Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Septembrový TRIADWATCH 🏄

September je mesiac, kedy sa lúčime s letom a pripravujeme sa na farebný svet jesene pomocou nových fashion kúskov v šatníku. Social media odborníci nám taktiež prinášajú úžasné farebné novinky a zmeny, ktoré ovplyvnia prácu v social media marketingu. Pozrime sa teda na ne. 🙂

Čo má Facebook nového?

Oslovte zákazníkov, ktorí nakupujú offline

Vybrané firmy sú dnes schopné vytvárať reklamy na oslovenie zákazníkov, ktorí navštívili ich kamenné predajne. Týmto spôsobom vedia efektívne opätovne zacieliť zákazníkov a prilákať ich späť k ďalším nákupom alebo presvedčiť „window shopperov“ (obzeračov výkladov) vstúpiť a nakúpiť.

Ďalšou vychytávkou je, že marketéri sú schopní osloviť podobnú skupinu ľudí, akí navštevujú predajne. Rysujú sa teda nové možnosti získania ďalších potenciálnych zákazníkov.

Ads Manager a Power Editor sa reálne spoja… do Ads Manager-a

Myslím si, že dôvodom prečo má Facebook dve platformy pre spravovanie reklám je jednoducho to, že A/B testuje, ktorá verzia z nich viac vyhovuje marketérom. Možno aj preto sa rozhodli zastaviť vývoj Power Editoru (z dôvodu nižšieho využívania) a začleniť najpopulárnejšie nástroje do Ads Managera.

V Ads Managari tak budete môcť vytvárať návrhy podobne ako v Power Editore. Či už používate Power editor alebo Ads Manager, nový update Ads Manageru bude mať aktivity a históriu reportov z Power editora, pričom si ponechá staré rozhranie (vrátane sumarizačných riadkov a personalizovaných stĺpcov). 2v1 – môže byť, no nie?

Farebné komentáre

Asi nie je potrebné nič vysvetľovať. FB testuje farebné komentáre. Možno už sú tiež jesenne naladení. 😉 Jedno je však isté: farebný komentár ti umožní vystúpiť z davu! A možno aj nie…

A čo Instagram?

4 fotky vedľa seba na gride

Pri niektorých poúživateľoch Instragram testuje zobrazovanie štyroch fotiek na gride (mriežke z fotiek) v jednom riadku. Ešte sa nič poriadne ani nestalo a už je plný internet hejtu, špeciálne od blogerov a celebrít. Haló Instagram, veď im to kazí profil!

Ani len netušíme, prečo sa rozhodli vymeniť 3 za 4 fotky v riadku. Musia predsa vedieť, že značky i vyššie spomínané celebrity a blogeri si zakladajú na perfektne vyzerajúcom gride. Profil musí vyzerať dokonale, keď naň niekto príde a začne si skrolovať fotky. Neostáva nám nič iné, iba čakať.

Viac možností na Stories

Čo sa týka stories, Facebook a Instagram chcú byť viac prepojené siete. Niekoľko updatov, ktoré pomôžu lepšie spracovať stories.

  • Tieto dva giganty už testujú cross-posting na storiečkach.
  • Full-screen zážitok z insta stories ponúka integrácia s FB Canvas.
  • Organické príbehy sa budú môcť boostovať z Power Editora alebo Ads Managera.
  • Umiestnenie stories sa bude môcť optimalizovať cez Facebook, Instagram aj Audience Network.

Twitter novinky

Viac znakov v jednom tweete

Vyjadriť ideu pomocou 140 znakov nie je vôbec jednoduché. Musíte dávať pozor, aby ste vystihli pointu a ak ako social media manager vytvárate reklamné posty, nie je to vôbec jednoduché. Týmto dňom je teraz konieeec. Twitter rozšíril počet znakov na jeden tweet. Jedna správa môže mať 280 znakov. Juch!

Algoritmus siete Twitter sa bude viac podobať Facebook-ovému

Twitter bude preferovať zobrazovanie tweetov, ktoré budú mať vyšší engagement ako tie, ktoré majú srdiečkové reakcie. Týmto spôsobom chce Twitter zvyšovať kvalitu vášho feed-u. A nie len to. Twitter vám zobrazí aj tweety od ľudí, ktorých nesledujete. Ako je to môžné? Ak sa ľudia, ktorých sledujte zapoja reakciou alebo komentárom do tweetu človeka, ktorého nesledujete. Twitter bude jednoducho zobrazovať takéto tweety na základe popularity daného tweetu.

LinkedIn updaty

Videá, videá všade!

Videá vládnu social media svetu. A ani LinkedIn to nenecháva len tak. Trošku opozdene, ale nevadí.

LinkedIn umožní priamo natočiť alebo uploadnuť video do feed-u. Video musí byť kratšie ako 10 minút a bude sa automaticky prehrávať bez zvuku.

LinkedIn predstavuje…

Audience Network –  tento tool na umiestnenie reklamy nie je žiadnou novinkou vo svete social media. Tak čo prináša LinkedIn lepšie? Jedinečné kritériá na zacielenie pomocou spoločností a názvov pracovných pozícií umožnia veľmi presne zacieliť reklamu. Keďže LinkedIn je profesíjna sieť, ľudia majú tendenciu aktualizovať svoje informácie. Vďaka tomu je príležitosť zacielenia reklamy pre B2B alebo náborové centrá oveľa lepšia ako na Facebook-u či Twitter-y. Smutné je, že táto funkcia je dostupná iba pre vybraných inzerentov.

Pinterest novinky

Pinterest Taste graf

Každý mesiac príde 200 miliónov ľudí na Pinterest a hľadá nápady a inšpiráciu. Pinterest tvrdí, že naozaj chápe záujmy a kategórie návštevníkov. Práve preto zaviedli pre inzerentov graf, ktorý ukazuje rozdelenie Pinterest-u. Vďaka tomu budú môcť obchodníci lepšie zacieliť reklamu.

Skutočne veľkou vecou je, že si môžete vybrať z viac ako 5000 záujmov. Ešte dôležitejšie je, že „chuť“ každého človeka sa neustále vyvíja. Preto inzerenti môžu cieliť relevantnú reklamu určitého produktu na ľudí, ktorí si v nedávnom období prezerali podobné témy či produkty.

Google+ stále žije

Je zrejmé, že Google nevenuje takú pozornosť svojej potápajúcej sa lodi. Uvedomili si však, že Google+ má stále viac ako 1,6 milióna aktívnych denných používateľov.

Tu sú tri aktualizácie, ktoré pritiahli našu pozornosť:

  • Skrytie komentárov s nízkou kvalitou. Inými slovami – umiernenie diskusie v rámci príspevkov.
  • Google udalosti sú späť. Je to vďaka rastúcej popularite komunít G+, ktoré predtým tieto udalosti používali.
  • Vývojom aplikácie Google Photos sa spoločnosť Google+ sústredila na kvalitu obrázkov. Teraz umožňuje vyššie rozlíšenie zobrazovanie a priblíženie obrázkov v lepšej kvalite.

September priniesol niekoľko vecí, ktorými sa vieme nadchnúť. Čo je z toho najviac super? Dvojnásobný počet znakov tweetov, videá v LinkedIne alebo farebné komentáre? Je toho naozaj veľa, už len to všetko vyskúšať!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.