Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

5 tipov, ako zvládnuť vzťah na diaľku

Áno, áno. Ďalší blog o tom, ako sedíme všetci doma na homeoffice. Nebudem však písať o tom, ako nemáte prokrastinovať a ani o pomodore, žabách a iných pochutinách.

Tu sme pri dôležitejšej úlohe posledných dní, a to Ako z nás spraviť naozajstnú agentúru 21. storočia, ktorá bez problémov pracuje na diaľku?

Po prvotnom šoku z toho, že máme v najbližšom období obriadiť 40+ člennú, 3-tímovú reklamnú agentúru  s niekoľkými rozbehnutými kampaňami cez Slack, sme napokon uvideli 2 svetlá na konci tunela:

  1. Ak to nedáme my, s našou láskou ku inováciám, digitálnym backgroundom a super šikovnými klientmi, nedá to pravdepodobne nikto. #skromne
  2. Naskytla sa nám príležitosť vypimpovať homeoffice do absolútnej dokonalosti. Nikdy by sme si na také niečo nenašli čas v reálnom svete. NIKDY. Ak to spravíme fakt dobre, možno sa bude môcť polovica tímu cez leto odtatáriť do Chorvátska a žiaden projekt ani klient tým neutrpí. A to vám je celkom v pohode motivácia:

S týmito 5 tipmi to dá každý tím: 

1. Porady a meetingy

Konajú sa v presne stanovenom čase, aby si ich ľudia vedeli naplánovať v rámci svojho dňa (my máme porady dve: ráno o 9 a večer o 17).

Zatiaľ sa nám na videokonferencie najlepšie osvedčil Zoom, ktorý má free verziu do 100 ľudí. Free verzia má limit 40 minút, čo nám až tak nevadí, aspoň sme efektívnejší. Pripojiť sa môže ktokoľvek prostredníctvom linku.

Aby to nebol humbuk, každá porada s 15+ účastníkmi má svojho moderátora, ktorý udeľuje slovo jednotlivým účastníkom, zatiaľ čo všetci ostatní su mute-nutí.

2. Spoločné brainstormingy

Brainstormingy plánujeme do kalendára spolu s linkom na videokonferenciu. Ako pri klasickom brainstormingu, vždy by tam mal byť niekto, kto robí zápis a niekto, kto brainstorming vedie. Pocitovo sú osobné brainstormingy určite lepšie, ale veľkým vynálezom posledných dní je verejný brainstorming*.

Mailom oznámite tému, čas, pripojíte link a čakáte, kto sa k vám pridá. Skoro ako Pokec, ibaže namiesto fotiek v pančuškách očakávate dobré nápady.

*tento typ brainstormingu sa samozrejme hodí iba vo výnimočných prípadoch – treba mať na pamäti, že hodinový brainstorming s desiatimi ľudmi je v skutočnosti 10-hodinový brainstorming.

3. Písanie a čítanie s porozumením

Písané vysvetľovačky cez Slack a maily bez osobného dovysvetlenia sú extra pain. Dlho to trvá a nie všetci ľudia vedia písať a čítať s porozumením. Pri každom náročnejšom zadaní, pri každej zložitejšej informácii sa preto treba opýtať otázku Odoslať alebo zavolať? a potom vytočiť kolegu. A potom mu zavolať.

4. Tímová komunikácia

Mám pocit, že jedna z najväčších výhier tímového homeofficu je väčšia transparentnosť a informovanosť všetkých ľudí v tíme. To, čo ste si kedysi utrúsili pri kávovare, či ako smalltalk na záchode, teraz oznamujete tak, aby sa info dostala ku všetkým zainteresovaným. Lebo tušíte, že ak to neurobíte, máte zarobené na problém.

5. Dostupnosť

Podobnú obozretnosť, akú majú ľudia pri informovaní všetkých o všetkom, majú aj v súvislosti s vlastnou dostupnosťou. A tak zastihnuteľnosť, ktorej som sa obávala asi najviac, je úplne najmenšia issue a dokonca sa zdá, že sú ľudia na homeoffice ešte dostupnejší. Ihneď odpisujú na Slacku, dodržiavajú naplánované termíny a dokonca popri brainstormovaní na jednom kanáli nemajú problem odpísať na druhom.

Zatiaľ to teda vyzerá, že dokážeme s rovnakým nasadením makať aj bez toho, aby sme všetci sedeli na hromádke. A ako riešime chýbajúci ľudský kontakt? Normálne. Kávičkou o tretej, alebo klasickým pivkom po práci:

Ak by ste si chceli o tejto téme prečítať viac, určite si dajte tento blog od Zapier, ktorý maju 250+ zamestnancov a pracujú výhradne na diaľku.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Hľadáme šikovného junior grafika, ktorý nemusí mať veľa praxe v agentúrach, ale dobre si rozumie s PSD a AI. Môžeš byť šikovný študent alebo aj neštudent s láskou ku grafike a reklame. Ako bonus sa budeš učiť od jedného z najlepších art directorov na Slovensku.

COPYWRITER & IDEAMAKER v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

DTP / GRAFIK WANTED! Vyznáš sa v press dátach, zalamovačkách, gramážach papierov a v neštandardných offline formátoch? Poď k nám, potrebujeme ťa ako soľ. Prihlás sa tu >>>