| Erik Goldschmidt
JANUÁROVÝ TRIADWATCH
Vitajte v 2021. Máme už za sebou niekoľko týždňov tohto roku, ktorý, ako všetci veríme, bude lepší ako ten minulý. Čo nám priniesol koniec roka 2020 a prvé týždne nového roku v oblasti social media? Presne na to sa pozrieme v nasledujúcich riadkoch.
Ako zvyčajne, ak sa vám viac hodí novinky si vypočuť, pripravili sme ich pre vás aj vo zvukovej podobe. Nech sa páči. Príjemné čítanie či počúvanie.
FB a IG v nasadení proti dezinfo
Trend snahy o zamedzovanie šírenia poloprávd alebo úplných výmyslov je u sociálnych gigantov badať už nejakú tú dobu. Po politických témach sa Facebook a Instagram začínajú angažovať aj v témach zdravotných. V podstate ide o to, že Facebook začal odosielať notifikácie ľuďom, ktorí interagovali s príspevkom označeným a nahláseným ako dezinfo.
V notifikácii používateľ nájde info, že kontent bol odstránený, a tiež pôvod tohto príspevku – v ktorej skupine alebo stránke bol uverejnený a prečo bol stiahnutý. (článok)
Brand Collabs Manager sa rozširuje aj na skupiny
BCManager je nástroj, vďaka ktorému sa značky spájajú so stránkami a influencermi a komunikujú s ich pomocou svoje posolstvo. Od decembra je možné týmto spôsobom zapojiť aj skupiny a komunity.
Do skupín navyše Facebook prináša nový format príspevku – “Prompt”.
Instagram pridáva možnosť brandovaného kontentu na Reels
Po tom, ako sa minulý mesiac dostali Reels na spodnú lištu, začína tento mesiac Instagram od influencerov vyžadovať tagovanie brandovaného kontentu. (článok)
Nasledujúce týždne má táto možnosť pribudnúť aj v Live prenosoch.
V najnovšom update sa Live prenosom predlžuje limit na 4 hodiny. Streameri si budú môcť uchovať svoje vysielania v archíve po dobu 30 dní.
Reels v FB News Feede a FB Watch
Na podporu Reels zavádza Instagram postupne možnosť „Odporúčania“ do FB Feedu.
Je to ďalším dôkazom toho, že to s nimi myslí vážne a pokúša sa nimi získať naspäť používateľov, ktorí prešli na Snapchat a TikTok.
Instagram aktualizuje Community Guidelines
A niektoré známe osobnosti a influenceri sa búria. Podaktorí si novú aktualizáciu vykladajú ako prevedenie ešte väčších právomocí na Instagram a Facebook. Tí si údajne po novom môžu o používateľoch vymieňať informácie aj s aplikáciou WhatsApp a závažným spôsobom narušovať súkromie. Spomínajú sa také kroky ako schopnosť Instagramu zachytávať a analyzovať používateľove okolie cez prednú kameru telefónu, kopírovanie adresáru kontaktov, prístup k histórii hovorov či plný prístup k SMS.
Markovi naložila napríklad aj taká Madonna, ako ináč ako na Instagrame.
YOUTUBE
YouTube vydáva koncoročný report digitálnych trendov
Tento rok bol, najmä pre YouTube, obzvlášť zaujímavý. Všetci trávili ešte viac času online a hľadali na YouTube recepty a návody takmer na všetko. Jasnou rečou hovoria tohtoročné čísla. Z reportu vyberám niekoľko zaujímavostí.
- 2 miliardy mesačných unikátnych používateľov
- 5 miliárd pozretí videí domácich a tréningov
- Viac ako jedna miliarda pozretí videí s návodom na výrobu rúška
- 40% divákov sa priamo podieľalo na aktivite popri tom, ako sledovali video online
Ak chcete nahliadnuť do celého reportu, môžete tak spraviť na ich oficiálnej stránke.
OSTATNÉ SOCIÁLNE SIETE
Snapchat uverejňuje štúdiu a zhrnutie roku 2020
Snapchat tento rok značne posilnel. Migrujú naň hlavne mladší používatelia z Facebooku a Instagramu.
Tu je niekoľko čísel z ich reportu za rok 2020:
- Takmer 250 miliónov denných používateľov – 18 % nárast
- 75% používateľov používa AR filtre denne
- Priatelia majú 5-násobne väčší vplyv ako celebrity a influenceri
- QR kódy vstali z mŕtvych aj vďaka Snapchatu
Celý report Snapchatu za roku 2020 nájde na ich stránke.
Twitter pridáva možnosť zdielania tweetu do Snapchat Stories
Okrem toho oznámil do budúcna aj možnosť priameho zdieľania tweetu a stories do Instagram stickerov pre iOs zariadenia. Takáto integrácia inej sociálnej platformy je zo strany Twitteru zaujímavý krok a oplatí sa ďalej sledovať, či to bude mať úspech a kam to povedie.
Na začiatok roku by aj stačilo. Verím, že ste si v tomto krátkom výbere noviniek našli niečo, čo vás zaujalo. Budem rád, keď sa na našom blogu zastavíte aj najbližšie. Do skorého videnia. 🙂
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>