Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Poznáte top reklamné trendy roka 2016?

Zápalná šnúra roka 2017 už pomaly horí a tak by sa, pravda, patrilo uctiť si pamiatku toho uplynulého. A viete, ako to je – keď vás niekto opúšťa, celú noc sedíte pri fľaši Becherovky, TATRATEA alebo iného
lahodného moku
a so slzou v oku
spomínate na milé
spolu prežité chvíle.

giphy

A na to, čím bol váš známy výnimočný.
Aké boli teda highlighty (resp. zlaté klince, vrcholy) roka 2016? Aké boli trendy? Čo rozhodovalo? Slovami Andreja Bičana: „Poďme sa pozrieť, čo bol top…“

MESSENGER BOTY: Keď chcete stroj, ktorý (vyzerá, že) vám rozumie

Po čom túži obyčajný zákazník, keď si objednáva nejakú službu, kupuje si tovar alebo potrebuje informáciu o produkte? V prvom rade chce, aby mu odpovedal niekto, kto dnes nemal zlý deň, niekto, kto „rozumie reči môjho kmeňa“ a kto to vie vyriešiť v neformálnej atmosfére. Facebook začul tento zákaznícky ston a hľa, na svet prišiel… Messenger bot.

Je dostupný v Messengeri, v aplikácií, ktorú používa viac než miliarda ľudí na zemi. Komunikuje tak, ako zákazník píska: hovorí vtipy, posiela gifká, má ironické poznámky a tak ďalej. O tom, aký je všestranný, sme sa presvedčili aj u nás, keď sme pre spoločnosť WebSupport vytvorili OverBota, ktorého sme naučili zjednávať cenu domény. Čosi sme o ňom napísali aj na blogu, ak sa vám chce spoznať ho bližšie. 🙂

POKÉMÁNIA: Keď smartfón spaľuje lepšie ako rotoped

Mohli by ste namietať, že to nebol nejaký veľký trend, veď trval cca mesiac, možno dva, a potom spľasol ako bublina od Hubba Bubba. Pokémánia vol. 2 však mala svoj význam, pretože nám ukázala, že smartfón dokáže vyhnať do ulíc na prechádzky obrovské množstvo ľudí – a to nie len cez deň, ale pokojne aj o pol druhej ráno a v tlupách. Pred rokom by tomu nikto neveril.

Nie každý má zakončenie ako Messi, a tak sa nemôžme čudovať, že Nintendo nezvládlo druhú fázu a celý úspech appky šiel tak trochu „k vode“. Tak enormný úspech tejto hry nečakal nikto, a tak sa naň nikto nepripravil. Pokémánia ale zaiste patrí medzi najväčšie šupy uplynulého leta. Viac o tomto trende si môžete tiež prečítať na našom blogu.

LIVESTREAM VIDEÁ: Realita víťazí nad umelou krásou

Ďalšia výzva pre reklamnú brandžu. Na začiatku sa všetci pýtali, čo zaujímavé sa s tým dá robiť. Keď niekde v Amerike (ako vždy) vzniklo video, v ktorom sa počas live prenosu naťahovali na melón gumičky, až kým nevybuchol, každý pochopil. Sledovanosť bola obrovská. Stačí mať dobrý nápad a peknú exekúciu.

Robiť livestream je výzva aj z technického hľadiska. Aby sme sa do toho čo najskôr dostali, začali sme streamovať rôzne interné aktivity. Zistili sme, že hoci live videá vyzerajú spravidla horšie, než tie postprodukčne upravované, ľudí láka realita zobrazenia. Neskôr sme skúsili čosi vymyslieť aj pre našich klientov, a tak prišla na svet napríklad súťaž, v ktorej sme sľúbili slobodu štyrom holubom a ľudia mohli tipovať, ktorý z nich uletí prvý. Organické čísla boli, ako zvykneme vravieť, brutálne. Prečítajte si o ňom viac tu.

360° FOTKY A VIDEÁ: Keď sa dá na vec pozrieť z iného uhla

Takzvaná tristošesťdesiatka patrí medzi tie trendy, ktoré ešte nerozvinuli svoj potenciál naplno. Je to však obrí krok smerom k virtuálnej realite. Pár pokusov sme mali aj my, napríklad keď sme testovali novú 360° mašinku alebo keď sme hľadali Project Manažéra – to sme dokonca spravili 360°video. Ono, tá technika je ešte dosť drahá a tak sme sa museli uspokojiť s nižšou kvalitou obrazu – aj tak z toho však vznikla celkom zaujímava vec, veď sa pozrite, (ale nie na Safari, tam to, žiaľ, nefunguje). Alebo si o tom prečítajte náš starší článok.

INSTAGRAM VS SNAPCHAT: Keď vás baví tragikomédia

Chcel ju získať pre seba, a keď sa mu to nepodarilo, ukradol jej to najcennejšie, čo mala. Tento tragický príbeh výnimočne nestvoril Hollywood, ale dvojica sociálnych sietí. Príbeh kopírovania (protože „krádež“ se neříká!) Snapchat Stories, ktoré si Instagram naveky požičal, nám však ukázal aj to, že koncept videí a tzv. „live“ prvok je niečo, kvôli čomu sa (aspoň v Kalifornii) oplatí mať dlhé prsty.

MANNEQUIN CHALLENGE: Keď sa stretne všetko dokopy

Na záver chuťovka: každý rok sa objaví minimálne jeden challenge, ktorý vyzerá, že sa vynoril spod zeme, ale pritom je to často výsledok trendov, ktoré sa zrazia dokopy.

Všimnime si, drahí kolegovia, že Mannequin challenge je:

  • video (jeden z hlavných trendov roka 2016)
  • zachytávajúce konkrétny moment (čo sa sčasti prekrýva s livestream-om)
  • z rôznych uhlov pohľadu (ako 360° video).

Ibaže by nebol a ja sa mýlim. Ale za názor nebijú. Každopádne, jedno také video sme spravili aj my, aha.

RADA NA ZÁVER:

Keď Zuckerberg (kopec cukru, pozn. prekl.) na marcovej Facebook konferencii hovoril o Messenger botoch, livestreame alebo 360° videách, v nasledujúcich mesiacoch si dal naozaj záležať na tom, aby sa tieto novinky trendom aj stali. Facebook investoval obrovské množstvo úsilia do toho, aby sa jeho vychytávky dostali medzi čo najväčšie množstvo ľudí.

ČO Z TOHO VYPLÝVA? Keď bude najbližšie Facebook konferencia, pozorne počúvajte – bude sa o tom hovoriť celý nasledujúci rok.

Prežite pekný rok 2017, sledujte trendy a počúvajte viac dobrej hudby.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Máš už dosť veľa skúseností a je čas sa posunúť ďalej? Možno je čas napísať nám. Hľadáme senior art directora a idea makera v jednej osobe, ktorý nerozmýšľa v šablónach, vie vymyslieť super veci do telky aj na Instagram a nebojí sa rýchleho tempa a voľných víkendov. Viac o tejto pozícii >>.  

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám