Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Júlový TRIADWATCH ⛱

Teplo, že? Vypeckujte klímu, načapujte ľadovú kávičku a vychutnajte si svieže správy zo social media sveta za posledný mesiac. Dajte vedieť, či vás niektoré z nich schladili, alebo naopak, z ktorých vám zostalo poriadne horúco. Toľko meteosenzitívny úvod, poďme na to. 😄

FACEBOOK

AR reklamy (augmented reality)

Ako bol býval Facebook na konferencii F8 avizoval, rozšírená realita v reklamách sa nám stáva realitou. Zatiaľ nechal pohrať sa s ňou najmä fashion značky ako napr. Michael Kors. Predstavte si, že vidíte reklamu na slnečné okuliare, ktoré si priamo v reklame môžete vyskúšať, či vám sedia. Pecka, nie? 😎

Zdroj: engadget.com

 

Ukáž reklamu svoju

V rámci väčšej transparentnosti reklamného prostredia pribudol na stránkach tabInfo and Ads, kde je vidno všetky aktívne reklamy. Ak by sme veľmi chceli, dá sa skryť za cenu zmeny templatu stránky napr. na „Video Page“.

Hyperlink na minútach videa

Toto vám je podľa mňa dosť super vec, s ktorou by sa dalo kreatívne vyhrať aj pri súťažných aktivačkách. O čo ide. Keď napíšete do komentára pod videom čas videa, stane sa z časového údaju hyperlink, na ktorý keď kliknete, logicky vám pretočí video na uvedenú časť.

Stories sa zlepšujú

Mám pocit, že na Facebook-u zatiaľ značky tento placement veľmi nevyužívajú. Teda aspoň u nás na Slovensku. (Budem rada, ak ma vyvediete z omylu a podelíte sa o svoje poznatky v komentároch pod článkom. 🤗)  Každopádne, v súčasnosti ide o najpopulárnejší placement, preto je logické, že sa ho snažia zveľadiť a nabiť fíčurkami aj na Facebook-u. Po vzore Instagram-u pribudne Archív príbehov pre prípadné opätovné použitie, a tiež Highlights, teda zvýraznenie stories, ktoré chcete mať na profile stále viditeľné. Okrem toho sa stal z Facebook Stories aj reklamný placement, zatiaľ pre „Reach Objective“.

Zdroj: wongmjane

Bude nám do spevu?

Facebook potrebuje udržať mladých na svojej platforme, to je jasné. Neviem ale, či náhodou nezačína byť trochu zúfalý, lebo siaha po takých zábavkách ako spevácka talentová súťaž. Priniesol deckám tieto 2 nové spevavé funkcie.

Talent Show:

Používateľ si vyberie song a nahrá svoje „karaoke“. Zatiaľ nie je jasné, na čo a pre koho to bude dobré, ale prístup budú mať zrejme len vybrané Pages.

Lip Sync Live:

Btw. ukradnutá inšpirovaná od Musical.ly. Funkcia spočíva v tom, že počas Live prenosu si vyberiete skladbu a imitujete spev len otváraním úst.

Zdroj: wongmjane

INSTAGRAM

Stickeeeers a ešte viac stickers

Tieto interaktívne vkladačky robia Stories faaakt že oveľa zábavnejšie, to sa musí uznať. Question stickers už asi väčšina z vás má vo svojich Instagramoch.

Zdroj: Instagram @martinus_sk

Okrem otázok sa môžete tešiť aj na Music stickers. Umožnia vybrať si z knižnice skladbu, resp. časť skladby, ktorá má hrať počas prehrávania vášho príbehu. Zároveň vidíte aj interpréta a názov pesničky.

Zdroj: instagram-press.com

Z kategórie „testuje sa“

  1. In-app verifikácia profilov
  2. Reactions v Stories (áno, tie reactions, čo poznáte z Facebook-u)
  3. Cielenie Stories podľa lokality (a toto idem trochu rozviesť nižšie)

 

Predstavte si, že značka má globálny Instagram profil, na ktorom má followerov z rôznych kútov sveta, pravdepodobne komunikuje v angličtine a ide si jednoducho globálny typ contentu, napr. @tatrateaofficial.

Chcela by však podporiť lokálnu kampaň prebiehajúcu len Slovensku, a využiť na to práve interaktívne funkcie Stories placementu. Doteraz by takúto Story videli úplne všetci, čiže bolo zbytočné niečo také vôbec robiť. S cielením ale bude vlk sýty, aj koza celá a lokálne Stories uvidia len tunajší.

 

 

LINKEDIN

Novinky v skratke

  1. Voice messaging: možnosť poslať hlasovú správu dlhú max. 1 minútu
  2. Titulky pre videá
  3. Uloženie konceptu postu
  4. Automatické preklady postov
  5. Zdieľanie výrokov priamo z článkov

SNAPCHAT

Snapchat sa nevzdáva a snaží sa medzi „zlodejmi fíčuriek“ (Facebook, Instagram) nájsť svoje miesto, ktoré by mu neukradli.

Visual Search

Nová funkcia, na ktorej pracuje Snapchat spolu s Amazonom, má s pomocou kamery identifikovať objekt, poslať dáta do Amazonu (alebo iným partnerom), naskenovať a poslať naspäť ako „See all results“ at Amazon. Teda človek si bude môcť vec, alebo podobnú vec priamo kúpiť. Potenciál nového zdroju príjmov?

Zdroj: techcrunch.com

Len Explorer pre iOS

Jednoduchší spôsob vyhľadania filtrov, ktoré vytvorili tvorcovia zo Snapchat komunity prostredníctvom ich nástroja „Lens Studio“. Btw., takýchto user-generated face filtrov už bolo vytvorených viac ako 100 000.

Tak, to by sme mali. Už teraz zbierame augustové social media novinky, ktoré, ako vždy, zhrnieme v ďalšej časti TRIADWATCH ságy. Držte sa!

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Najväčší TRIAD pomocník - je náš kamoš, ktorý má chuť pomáhať nám v agentúre s ad hoc vecami a nebojí sa práce z každého rožku trošku. Ak vieš, že máš iekoľko hodín v týždni čas (pri štúdiu, freelancovaní alebo hočičom inom) tak nám určite napíš. Viac o tejto pozícii >>>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám