Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

OKTÓBROVÝ TRIADWATCH

Zahajujeme náš štvrtý ročník mesačných prehľadov v social media svete a ani október nebude výnimkou. 💪 Noviniek bolo opäť neúrekom, tak poďme rovno na ne.

FACEBOOK

Limit počtu reklám

Facebook začína limitovať to, koľko máte naraz spustených reklám v rámci jednej stránky. Odôvodňujú to tým, že pokiaľ vám beží strašne veľa malých reklám, nabúrava to performance. Veľmi veľa reklám tak nemusí byť plne aktívnych a ostanú len v „learning phase“, kde sa míňa budget skôr, ako nabehne nastavená optimalizácia.

V skratke si kliknite sem, kde si skontrolujete, či nie ste nad limitom. Limit reklám je odstupňovaný tým, koľko do reklamy investujete. Tabuľka povie viac.

Zdroj: Facebook

Koniec obmedzenia textu v obrázku?

Táto otázka nastala začiatkom mesiaca, keď prestal byť funkčný Facebook tool Image Text Overlay, v ktorom sme si kontrolovali, či objem textu v obraze je ok. Aktuálne už aj Facebook prišiel s vyjadrením, že prestali penalizovať obrázky, ktoré obsahujú veľa textu. Otestovali sme to a niektoré reklamy s textom, ktorý by možno v minulosti neprešiel, teraz nemal problém pri schvaľovaní reklamy.  Využívajme však túto slobodu textu s rozumom. Máme stále len pár sekúnd na zaujatie používateľov vo feede. 😉

Zdroj: Matt Navarra

 

Koniec anketám na stránkach

Facebook stopol podporu formátu ankety. Pravdepodobne už nastálo. Čakáme na oficiálne vyjadrenie.

Zdroj: Facebook

Hashtagy

Facebook chce zvýšiť používanosť hashtagov. Vužívajú dáta z Instagramu, vďaka čomu vedia ponúknuť najviac používané hashtagy v konkrétnej téme. Vraj tak ľahšie nájdeme najpoužívanejšie tagy a zvýšime tak organiku postov.

Zatiaľ sa to len testuje na niektorých stránkach. Pre nás je novinka menej relevantná, keďže drvivá väčšina výsledkov je z platenej reklamy.

Zdroj: Social Media Today

Update cover rozmerov

Facebook neustále updatuje svoj vzhľad a to ovplyvňuje aj zobrazovanie cover obrázkov. či už v evente, v skupine alebo na business stránkach. Všetky aktuálne rozmery zhrnul perfektne Jon Loomer. 👏

Privítajte Business site

Prakticky nejde o nič nové. 😀 Ide skôr o update aplikácie Facebook Pages. Tool by mal byť vylepšený o spravovanie Instagramu. Už by ste mali mať aktuálnu desktopovú a aj mobilná verziu. Ľahko tak môžete vytvárať príspevky na jednom mieste pre obe platformy, spravovať správy a notifikácie na jednom mieste a zároveň aj riešiť analytiku oboch platforiem v jednom. V budúcnosti plánujú prepojiť aplikáciu aj s WhatsApp.

Rights Manager

Nový tool Rights Manager automaticky detekuje porušenie autorských práv, ktoré sa vzťahujú k obrázkom, fotkám videám zverejneným na Facebooku a Instagrame. Pokiaľ chcete takto ochrániť nejaký váš materiál, musíte vyplniť formulár.

Zdroj: Facebook

INSTAGRAM

Instagram direct + Messenger

Facebook opäť prepája platformy. Tentokrát Instagram DMs nahradí Messenger. Tento update by mal byť spojený s viacerými výhodami:

+ Prepojenie používateľov na viacerých platformách

+ pridanie features ako Selfie sticker, replies, chat colour…

Zdroj: Instagram

Reels updaty

Víziou Reels je určite nahradiť čoraz viac používanejší Tik Tok. Aby sa im to podarilo neustále feature vylepšujú. Limit z 15 sekúnd zvýšili na 30 sekúnd, upravili timer z 3 na 10 sekúnd a už môžete strihať a vymazávať jednotlivé klipy. Uvidíme kam sa Reels ešte posunie a ako to ovplyvní jeho používanie.

Zdroj: Social Media Today

TIK TOK

Tik Tok najskôr spustil platformu Tik Tok for Business, aby pomohol značkám a marketérom byť lepšími storytellermi. Teraz prichádza s Marketing Partner Program s 20 certifikovanými odborníkmi, ktorí dopomôžu tomu, aby bola aplikácia ešte dokonalejšia. Majú dopomôcť pri správe kampaní, kreatíve, efektoch, ale aj meraní výsledkov. Partnermi sú napríklad: Sprinklr, QuickFrame,Unit9, Kantar.

SPOTIFY Podcast polls

Podcasty v aplikácii Spotify budú v budúcnosti interaktívnejšie vďaka anketám. Výsledky hlasovania sa ukážu tým, čo hlasovali a hlasovanie bude anonymné. Hlasovanie bude dostupné aj pre iOS a Android. Po sprístupnení  na Slovensku to otestujeme na našom Marketing bez obalu. 😜

Zdroj: www.hiresaudio.online

Stojíme za iniciatívou Férový influencer

Ako TRIAD sme spolu s FSV UK, SPIR, AKA – Asociace komunikačných agentúr a ďalšími agentúrami stáli za vznikom Kódexu influencera. Význam a postavenie influencerov je čoraz silnejší, takže bolo potrebné zamyslieť sa nad pravidlami. Lebo s vplyvom prichádza aj zodpovednosť. Pridajte sa k nám na www.ferovyinfluencer.cz

Ak chceš s nami robiť férové social media a trúfaš si pracovať na veľkých kampaniach ako napríklad pre klienta ako je O2, tak nám napíš sem, možno ťa práve hľadáme. 😍

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.