| Barbora Jozefíková
Budú social media platformy nakoniec všetky rovnaké?
Vítame ťa pri ďalších social media novinkách. Pozreli na sociálne siete, aké funkcie im pribudli a ktoré skopírovali jedna od druhej. A ak sa ti nechce čítať, o všetkom sme sa dopodrobna porozprávali v podcaste marketing bez obalu – určite si ho vypočuj:
Počúvať sa dá aj na Spotify či Apple Podcasts.
Meta
Plánovanie Instagram príspevkov cez mobilnú aplikáciu
Social media manageri, tvorcovia obsahu a Influenceri oslavujú. Instagram konečne umožňuje plánovať príspevky priamo v aplikácii!
Tí, ktorí používajú Creator Studio, Kontentino alebo Zoomsphere to už dávno majú v malíčku. Meta sa aj takýmito malými krokmi snaží čo najviac priblížiť k externým aplikáciám, ktoré sú v mnohých featurkách oveľa prehliadnejšie, jednoduchšie a rýchlejšie.
ℹ️ Instagram príspevky si môžete naplánovať od 20 minút až do 75 dní do budúcnosti.
View this post on Instagram
Hudba v statických príspevkoch
Ďalší krok, ktorým sa Meta chce priblížiť k TikToku a k jeho audio-vizuálnemu obsahu? Na Instagrame sme boli zvyknutí pridávať pesničky len do Stories a Reels. Teraz pridáte obľúbenú hudbu aj do obyčajného statického príspevku či carouselu. V poslednom kroku, pri písaní textu, si vyberiete ľubovoľnú pesničku a jej úsek – a je to.
Miera interakcií v Instagram Reels
REELS ≠ VIDEO
Miera interakcií je metrika, ktorú všetci digitálci a social media manažéri milujú. Na TikToku sa metrika pohybuje okolo 10 %, na Facebooku, alebo Instagrame je vo väčšine pod 4 %. Pozrime sa na mieru interakcií podľa formátov:
- Reels si udržiava najväčšiu mieru interakcií od minulého roka.
- Carousel má pomaly klesajúcu krivku.
- a 4. Statický príspevok sa streda s klasickým video formátom alebo gifkom.
Meta má nový report
…a nevyzerá dobre. Čo vychádza z public reportingu? Jednoducho a stručne: majetok Marka Zuckerberga a samotný príjem spoločnosti Meta výrazne klesol.
V októbri tiež Facebook uviedol, že v priebehu budúceho roka plánuje minúť približne 10 miliárd dolárov na vývoj technológií na vybudovanie svojho vlastného metaverse. Aktuálne investuje spoločnosť do Metaverse Horizon Worlds, ktorý má menej ako 200 000 aktívnych mesačných používateľov. Dobre vedieť – za posledných osem mesiacov z neho odišlo približne 100 000 používateľov.
Linky pre video hovory cez WhatsApp
Chatovacia appka WhatsApp, ktorá patrí spoločnosti Meta od roku 2014, prišla s novou funkciou: vytvorenie linku na hovory a video hovory. Platnosť takýchto odkazov je 90 dní a volať prostredníctvom hovoru alebo videohovoru vieš až s 32 ľudmi naraz. Trošku ako Zoom, či..? 😉
TikTok
Efekty pre voiceover
Efekty pre voice over sú na TikToku už od roku 2021. Postup je jednoduchý: nahráte video so svojim hlasom a priamo v editovaní videa si len vyberiete ľubovoľný efekt hlasu, ktorý vám vyhovuje.
TikTok však v októbri prišiel s efektom, ktorý je hlasom ich AI girl, a je odvodený od “text to speech” hlasu.
Photo Mode na TikToku
Áno. Je to tak. Na TikTok prišiel statický formát – Photo Mode, ktorý je veľmi podobný Instagram carouselu. Do TikTok obrázkovej galérie viete vložiť viac ako 15 fotografií spolu textom s dĺžkou až 2 200 znakov.
TikTok now vs. BeReal
Ak nepoznáte sociálnu sieť BeReal, vznikol v roku 2020 pre zdieľanie statických fotiek v reálnom čase.
Podľa dát z Data.ai sa appka BeReal umiestnila na vrchole rebríčka Free Downloads iPhone apps medzi augustom 2022 a októbrom 2022 v USA. Celosvetovo je na šiestom mieste v tejto kategórii.
TikTok túto príležitosť veľmi šikovne využil, trošku (viac) skopíroval BeReal a vytvoril podobnú, veľmi identickú aplikáciu TikTok Now. Ako funguje? Máte tri minúty denne na autentickú fotku a zároveň selfie.
TikTok live streamy
Až 62 % používateľov pozerá sekciu TikTok live každý deň. Čo v nej nájdeme? ASMR videá, koncerty, live DJ sety, live predaj kameňov, kozmetiky, veľa bizáru.
TikTok prišiel s novou funkciou: zapojiť až 6 používateľov do jedného live streamu.
YouTube
Používateľské meno!
Používateľské meno na YouTube! YouTube pridal novú funkciu: identifikátor resp. používateľské meno YouTube. Zobrazuje sa nielen v adrese URL pre ľahšie hľadanie, ale zároveň aj v krátkych videách, ktoré uverejníte.
Odpovede na komentára vďaka Shorts
YouTube tak pridal nový spôsob a featurku, ako môžu tvorcovia komunikovať so svojou komunitou prostredníctvom krátkych videí. Na komentár pod videom môžu od októbra 2022 odpovedať videom – Shorts.
Čo je rovnaké ako možnosť odpovede na video TikTok, ktorú Instagram tiež skopíroval v decembri minulého roka.
___
Ak vás zo sociálnych sietí niečo špeciálne zaujalo, alebo sme na niečo zabudli, dajte nám vedieť v komentári. Vidíme a počujeme sa pri ďalších social media novinkách. 📰
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>