Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Júlový TRIADWATCH 🏄

Novinky v rybníčku sociálnych sietí sa dejú neustále. A my vieme, že ich nemá čas sledovať každý. Preto vám to uľahčíme a môžete si na jednom mieste prejsť zaujímavosti a novinky, ktoré sa udiali v júli.

Videá v newsfeede – so zvukom

Dumali ste pri tvorbe videí nad tým, ako prinútiť svoju cieľovku, aby si klikla na vaše video a nielen videla, ale aj počula jeho obsah?

Poväčšinou sa to riešilo cez titulky krátkym upozornením, kedy sa sledovateľovi iba odkázalo, že so zvukom si užije video viac. Teraz už nebude potrebné ani toto. Pretože…

 

GIFká už putujú priamo na Facebook

A nie na Giphy, Reaction GIFs alebo iné weby, z ktorých odkaz doteraz fungoval ako jediná možnosť použitia GIFov. Facebook našťastie vyslyšal naše prosby (pretože odkazovať na iné weby a vyháňať ľudí z miesta, kam sme ich krvopotne dostali, je proti logike). Po novom umožňuje už nahrávanie GIFov priamo do postu, prípade ako reakčný komentár pod príspevkom. Táto novinka, žiaľ, ešte stále nefunguje vo Facebook Notes, ale dúfajme, že je to len otázka času.

 

Koniec editácii link postov… Alebo aj nie 

V boji proti konšpiráciám a hoaxom Facebook zavelil, že sa nebudú môcť upravovať nadpisy a popisy link postov. Social media manažéri horko zaplakali, keďže to bola veľmi aktívne využívaná editácia. Minimálne nám, v TRIADe, však našťastie neostali oči pre plač, lebo používame Kontentino. A v ňom sa tento typ príspevkov dá úplne legálnym spôsobom upravovať aj naďalej.

Budú mať značky Stories už aj na Facebooku?

Vo Facebook Insightoch niektorých značiek pribudol nový tab zvaný Branded content. A tam, hľa, Stories.

V momente nám zasvietili oči a začali sme sa tešiť na to, ako môžeme o značkách hovoriť i cez tento priestor. Ale netrvalo to dlho, pretože sa vyjadrili kompetentní a schladili naše očakávania. Ide „len“ o informácie o Stories z Instagramu, čo platí pre značky, ktoré si prepojili Facebook so spomínaným Instagramom.

Facebook Spaces Live

Facebook Spaces začínajú ukazovať čoraz viac svoje praktické využitie. A to cez virtuálnu realitu naživo pre verejnosť, nielen ako komunikáciu zopár nami zvolených osôb. Ako ilustruje i video, cez Spaces môžu prebiehať napríklad aj konzultácie pedagógov so študentmi. Spaces si mimochodom môžete vyskúšať už aj na Slovensku. Potrebujete k tomu akurát aktuálnu verziu Oculus Rift aj s Touch ovládačmi.

Live From Facebook Spaces

Posted by Facebook on 11. júl 2017

Reklamy si vás nájdu už aj v Messenger appke

Povedzme si narovinu, toto nie je vec, ktorú by sme nečakali. Vezmite si už len okruh svojich priateľov. Aké percento z nich ja aktívnych na Facebooku a má čas si pozerať News Feed? Mnohí si už obmedzili tento priestor len na blízkych priateľov a mnohí si už dokonca otvárajú len aplikáciu, v ktorej môžu komunikovať napriamo. Preto Facebook nezaháľa a na svetlo sveta prináša nový placement – Messenger.

 

Facebook nateraz sľubuje, že sa reklamy budú zobrazovať len medzi kontaktmi. Dúfajme, že to nezájde do extrémov a sponzorované správy si nás nenájdu aj priamo v komunikácii s našimi priateľmi.

Instagramové API pre všetkých

Trikrát hurá, že si nebudeme musieť chodiť po čísla (špeciálne, ak ide o Stories) do aplikácie. Instagram sprístupňuje svoje API a všetky analytické nástroje môžu rozšíriť svoje pole pôsobnosti (a neuvádzať len základné metriky), aby sme tak my, social media manažéri mali o čosi ľahší a šťastnejší život.

 

Custom Audiences na Instagrame

Máte na svojom Instagrame zaujímavú a interagujúcu cieľovku, o ktorej si myslíte, že s vami nie je v kontakte na Facebooku? Žiadny problém. Vďaka novým Custom Audiences môžete facebookovou reklamou zacieliť na svojich instagramových milých tak, aby vaše príspevky nielen srdiečkovali na jednej sociálnej sieti, ale aj páčikovali na tej druhej.

Krátke náhľady videí na Youtube 

Sú také teórie, že najväčšia sociálna sieť s videami čerpala svoju inšpiráciu na iných stránkach s, nazvime to, sexy obsahom. Nevieme to potvrdiť, ani vyvrátiť, aaale…

Je to zaujímavá novinka, ktorá vám teda z každého videa ukáže krátky, 3-sekundový náhľad videa. Podľa Youtubu sa tento náhľad nedá (zatiaľ) upraviť, čiže sa vytvára sám.

Emojis hýbu sociálnym svetom

Boli ste už na novom filme o emojis? Ani my nie, to ale neznamená, že ich nepoužívame. Práve naopak. O ich zmysle sa ešte v budúcnosti pobavíme obšírnejšie. Nateraz vám poskytneme fakty zo sveta, a to, že sa ich na Facebooku denne premelie 60 (slovom šesťdesiat) miliónov a na Messengeri je to denne 5 miliárd (!!!). Čo to znamená pre vás? Že ak ich denne používa toľko ľudí aj z vašej cieľovky, mali by ste ich ako značka používať tiež.

A mini zhrnutie, akí sú emoji favoriti na tých celosvetových internetoch.

To by bolo na uplynulý mesiac všetko. Ak by ste na TRIAD „socky“ mali ľubovoľnú otázku, pokojne sa pýtajte v komentároch alebo nás oslovte priamo. Radi pomôžeme, skonzultujeme alebo poradíme.

 

Do skorého videnia o mesiac s augustovými novinkami!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám