Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

O mozgoch a mačiatkach na Digital Rulezz 2016

Ahojte. Som Lili. Písať som sa naučila ako redaktorka v celoštátnom denníku, čo jemne poznačilo moje vyjadrovacie schopnosti. Prinášam vám teda informácie z najcool konferencie na Slovensku najformálnejším jazykom na svete 🙂

Najväčšia konferencia o digitálnom marketingu na Slovensku „Digital RULEZZ 2016“ aj tento rok lákala účastníkov na nabitý program. Spíkri s rôznymi pohľadmi na témy internetového marketingu priblížili technologické novinky. Prilákali aj nás, a tak sme si boli vypočuť čo nás čaká, kam slovenský marketing smeruje a prečo sa oplatí vedieť to.

Z množstva informácii, ktorými sme boli zaplavení, sme vybrali trojchodovú ochutnávku toho, čo nás zaujalo:

Nedokonalosť mozgu je dokonalý marketingový nástroj

Ak v človeku vyvoláte dojem, že voda, do ktorej si vložil ruky, bola vriaca (napriek tomu, že bola izbovej teploty), jeho mozog vyhodnotí túto situáciu ako nebezpečnú a na rukách sa prejaví reakcia začervenania. Virtuálny marketér zo spoločnosti Grand Pano Ivan Daško sa venuje spojeniu vizuálneho marketingu a neuromarketingu. Spolu so svojím tímom vytvára projekty založené na ilúzii prostredníctvom virtuálnej reality, na tú však, ako tvrdí, slovenský trh nie je ešte stále pripravený.

Napriek tomu, že počas konferencie sa hneď niekoľkí spíkri zhodli na tom, že práve tadiaľ vedie budúcnosť reklamy, marketingu, obchodu i vedy, klienti na Slovensku sú stále opatrní. Podobne ako digitálny marketing ako taký, aj virtuálna realita si bude musieť preraziť cestu a vydobyť svoju pozíciu, kým do nej budú klienti ochotní investovať. Veď už dávno všetci vieme, že raz vidieť (a v tomto prípade aj precítiť) je lepšie ako stokrát počuť.

Ponaučenie: Ľudský mozog sa dá tak ľahko oblbnúť, tak prečo to nevyužiť? 

Nezabíjaj mačiatka

„Zakaždým, keď niekto použije termín postpravda namiesto slova lož, zomrie malé mačiatko“ (Josef Šlerka, Socialbakers). Ide o trend šírenia poloprávd a ,,postprávd“, ako bývajú nazývané lži na sociálnych sieťach. Prečo sa to deje? Vysvetlenie je jednoduché. Ľudia reagujú na informácie, ktoré ich vystrašili, šokovali a pod. Môže to však byť len hoax a neoverené tvrdenie hocikoho, kto je natoľko príčetný, aby si zriadil účet na sociálnej sieti.

Ľudia týmto postpravdám uveria, zdieľajú ich – a čo sa nám napríklad na Facebooku zobrazí medzi prvými príspevkami, ktoré nám Facebook podhodí? Predsa tie posty, ktoré majú v danú chvíľu najviac interakcií. Nebude predsa ukazovať svojim zákazníkom to, čo by pre nich nemuselo byť zaujímavé. A ponaučenie? Nezdieľajme postpravdy, pretože mačiatka sú vtipné a verejná mienka môže byť v rukách každého z nás.

Ponaučenie: Dvakrát premysli a raz klikaj… 

Videli ste Minority report?

Ján Ilko zo spoločnosti FaceMedia rozprával o využití face a body detection technológie pri cielenom zobrazovaní obsahu v digitálnom OOH.  Nepochybne ide o inovatívny prístup k prieskumu trhu a k analýze zákazníckeho správania. Veď ako inak by ste pomenovali proces, kedy je monitorovaný (podotýkam, že bez toho, aby ste o tom vedeli) váš pohyb po predajni, vznikajú mapky najlukratívnejších pozícii a tiež je monitorovaná zmena výrazu vašej tváre počas návštevy obchodu? Ooo áno, deje sa to.

Ponaučenie: Pre istotu sa usmievajte na všetko, čo sa vám páči 😉

Opäť raz inšpirovaní a vzdelanejší sme sa vrátili späť do každodenného života zadaní, plánovaní a brainstormingov – veď to najlepšie, čo môžeme s nadobudnutými informáciami spraviť, je čím skôr ich použiť.

Autori: Lili Sisková, Stanka Fabšíková, Bohumil Pokštefl

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.