Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Engage 2016 očami trojdňových účastníkov #2

Socialbakers napiekli brutálnu konferenciu Engage Prague 2016 a najedlo sa tam skutočne veľa hladných hláv. Boli sme jedni z nich a ukoristili sme vám malú koštovku.

Hlavný deň so špičkovými speakrami z celého sveta už zhrnula Kaja. Nové rozumy hlavne o Instagrame a Live streamingu nazbierala na workshopoch Majdži. Ja som si vybrala vizuálny storytelling, problematiku globálneho kontentu v lokálnych obzoroch a naučila som sa, ako spraviť z followerov zákazníkov. Poďme teda papkať.

giphy (4)

1) OD FOLLOWEROV KU ZÁKAZNÍKOM: Luis Spencer Freitas

Každý marketingový mág miluje rozprávku: Janko a Marienka, ako sa z neznalcov medovníka stali jeho milovníci. Často ju nájdete aj pod pomenovaním ako cesta zákazníka, predajný lievik, Buyer’s Journey… V podstate ide stále o proces: zachytiť pozornosť cieľovky -> nadviazať s ňou kontakt -> presvedčiť ochutnať produkt -> podporiť spoznávanie značky -> jej obľuba -> opakovaný nákup produktu -> vernosť & vzťah zákazníka

Screen Shot 2016-05-17 at 00.33.50

Workshop od Pernod Ricard bol hlavne o fakte, že efektivita kampaní na sociálnych médiách nestojí len na namakanom targetingu, ale aj na správnom oslovení a interakcii podľa fázy cesty, v ktorej je používateľ. Pointou je vytvorenie bezproblémového osobného zážitku v individuálnych momentoch, pretože na tých práve záleží.

PREKONAJTE OČAKÁVANIA A VYBUDUJTE SI TAK PEVNÝ ZÁKLAD PRE RAST BRANDU

 

Dôležité je používateľov najskôr inšpirovať a vyvolať záujem na relevantných kanáloch. Pokiaľ stále nemajú z klikania ošúchaný button “kúpiť”, testujte CTA viacerých kreatív, učte sa z výsledkov a optimalizujte výstupy. Odhalíte tak e-commerce trendy.
Dôležitá je transformácia z používateľa na brand lovera. Namiesto produktu sa sústreďte na servis. Vytvorte im nové zvyky – zabávajte ich, učte novinky, to po čom ich ♥ piští.

Ako má značka vo fázach cesty postupovať, je individuálne podľa zákazníka. Identifikujte si podľa toho KPI’s na každú časť a majte tie správne páky, ako sa posunúť ďalej.

 

2 ) GLOBÁLNE SOCIAL MEDIA STRATÉGIE LOKÁLNE: Mohamed Abo El Fotouh 

Vedeli ste, že trend rastu fanúšikov je väčší na globálnych stránkach v porovnaní s lokálnymi? A ako je to s interakciami? Presne naopak. Viac ich nájdete na profiloch s miestnym obsahom.

Workshop od Nestlé bol o rozdieloch globálnych a lokálnych stránok a adaptácie globálneho obsahu na miestny trh. Ideálne heslo by bolo: myslite globálne, konajte lokálne. Udomácniť globálnu kampaň je náročné a často aj nemožné.
Ponechajte pointu celého humbuku – insight a pripravte špeciálne číslo pre miestne publikum. Bacha, kampaň budete chcieť vyhodnocovať. Globálny hashtag v lokálnej kampani budete trekovať so slzami v očiach. Porozmýšľajte nad jeho adaptáciou a rovnako nad inými trekuschopnými vecami (URL a pod).

„LOCAL CONTENT IS MORE TIMELY AND RELEVANT

 

Za čo majú zodpovednosť globálne a lokálne tímy?

GLOBÁLNY

  • veľká idea (kampane samotnej značky)
  • témy kontentu
  • globálny kalendár
  • social monitoring

Lokálny

  • adaptácia veľkej idey
  • kreatíva kontentu
  • nákup médií
  • monitoring a analýza
3) STORYTELLING S VIDEOM: Alex Ayling

V súčasnosti je už každý z nás storyteller, má kameru vo vrecku a každý druhý je vloger. Workshop z BBC nám priblížil 3 kroky k úspešnému video obsahu:

  • ADAPTUJ pre tvoju cieľovú skupinu
  • BUĎ AKO tvoja cieľovka
  • POCHOP tvoju cieľovku

Aby bol video storytelling efektívnym a relevantným obsahom, musí byť prispôsobený využívanej platforme. Veľmi dôležité je porovnanie sociálnych médií a ich maximálne využitie tým najvhodnejším obsahom. Pozrime sa spolu na tie najzákladnejšie:

13250562_10206990266535120_1652676854_n

 

YOUTUBE

Miesto, kde sa vyhľadáva obsah – je to veľká databáza videí. Z časového hľadiska sú videá dlhodobo aktuálne. Nie je až tak podstatný počet pozretí, ale dĺžka pozretia.

„If you cant pitch YouTube video in 25 words or less; don’t make it.“

FACEBOOK

Ak neupútate pozornosť do prvých 3 sekúnd, ste mŕtvy. Zabudnite na databázu videí ako na Youtube, tu ide hlavne novinky (a to sú iba dva body z Facebook algoritmu).

Vytvorte dôvod, aby používatelia zdieľali váš kontent, ktorý je aktuálny v daný moment a podstatne kratší ako na YouTube.

V pravej podstate ide o platformu na konverzáciu. Preto by video malo byť vyfachané tak, aby vzbudzovalo debatu.

Video musí fungovať aj bez zvuku (titulky, mimika…).

 

SNAPCHAT

Opak YouTube. Kontent najmä s nízkou kvalitou a s častou frekvenciou. Pointou je aktuálna, pár sekundová Real time komunikácia.

Veľký rozdiel v porovnaní s Facebookom. Podstata nie je v konverzácii, ale vo vysielaní, vypovedaní niečoho.

 

VINE

Stavte na animácie. Buďte čo najlepšie prepojený s vaším Twitterom.

Dôležití sú influenceri, ktorí vedia posunúť obsah raketovou rýchlosťou. Zamerajte sa na content, ktorý má potenciál na zdieľanie ako forma 6 sekundového loopu.

 

PERISCOPE

Všetko, čo sa tam premelie, je o live prenose s cieľom vytvoriť buzz s prístupom do všetkých oblastí.

Kontent je veľmi prchavý, ako na Snapchate.

 

INSTAGRAM

Prezentácia jednominútovej krásy. Imidž, imidž, imidž. Nikto si nedá na Instagram škaredú fotku.

Ukážte svoje najlepšie ja a inšpirujte iných.

Time spent watching video is a huge engagement metric

A nakoniec, zvládli sme aj workshop s našimi pražskými kolegami pri pive a krídelkách 😉

P2

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

FINANČNÝ MANAŽER/RIADITEĽ PRE NAŠE TECHNOLOGICKÉ FIRMY - KONTENTINO a BRACKETS od svojho vzniku niekoľko násobne narástli a potrebujú šikovného človeka, ktorý by prebral zodpovednosť za celú finančnú agendu, aby mohli v nastavenom raste bez problémov pokračovať. Prihlás sa tu >>