Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

DECEMBROVÝ TRIADWATCH 🔭

Mesiac sa s mesiacom minul a máme tu ďalšie novinky zo sveta social media. Stalo sa toho neúrekom, no vytiahneme si najväčšie highlighty z Facebooku, Instagramu a čo to aj z Youtube a Snapchatu, ktorý sa drží slamky. Poďme na to.

Facebook

AR STUDIO pre všetkých!

Veľká vec! 🙂
Facebook uviedol AR STUDIO (Augmented reality) na minuloročnej F8 a mohlo si ho vyskúšať len pár vyvolených beta testerov. Teraz ho sprístupnil všetkým developerom, a to znamená, že si každý môže vytvoriť vlastný 3D alebo interaktívny efekt a používať ho na Facebooku. Viac vo videu nižšie. 🎥

Messenger kids

Facebook sa rozhodol, že vytvorí Messenger iba pre deti. Rodičia budú mať ich účet stále pod kontrolou. Budú vidieť, s kým si ich dieťa píše a taktiež im budú schvaľovať ľudí, s ktorými si môžu písať.
Má to slúžiť na ich ochranu, no názory na túto appku sú rozdielne. Aký máte vy?

Už vás nikto neukradne

Kradnutie identity na Facebooku je zrejme minulosťou. Múdri developeri vytvorili Face recognition tool, ktorý vás upozorní, ak sa fotka s vašou tvárou objaví hoci aj na druhej strane Facebooku.

Hudba do videí zadarmo 🎶

Občas sa stalo, že vám Facebook vymazal video, aj keď ste hudbu doň mali zakúpenú. Preto vytvoril kolekciu rôznych melódií, ktoré môžete slobodne použiť bez strachu z vymazania vášho kontentu.

https://www.facebook.com/sound/collection

Snooze 😪

Mačky, psy a deti sú spamom Facebooku.
Možno ste si už nejakých ľudí preto vymazali z priateľov. Teraz to už takto radikálne riešiť nemusíte. Stačí si pri príspevku kliknúť na 3 bodky a nájdete tam možnosť Snooze. Týmto sa zbavíte príspevkov svojho priateľa na 30 dní, bez toho, aby niečo tušil a vy môžete pokojne spávať.

Dwell audience

Nové cielenie, ktoré nám umožňuje cieliť na ľudí, ktorí trávia na vašej FB stránke alebo Instagramovom profile viac času. Ja ho zatiaľ v mojich Custom audiences nemám, no vy si to určite skontrolujte a testujte. 🙂

Engagement bait

Na Facebooku sa roztrhlo vrece s engagement baitami. Stránky si našli cestu, ako svoj obsah širiť organicky a nechtiac tým manipulovali algoritmus News feedu.

Tento typ kontentu bude penalizovaný vyššími cenami.
Ak ho stránka bude opakovane používať, FB im bude automaticky znižovať reach aj pri ďalších postoch.

Instagram

Zdieľanie príspevkov – REGRAM

Už čoskoro budete môcť vo vašich Instagramoch slobodne a bez pocitu plagiátorstva zdieľať fotky ľudí či stránok na svojom profile alebo profile vašej značky.

Recommended posty

Instagram opäť upravuje algoritmus a bude nám organicky zobrazovať posty stránok, ktoré nefollowujeme. Zobrazovať sa nám budú buď podľa toho, čo like-ujú naši kamoši alebo typu obsahu.

Sledovanie hashtagov

Okrem ľudí už môžeme followovať aj hashtagy.

Instagram direct

Instagram sa rozhodol, že vytvorí novú aplikáciu, ktorá bude vyhradená čisto na posielanie správ, videí, filtrov atď. Niečo ako Facebook – Messenger. Nestačí nám jedna?

YouTube

Reels – Youtube stories

Stories sú už na Youtube skutočnosťou, no sú to stories iné.

Nenájdete ich na hornej obrazovke, ako na FB alebo IG. Taktiež nezmiznú po 24 hodinách, ale ostanú vo feede. Ľudia ich môžu like-ovať alebo komentovať, Nachádzajú sa len na stránke daného tvorcu.

Ak však budú používatelia s REELS alebo s videami tvorcu (youtubera) interagovať, začnú sa zobrazovať aj na domovskej (home) stránke používateľov.

Snapchat

Lens studio

Ako aj Facebook, tak aj Snapchat sprístupnil všetkým ľuďom svoje Lens Studio.
Môžete si tam vytvoriť čokoľvek 2D alebo 3D. Po vytvorení vám to vyhodí Snap code, ktorým si môžete svoju lens otestovať.

Nachádza sa tam celé spektrum template-ov, ktorú už teraz poznáme zo Snapchatových filtrov.

Tak, a to je to najhlavnejšie z decembrových noviniek. Vidíme sa o mesiac, čaute.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám