Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

APRÍLOVÝ TRIADWATCH

Ahojte! Asi prvýkrát sa v apríli cítím naozaj bláznivo… Máte to tak aj vy? No nič, poďme radšej na social media novinky, z ktorých vás podľa mňa mnohé potešia. Ja viem, že mnohým sa čítať nechce, no keď si aj vypočujete podcast, v tomto blogu si predsa len nájdete veci, ktoré vám prostredníctvom podcastu nevieme tak dobre ukázať. 😉

Facebook novinky

Komentáre pod väčšou kontrolou

Na stránkach ale aj na svojich súkromných profiloch si po novom môžeme nastaviť, kto môže a kto nemôže komentovať naše verejné príspevky. V nastaveniach pribudla možnosť upraviť publikum, ktoré sa môže zapájať do diskusie pod konkrétnym postom a môžeme tak obmedziť potenciálne nežiaduce interakcie.

Doteraz sme na stránkach vedeli obmedziť komentovanie iba na celú stránku, teraz môžeme diskusiu obmedziť aj na konkrétnem poste. Vyskúšajte na stránke, ktorú spravujete, kliknúť pri niektorom z postov vpravo hore na … a pozrite sa, či tam už túto možnosť máte.

 

Filtrovanie News Feedu

Písal sa rok 2017 a naše Facebooky ovládol Explore Feed. Spomínate? Príspevky stránok sa zrazu presunuli do priestoru, ktorý používatelia nenavštevovali a preto sme sa už o necelý pol rok vrátili späť ku klasickému feedu.

Teraz však prichádza Facebook s možnosťou individuálneho filtrovania našich feedov. Môžete si vybrať z možností Obľúbené a Najnovšie príspevky. Medzi Obľúbené si vieme pridať 30 priateľov, ktorých obsah sa nám bude zobrazovať najčastejšie.

Certifikačné kurzy

V skupinách na FB je aktutálne každý mesiac aktívnych viac ako 1,8 miliardy používateľov, o ktoré sa stará viac ako 70 miliónov správcov.

Tým by chcel FB pomôcť, aby efektívne využívali možnosti komunity na platforme a maximalizovali svoje zručnosti. Sprístupnil preto certifikačné kurzy, pomocou ktorých sa môžu zlepšovať a získať oficiálne uznanie.

Chceli by ste si nejaký urobiť? Nech sa páči.

Facebook seriál

Máte radi seriály a chceli by ste si zlepšiť svoje social skills? Tak vás určite poteší fakt, že Facebook pre nás odštartoval 7 dielny video seriál – SOCIAL SKILLS. Vďaka tomuto seriálu by ste sa mali naučiť dosahovať lepšie výsledky.

V seriáli uvidíte aj niekoľko expertov z praxe, medzi nimi napríklad zakladateľku a CEO spoločnosti Diaspora Co, ktorá prezradí kľúčové tipy pre úspech na sociálnych sieťach.

Politická reklama

FB zavádza ďalšie požiadavky, ktoré musia inzerenti s politickou tématikou splniť.

Používatelia si síce môžu nastaviť, že nechcú vidieť politickú reklamu, to však neznamená, že tento typ reklamy už neuvidia – iba sa obmedzí ich množstvo.

Vychádza to z ďalších požiadaviek FB, ktoré musia inzerenti splniť, pokiaľ ide o politickú reklamu. Okrem toho bude platforma tiež vyžadovať autorizáciu a tieto reklamy budú mať označenie „Platí za to“.

Instagram

Automatické titulky v stories

Titulky? V stories? Už sa testujú!

Fungovať by mali tak, že vložíte sticker do stories, tam sa skopíruje hlasová stopa z videa, ktorú potom budete môcť upraviť (pretože tento prepis nemusí byť dokonalý).

Uvidíme, kedy sa k nám táto novinka dostane, vraj by mala obsahovať aj 4 rôzne fonty.

Uložíme si stories do konceptov?

Vyzerá to tak!

Konečne by sme si mali môcť uložiť Stories ako koncept. To znamená koniec sťahovaniu polohotovej storky, dvojité nahadzovanie kvôli potvrdeniu od klienta a podobne. Jednoducho sa k nej vrátite, keď ju môžete zverejniť alebo potrebujete pred zeverejnením ešte raz upraviť.

Mala by tiež obsahovať všetky nástroje a funkcie, ktoré poznáme.

Hádam sa toho dočkáme už čoskoro.

Remix v Reels

Instagram testuje nový nástroj s názvom REMIX, ktorý sa objaví v hlavnom menu Reels.

Novinka umožní vytvoriť nový klip ako reakciu na pôvodný klip. Tieto spoty sa následne prehrajú vedľa seba. Takto by sme mohli šikovne reagovať na aktuálne trendy, mémy a zvyšiť tak engagement.

Kedy tento nástroj budeme môcť využívať? Tak to ešte uvidíme.

IGTV  a reklama

Veľká Británia dostala ako prvá krajina v EÚ k dispozícii reklamný priestor v IG TV. Reklama môže mať max. 15 sekúnd a zobrazí sa hneď ako kliknete na náhľad videa vo feede.

Dočkáme sa reklám v IG TV aj u nás?

Prezdieľaný obsah v stories

Instagramu sa nepáči, keď ľudia v storkách prezdieľavajú feedové formáty a oznámil, že táto možnosť bude úplne zrušená. Testujú však ďalšie riešenie: sticker, ktorý tento druh špeciálne označí a odkáže na jeho originálny zdroj.

Spätná väzba od používateľov totižto ukázala, že prezdieľavanie postov ľudí obťažuje a zdieľanie rovnakého obsahu z feedu do storiek znižuje engagement.

Tešíte sa na niektorú z noviniek? My sami sme zvedaví, ako budú niektoré vyzerať a aké zmeny prinesú. Jedno je však isté – o ďalších novinkách si povieme v májovom TRIADWATCHi.

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám