Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Falošné profily – ako sa nechytiť na udicu a bojovať proti nim?

Facebook a Instagram je opäť zamorený falošnými profilmi, ktoré sa priživujú na veľkých značkách. Ako to ohrozuje značky, v čom všetkom zavádzajú a zneužívajú používateľov a ako proti tomu môžu bojovať firemné profily?

Ako vyzerá falošný profil?

  • Jeho aktivita je veľmi nízka a postov má príliš máličko na profil veľkého brandu.
  • Je veľká pravdepodobnosť, že nemá pri názve profilu verification badge.
  • V info o značke nájdete sľuby o voucheroch alebo výhre v rôznych hodnotách, pokiaľ budete sledovať a zdieľať ich profil, poprípade ak na konkrétnej stránke zadáte svoje údaje. Napr. ”Prvých 3 500 sledujúcich získa voucher v hodnote 50 € 1)Sleduj nás 2)Zdielaj nás v Stories 3)Do 48 hodín zašleme voucher do DIRECTU!! adidas.com
  • Postuje falošné posty a príbehy, ako dôkazy o posielaní voucherov.

Ukážka 11 falošných profilov vytvorených s názvom odkazujúcim na rovnakú značku.

 

Oficiálny profil s verifikačným označením, reálnym pridávaním postov a popisom, ktorý sedí brandu. 🙂

Aké sú najčastejšie DÔVODY falošných profilov?

1. Rýchly nárast fanúšikovskej základne / followerov

Prísľub poukazu v konkrétnej finančnej hodnote len za follow je krásny deal a rýchle zarobenie. Väčšinou uvádzajú profily možnosť výhry, čo je pre gamerskú cieľovku magické slovíčko. Stačí vidieť takýto post alebo insta príbeh pod zvučným brandom a lavína ľudí je zaistená. Profily sú následne predané a nový majiteľ si ich premenuje podľa svojej vlastnej značky.

POZOR: Pokiaľ vaša stránka nemá zatiaľ založený Instagram profil a niekto vaše meno zneužije a následne profil premenuje, k danému názvu sa už nedostanete, lebo už bolo použité (aj napriek tomu, že daný názov nie je aktívne využívaný).

2. Zneužitie osobných údajov

Niektoré falošné profily namiesto followovania odkazujú na špecifickú web stránku. Tá, rovnako ako profil, nemá nič spoločné s daným brandom. Ľudia sa prekliknú na čudesnú web stránku (napríklad http://xn--teso-sk-45a.com/), kde často formou dotazníka je zakomponovaná aj otázka smerujúca na osobné údaje (meno, tel. číslo…) Tie môžu byť zneužité rôznym spôsobom. Ľudia kvôli kupónom dokonca posielali SMS, ktorými si aktivovali odoberanie týždennej SMS, ktorá bola samozrejme pekne spoplatnená.

Ako môže značka zareagovať?

1.) Zverejniť informačný post a upozorniť tak svojich zákazníkov.

Strach sa šíri rýchlo – v tomto prípade sú však zdieľania veľkým pozitívom.

 

2) Nahlásiť profil, čím dáte Facebooku / Instagramu najavo, že niečo nie je v poriadku.

3.) Verifikuje si stránku, čím dá najavo svoju oficialitu.

Ak ste sa už niekedy pokúšali získať pre svoju stránku „verification badge“, možno ste sa stretli Facebook podstránke „Centrum pomoci“ s informáciou „Táto funkcia nie je momentálne dostupná všetkým“. Pokiaľ vám záleží na verifikácii, pomôcť vám môže agentúra, ktorá má bližšiu spoluprácu s Facebookom. V prípade potreby nám pomáha väčšinou agency support alebo v ešte lepšom prípade odporúčame client support, ktorý má dokonca podkategóriu pri stránkach „Žiadosť o verifikovanie stránky“. Odpoveď by ste mali dostať do 1 pracovného dňa. Ak nastanú v tomto procese komplikácie, niektoré agentúry majú vlastného Facebook accounta, ktorý ochotne pomáha. Verifikácia však podlieha rôznym pravidlám, ktoré nie sú zverejnené. Facebook túto možnosť poskytuje bezplatne, tak prečo o to nepožiadať 🙂

 4.) Nahlásenie falošných profilov cez Facebook podporu

Ako som už vyššie spomínala špeciálnu podporu pre klientov a agentúry alebo samotných Facebook accountov, tak toto sú práve miesta, kde môžete priamo napísať Facebook tímu s prosbou o pomoc.

Pre overenie vašej originality požiadajú o sken jedného zo štyroch dokumentov:

• Local business license (issued by your city, county, state, etc.)
• A tax filing
• Certificate of Formation (for a partnership)
• Articles of Incorporation (for a corporation)

V tomto kroku zatiaľ vyčkávame na schválenie. Bližšie riešenie dopĺňam čoskoro. 😉

EDIT 

Prvé výsledky nahlasovania sa ukázali ako úspešné. Instagram vám dokonca pošle veľmi peknú notifikáciu. 🙂

Žiaľ aj táto situácia ohľadom falošných profiloch dokazuje to, prečo sú tak dobre živené fake news. Ľudia si totiž neoverujú informácie a samotné zdroje…

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

ACCOUNT MANAGER - je u nás ten, kto sa nebojí veľkých výziev ani náročných klientov, ktorým preposielač nestačí, a vie si poradiť nielen v digitále. Jednoducho, hľadáme TRIADovského account managera, ktorý sa vynájde v každej situácii. Cítiš sa na to? Viac o tejto pozícii >>>

SOCIAL MEDIA BRAND MANAGER - Pod touto pozíciou sa skrýva (naozaj) najkomplexnejší job, aký v agentúre máme. Ak si trúfaš a máš aspoň 2 ročné skúsenosti, ktoré presvedčia nás a našich super klientov, poď do toho a buď súčastou najkreatívnejšej a najlepšej digitálnej agentúry na Slovensku. Viac o pozícii >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám