| Marika Tisoňová
APRÍLOVÝ TRIADWATCH
Ahojte! Asi prvýkrát sa v apríli cítím naozaj bláznivo… Máte to tak aj vy? No nič, poďme radšej na social media novinky, z ktorých vás podľa mňa mnohé potešia. Ja viem, že mnohým sa čítať nechce, no keď si aj vypočujete podcast, v tomto blogu si predsa len nájdete veci, ktoré vám prostredníctvom podcastu nevieme tak dobre ukázať. 😉
Facebook novinky
Komentáre pod väčšou kontrolou
Na stránkach ale aj na svojich súkromných profiloch si po novom môžeme nastaviť, kto môže a kto nemôže komentovať naše verejné príspevky. V nastaveniach pribudla možnosť upraviť publikum, ktoré sa môže zapájať do diskusie pod konkrétnym postom a môžeme tak obmedziť potenciálne nežiaduce interakcie.
Doteraz sme na stránkach vedeli obmedziť komentovanie iba na celú stránku, teraz môžeme diskusiu obmedziť aj na konkrétnem poste. Vyskúšajte na stránke, ktorú spravujete, kliknúť pri niektorom z postov vpravo hore na … a pozrite sa, či tam už túto možnosť máte.
Filtrovanie News Feedu
Písal sa rok 2017 a naše Facebooky ovládol Explore Feed. Spomínate? Príspevky stránok sa zrazu presunuli do priestoru, ktorý používatelia nenavštevovali a preto sme sa už o necelý pol rok vrátili späť ku klasickému feedu.
Teraz však prichádza Facebook s možnosťou individuálneho filtrovania našich feedov. Môžete si vybrať z možností Obľúbené a Najnovšie príspevky. Medzi Obľúbené si vieme pridať 30 priateľov, ktorých obsah sa nám bude zobrazovať najčastejšie.
Certifikačné kurzy
V skupinách na FB je aktutálne každý mesiac aktívnych viac ako 1,8 miliardy používateľov, o ktoré sa stará viac ako 70 miliónov správcov.
Tým by chcel FB pomôcť, aby efektívne využívali možnosti komunity na platforme a maximalizovali svoje zručnosti. Sprístupnil preto certifikačné kurzy, pomocou ktorých sa môžu zlepšovať a získať oficiálne uznanie.
Chceli by ste si nejaký urobiť? Nech sa páči.
Facebook seriál
Máte radi seriály a chceli by ste si zlepšiť svoje social skills? Tak vás určite poteší fakt, že Facebook pre nás odštartoval 7 dielny video seriál – SOCIAL SKILLS. Vďaka tomuto seriálu by ste sa mali naučiť dosahovať lepšie výsledky.
V seriáli uvidíte aj niekoľko expertov z praxe, medzi nimi napríklad zakladateľku a CEO spoločnosti Diaspora Co, ktorá prezradí kľúčové tipy pre úspech na sociálnych sieťach.
Politická reklama
FB zavádza ďalšie požiadavky, ktoré musia inzerenti s politickou tématikou splniť.
Používatelia si síce môžu nastaviť, že nechcú vidieť politickú reklamu, to však neznamená, že tento typ reklamy už neuvidia – iba sa obmedzí ich množstvo.
Vychádza to z ďalších požiadaviek FB, ktoré musia inzerenti splniť, pokiaľ ide o politickú reklamu. Okrem toho bude platforma tiež vyžadovať autorizáciu a tieto reklamy budú mať označenie „Platí za to“.
Automatické titulky v stories
Titulky? V stories? Už sa testujú!
Fungovať by mali tak, že vložíte sticker do stories, tam sa skopíruje hlasová stopa z videa, ktorú potom budete môcť upraviť (pretože tento prepis nemusí byť dokonalý).
Uvidíme, kedy sa k nám táto novinka dostane, vraj by mala obsahovať aj 4 rôzne fonty.