| Daniela Malecová
MARCOVÝ TRIADWATCH
Pozrime sa spoločne, čo sa udialo vo svete social media za posledné obobie. Ak sa vám nechce čítať, rovno si pustite podcast > bit.ly/marcove-novinky
Opatrne s tými -> 😂❤️😉😊
V social media skupinách sa objavilo upozornenie, že nás v blízkej budúcnosti môže čakať obmedzenie už aj pri používaní emoji v texte.
Posty s väčším počtom emoji v texte by mali byť penalizované podobne, ako je to pri množstve textu vo vizuáloch. Čím viac emoji, tým môžu značky očakávať nižší zásah. Zatiaľ sú to len dohady, uvidíme keď a či vôbec sa to dostane aj ku nám.
V skupinách už aj ako stránka
Ak dostanete pozvánku do novej skupiny, Facebook vám už ponúkne možnosť výberu, ako chcete vystupovať v danej komunite. Môžete si vybrať či chcete komunikovať ako súkromná osoba alebo niektorá zo stránok, ktorú spravujete.
Vaše pocity zo statusov už aj vo Fcebook Stories
Tak čo, ako sa práve cítite? Ste hladní? Nervózni? Či nebodaj šťastní? Svoje pocity už môžete vyjadriť aj vo Facebook Stories prostredníctvom nového stickera. Ak vôbec tieto Stories používate. 😉
Je váš obsah naozaj kvalitný a pravdivý?
Facebook sa neustále snaží zlepšovať kvalitu obsahu a vytvoril nám novú záložku – PAGE QUALITY, ktorá má informovať adminov stránky, keď porušia pravidlá komunity.
V záložke by ste mali nájsť príspevky, ktoré vám vymazali a tiež aj odvôvodnenie – ako ste pravidlá porušili. Zároveň môžete vidieť, aký obsah na vašej stránke považuje Facebook za zavádajúci alebo nepravdivý.
Našli ste si tam niečo? Veríme, že nie. 🙂
Lepšia spätná väzba pre inzerentov
Ďalšou novinou medzi záložkami by mala byť Custom Satisfacion Score. Facebook by mal začať hodnotiť inzerentov na základe spätnej väzby od zákazníkov. Tej bude priraďovať skóre, ktoré si budú môcť inzerenti pozrieť v danej záložke.
V prípade zlého feedbacku budú firmy penalizované.
Záložka bude obsahovať prehľad pozitívnych a negatívnych feedbackov, vysvetlenie skóre a všeobecný prehľad. Zároveň budú vidieť svoje priemerné skóre z hodnotení zákazníkov a údaj, ako dlho bude stránka penalizovaná.
Keď dostane firma zlý feedback, Facebook ju potrestá tak, že nasledujúca reklama bude pre daného inzerenta drahšia a bude mať menší dosah.
V tejto záložke nájdu firmy tiež info:
- z akej krajiny hodnotenie pochádza,
- ako je hodnotená kvalita produktov, ich doručenie a služby predajcu,
- a tiež aj plné znenia hodnotení.
Ups! Toto sa nemalo odoslať…
Testovanie bolo ukončené. Už všetci máme v Messengri možnosť vymazať správy. V skupinových chatoch môžete správu vymazať pre seba, ale i pre všetkých.
Musíte to však stihnúť do 10 minút po odoslaní.
Optimalizácia rozpočtu
Ak ste boli zvyknutí, nastaviť si pri PPC kampaniach budget na jednotlivé ad sety sami, postupne ich sledovať a optimalizovať – od septembra bude tomu KONIEC.
V súčasnosti je optimalizácia budgetu pre celú sadu reklám v kampani dobrovoľná. Jej úlohou je však pomôcť vám:
- prerozdelovať financie kampane,
- sledovať nepretržite sady reklám,
- vyhľadávať tie s najlepším výkonom na základe újadov v reálnom čase.
Facebook chce teda ešte viac voľnosti pri spendovaní našich financií a pomôcť nám takouto automatizáciou lepšie optimalizovať.
Ak si však budete chcieť udržať aspoň trošku kontrolu nad spendami, budete môcť využiť nastavenie limitov na výdaje a obmeziť Facebook aspoň nejakými hranicami.
Juchúúú! Prichádza zlúženie doručenej pošty
V roku 2016 Facebook prvýkrát zlúčil upozornenia a komentáre z Facebooku, Messengra a Instagramu.
Tentokrát však budú pridané aj direct messages!
Momentálne testovačka v USA a Brazílii. Keď sa osvedčí, môžeme sa novinke tešiť aj u nás.
INSTAGRAM
Skrývanie #hashtagov
Instagram umožní používateľom skryť hashtagy, ktoré pri postoch používajú. Tie však zostanú naďalej k nahliadnutiu.
Aby hashtagy nerušili pozornosť, zostanú zabalené za jedným hlavným. Vo výsledku to napríklad bude vyzerať v takomto formáte -> #triad +6.
Zatiaľ sa novinka testuje, no očakávať u nás ju máme o 1 – 3 mesiace.
Quiz sticker
Ešte viac interacie! Novinku máme aj v Insta Stories. Čoskoro pribudne nový quiz sticker. Už vymýšľate, ako ho kreatívne využijete?
Zjednodušenie prihlasovanie
Instagram vyvýja novú funkciu, ktorá umožní prihlásiť sa do viacerých profilov prostredníctvom jedného hlavného účtu.
Jeden účet si zvolíte ako primárny (asi to bude váš súkromný), na ktorý si napojíte ďalšie profily. Po prihlásení sa do hlavného účtu vás Instagram automaticky prihlási aj do ostatných za pomoci jedného hesla a jedného používateľského mena.
Super, že?! Účty zostanú oddelené, iba sa zrýchli a zjednoduší spôsob prihlasovania. A vy si už nemusíte pamätať milióóó údajov.
Direct správy na desktope
Počet direct messages sa na Instagrame neustále zvyšuje. Dokonca rýchlejšie ako engagement na sociálnej sieti.
Aj na základe tohto faktu plánujú zaviesť priame správy aj do webovej verzie. Pomôcť to má tiež samotnému prepojenie komunikačných platforiem, ktoré Facebook v blízkej budúcnosti plánuje.
Link posty pre IG TV
Instagram sa neustále snaží viac a viac podpodporovať svoju TV. Tentokrát používateľom umožnili, aby si pri nahrávaní videa na IG TV vytvorili krátky zostrih. Ten môžu priamo použiť ako post, z ktorého sa dá prekliknúť na full verziu videa.
Na záver mám pre vás už iba jeden TIP na čítanie. Ak máte radi dáta, určite si nájdite chvíľku a pozrite sa na výsledy prieskumu z USA o znalosti používateľov v oblasti ochrany osobných údajov. Upozorňujem, že každého to nezaujme. 😀 Tak o mesiac!
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>