, že to vie byť využiteľné v budúcnosti aj pre akékoľvek iné témy. Tento tab si môžete pozrieť na týchto profiloch @afspnational, @heads_together, @vitaalere, @klicksafe, @headspace_aus, @deepikapadukone, @sudahdong and @eenfance.

Zdroj: Instagram

Komentárové novinky

Instagram pracuje na funkcii vymazať viacero komentárov naraz. To sa zíde, keď vás nedajbože zaspamujú nejakí trollovia. A ďalšia funkcia známa z Facebooku je možnosť pripnúť vybraný komentár úplne na vrch.

Zdroj: Instagram

Z KAŽDÉHO ROŽKA TROŠKA

  • Twitter prišiel konečne s možnosťou naplánovať tweet na určitý dátum a čas vypostovania
  • Na LinkedIn dorazili anketové posty
  • Snapchat možno nie je až taký mŕtvy, ako sme si mysleli. Štatistika z januára 2020 od Hootsuite hlási 352 500 používateľov na Slovensku.
  • Pinterest má Shop tab s preklikom do e-shopu

A to by aj stačilo, čo poviete? 😉 Keby ste chceli o niečom pokecať viac do hĺbky, píšte. Ja sa zatiaľ lúčim, pá pá.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>