Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

2 vychytávky Facebook kampaní, o ktorých možno neviete

Spravujete dlhodobo bežiace Facebook kampane (napríklad trafficové, konverzné) s rovnakými kreatívami, ktoré nasadzujete na veľké množstvo rôznych cieľoviek? Tak tento článok v sebe skrýva 2 mega vychytávky, ktoré by ste mali hneď zaviesť do praxe, ak ich náhodou ešte nepoznáte.

LONG STORY SHORT

To podstatné sa dozviete v týchto dvoch stručných bodoch (ak sa vám nechce čítať moje omáčky) a širšie dovysvetlenie nájdete nižšie, keby ste na tie omáčky predsa len dostali chuť. 😉

1.používajte jednu verziu kreatív reklám na všetky cieľovky (use existing post)

  • pokiaľ opakujete rovnakú kreatívu vo viacerých kampaniach a cieľovkách, využívajte stále rovnakú verziu, t.j. rovnaké ID postu
  • prečo? no lebo takto budete zbierať prípadné interakcie zo všetkých kampaní na jeden “post” a povedzme si pravdu, na vašu cieľovku spraví na prvý pohľad lepší dojem reklama, ktorá už získala nejaké viditeľné interakcie (reactions, comments, shares), než čistá, ktorá vzbudzuje mylný dojem, že o ňu nikto nemá záujem
  • plus v očiach Facebook algoritmu má lepšie skóre reklama, ktorá už dosiahla, resp. dosahuje pekné výsledky a bude ju viac tlačiť do News Feedu (teda za predpokladu, že tú kreatívu máte naozaj peknú)

2.automatické tagovanie URL-čiek (URL parametre)

  • ak URL webstránky, na ktorú smerujete svoju Facebook reklamu, chcete mať detailne otagovanú UTM-kami, a napr. aj podľa cieľoviek, a iných charakteristík, využite “Dynamické URL parametre“
  • stačí si poriadne pomenovať všetky úrovne kampane (Campaign, Ad Set, Ad) a vložiť tento dynamický kód do chlievika “URL parameters” pri každej kreatíve (úroveň „Ad“). „Dynamický“ znamená, že automaticky vám bude ťahať všetky charakteristiky o kampani z názvov jednotlivých úrovní kampane a z klasických vlastností ako zdroj, médium, placement, ktorými ste zvyknutí URL linky označovať manuálne. Facebook vám teda traffic z reklám sám otaguje tak, aby ste z nich mali v analytics dokonalý prehľad.
  • kód nižšie kombinuje URL parametre Facebook-u a klasické UTM tagy, takže nech sa páči, skopírujte si 😊
    (nemusíte v kóde nič meniť, len si ho niekde uložte a systémom copy+paste veselo používajte)
⬇️⬇️⬇️

source={{site_source_name}}&placement={{placement}}&ad_id={{ad.id}}&adset_id={{adset.id}}&campaign_id={{campaign.id}}&ad_name={{ad.name}}&adset_name={{adset.name}}&campaign_name={{campaign.name}}&utm_source=facebook&utm_medium={{placement}}&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.id}}-{{ad.name}}

⬆️⬆️⬆️

 

SHORT STORY LONGER

ad 1. use existing post = rovnaké ID

Ak chcete použiť rovnakú existujúcu kreatívu reklamy alebo sériu reklám, ktoré už máte vo vytvorenom Ad Sete, stačí tento Ad Set duplikovať a upraviť len veci, ktoré chcete mať iné, napr. timing, budget, cielenie. Pri Facebook-u však vo všeobecnosti platí, „dôveruj, ale preveruj“. Konkrétne pri tomto sa mi už v minulosti párkrát stalo, že mi po duplikovaní Facebook vytvoril kópie existujúcich reklám. Tým myslím, že vyzerali síce rovnako, ale boli to úplne nové, interakciami a inými dátami nepokrstené kreatívy, kópie, ktoré si svoju performance cestičku museli vykráčať odznova. A to bola škoda.

Aby ste sa uistili, že používate v novom Ad Sete skutočne existujúcu reklamu, ktorá už nazbierala pekné viditeľné interakcie, rýchla kontrola je, že tieto interakcie uvidíte v preview reklamy. Ďalšia možnosť je vložiť ju do nového Ad Setu na úrovni „Ad“ manuálne cez ID reklamy. Získate ho tak, že si otvoríte reklamu na Facebooku a skopírujete poslednú skupinu čísiel z URL postu a vložíte do chlievika “Enter Post ID”. V preview si môžete skontrolovať, či má reklama naozaj doposiaľ získané interakcie a je to. Je to asi trochu zložité na vysvetľovanie, preto aj krátky tutoriál nižšie ⬇️

ad 2. URL parametre

Mám takú hypotézu, že tento chlievik veľa socialistov ignoruje, resp. možno nevie, na čo slúži. Nebudem sa hrať na machra, tiež som ho dlho ignorovala.😄 Ale odkedy som zistila, aká je to šikovná vecička, môj život sa zmenil. 😜

Naozaj, pri veľkých performance kampaniach, kde točíte rovnaké kreatívy reklám na viacero cieľoviek (a tým myslím desiatky rôznych Ad Setov), je to skutočný šetrič času.

Plus je tam výhoda bodu č.1, a síce, že môžete používať jednu verziu reklamy, na ktorú zbierate postupne viditeľné interakcie zo všetkých kampaní, a pritom neprichádzate o výhodu mať v analytics dokonalý prehľad o trafficu z vašich Facebook kampaní. Ja už som si túto fíčurku obľúbila natoľko, že manuálny UTM link builder už v prípade Facebook kampaní ani nepoužívam. Mám uložený dynamický kód a šupujem ho veselo aj na sponzorované posty.

Verím, že pre mnohých z vás boli tieto info prínosné a že vám ušetria kopec času, keď ich začnete využívať. Keby ste mali otázky, píšte, volajte, posielajte holubov, a rada dovysvetľujem, ak bude treba.

Čavečko!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,