Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

SEPTEMBROVÝ TRIAD WATCH

Hurá na ďalšie social media novinky! 🙂 Aj tentokrát sa máte na čo tešiť. Prečítajte si, čo pre nás chystá Facebook v skupinách, aké novinky má pre nás Instagram Shop, či akú šikovnú maličkosť prináša WhatsApp.

 

FACEBOOK

# Hashtagy majú zmysel

Používate hashtagy iba pri postoch na Instagrame? Podľa posledných odporúčaní Facebooku by sme ich mali pridávať aj k postom práve na tejto platforme. Ich pridanie by nám malo zabezpečiť extra dosah. Používať by sme mali iba relevantné hashtagy, ktorých optimálny počet by mal byť 3 – 5.

 

Nový dizajn stránok v aplikácii

V mobilnej aplikácii Facebooku sa testuje nový formát stránok. Zdôraznené budú základné detaily stránky a zmizne tlačidlo LIKE. Dominantným sa stane tlačidlo FOLLOW. Nebude sa zobrazovať počet fanúšikov stránky a zvýraznený bude celkový počet sledujúcich.

Používanie hudby vo videách na Facebooku

Poznáte základné zásady používania hudby vo videách na Facebooku? Aby ste sa vyhli problémom, myslite na týchto pár bodov:

  • na hudbu v Stories alebo napr. live koncerty sa obmedzenia nevzťahujú;
  • čím viac piesní sa vo videu objaví, tým skôr ho Facebook obmedzí ( napríklad live video môže byť prerušené, v časti videa môže Facebook stíšiť hudbu, alebo celé video vymaže);
  • odporúča sa pridávať do videí radšej kratšie skladby;
  • audio video bez vizuálneho prvku Facebook skôr nepodporí;
  • ak pri live videách používate hudbu bez oprávnenia, Facebook vás už upozorní;
  • používajte vlastnú hudobnú knižnicu FB, v ktorej môžete nájsť rôzne piesne aj klipy, na ktoré sa obmedzenia nevzťahujú.
Sponzorované a partnerské príspevky v skupinách

Nezľaknite sa, ak na vás v niektorej skupine vyskočí sponzorovaný príspevok alebo označenie plateného partnerstva. Tieto novinky Facebook pripravil pre verejné skupiny, ktoré majú viac ako 1 000 členov.

Nové štatistiky pri postoch v skupinách

Správcovia Facebook skupín sa môžu tešiť aj na podrobnejšie štatistiky postov. Vďaka nim získame prehľad už aj o tom, koľko unikátnych používateľov daný príspevok v skupine videlo alebo naň zareagovalo komentárom, zdieľaním či inou reakciou.

Každý post ukáže tiež počet členov, ktorí sú v skupine aktívni v momente zverejnenia príspevku, čo je kľúčový ukazovateľ pre dosah a zaujatie. Táto novinka je zatiaľ v testovacej fáze.

Platené online eventy

Súčasnej situácii prispôsobil Facebook aj eventy. Stránky si môžu vytvoriť už aj online event, ktorý však neskôr nie je možné zmeniť na klasický.

Takýto online event môže byť aj platený. Vytvoriť si ho stránky môžu v rámci Facebook Live. Vďaka tomuto nástroju môžu predávať vstupenky a osloviť aj široké publikum, pričom si Facebook zatiaľ nenárokuje na žiaden podiel ani poplatky. Novinka plateného online eventu je už dostupná v ČR.

 

Nástroj Shop už aj vo Facebook aplikácii

Shop, ako ho poznáme z Instagramu, budeme čoskoro môcť nájsť už aj v aplikácii Facebooku. Narozdiel od Marketplace budú môcť ľudia kupovať produkty priamo od firiem.

Tešiť sa môžeme na rôzne dizajny, náhľady produktov v reálnom čase, možnosť automaticky vytvoriť Shop pre nových obchodníkov, ale aj na nové dáta v Commerce Manageri. Shop bude možné prepojiť s Messengerom, WhatsAppom či Instagram Direct a poskytnúť tak zákazníkom servis priamo v apkách.

INSTAGRAM

Crossposting Stories

Sledujete nejakú značku iba na Insatgrame, ale na Facebooku už nie? Čoskoro možno uvidíte IG Stories tejto značky už aj v Stories feede Facebooku. Funkcia crosspostovania Stories sa zatiaľ iba testuje.

Stories by mali byť odlíšiteľné farbou krúžku na profilovej fokte.

Nový layout

Čaká nás nový layout Instagram home screenu. Ten práve testujú v 3 rôznych verziách. Uvidíme, ktorý z nich sa stane víťazom.

Instagram checkout

V USA už môžu ľudia nakupovať a platiť priamo v aplikácii. Umožňuje im to nová funckionalita Instagram checkout (pokladňa), a to prostredníctvom Facebook Commerce Managera alebo partnerských platforiem BigCommerce a Shopify. Snáď čoskoro aj u nás.

Live nakupovanie

Nakupovať na Instagrame budeme môcť aj prostredníctvom nástroja live nakupovanie. Počas živého vysielania môžu firmy prestavovať produkty, ktoré si zákazníci môžu ihneď pozrieť a zakúpiť v aplikácii. Novinka sa tiež testuje zatiaľ v USA.

WhatsApp umožní vyhľadávanie info na Googli

Novú šikovnú funkciu priniesol aj WhatsApp. Tá umožní okamžite vyhľadať kontext správy pomocou Google. Chcú tak spomaliť šírenie dezinformácií a pomôcť ľuďom overiť si, či je daná správa pravdivá.

To je vše, přátelé! Ale iba za social media novinky. Pozri sa ešte tuto nižšie, či nehľadáme práve teba.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám