| Daniela Malecová
Aprílový TRIADWATCH
Pred tým, ako sa pustíme do social media noviniek za posledné obdobie, pozrime sa na pár zaujímavých dát slovenského internetu z minulého roka.
Hootsuite každoročne pripravuje digitálny report pre jednotlivé krajiny. V ňom sa okrem aktuálnych počtov používateľov jednotlivých sociálnych sietí môžete pozrieť na veci, ktoré Slováci v roku 2018 najčastejšie vyhľadávali na Youtube.
Reklama v skupinách
Pošuškáva sa, že do našich reklamných placementov na Facebooku pribudnú aj skupiny. Táto informácia však zatiaľ nie je oficiálne potrvrdená.
Archivácia a zdieľanie Stories
Facebook testuje funkciu archivácie Stories a ich zdieľanie medzi fanúšikmi. Možnosť zdieľania Stories si viete nastaviť vo všeobecnej záložne „nastavenia stránky“ a archiváciu nájdete v „nástrojoch publikovania“.
Community actions – tvorba petícií
Ďalšia testovaná funkcia by mala používateľom Facebooku slúžiť k tvorbe petícií. Jej rozhranie by sa z veľkej časti malo podobať eventom. V karte bude zobrazený počeť ľudí, ktorí petíciu podporujú, avšak viditeľnosť profilov bude závisieť od nastavenia súkromia používateľov. Budeme môcť vidieť iba stránky, verejné profily alebo profil nášho priateľa. Ako bude fungovať, kedy a či sa vôbec táto funkcia dostane aj na Slovensko, bude určite závisieť aj od našej legislatívy.
Formátovanie príspevkov v skupinách
V skupinách by sa nám postupne malo objaviť hneď niekoľko nových nástrojov. Jedným z nich je formátovanie príspevkov, ktoré je pre administrátorov skupín sprístupnené už aj u nás. Administrátori budú môcť v príspevkoch v skupinách:
- využívať odrážky,
- písať číslované zoznamy,
- zvoliť si veľkosť písma,
- alebo používať úvodzovky na citáciu.
Spolupráca so značkami v skupinách
Testuje sa aj spolupráca značiek a skupín. Pridruženým skupinám by nová funkcia mala umožniť prezentovať relevatné ponuky partnerov.
Pravidlá komunikácie v skupinách
Skupiny si budú môcť nastaviť jednotlivé pravidlá, ktoré by ich členovia mali dodržiavať. Ak ich niekto poruší, administrátor môže člena upozorniť a poukázať na konkrétne porušené pravidlo.
Pribudúť by mala možnosť stíšenia používateľov a ich príspevkov v skupine. Správca môže členovi, ktorý zásady skupiny porušil, zakázať publikovať obsah v období od 12 hodín do 7 dní. Používateľ následne uvidí aj dôvod, pre ktorý penalizáciu dostal.
Mentoring a predplatné v skupinách
Facebook plánuje do všetkých skupín rozšíriť ponuku „Mentorship“. Používatelia sa budú môcť spojiť s ďalšími členmi v rámci záujmov, odboru alebo špecializácie a vzájomne sa od seba učiť. Zároveň by mala v skupinách pribudnúť aj možnosť predplatného.
Mazanie histórie a ukladanie dát
Facebook potvrdil, že tento rok spustí nástroj na mazanie histórie a ukladanie dát. Novinka je nevyhnutný krok Facebooku kvôli ochrane osobných dát používateľov, kvôli ktorým bol v minulosti napadaný. Výrazne však môže obmedziť možnosti cielenia reklám.
Nástroj „Clear History“ pomôže používateľom zmazať informácie, ktoré o nich Facebook kontinuálne zbiera v aplikáciách a webových stránkach tretích strán. Mazanie histórie nebude nastavené defaultne ale bude dobrovolné. V konečnom dôsledku to z hľadiska efektivity reklám nemusí byť pre nás až taká tragédia. 🙂 Uvidíme.
Pozastavenie upozornení
Na Instagrame nám pribudne možnosť pozastaviť všeky upozornenia na profile. Táto možnosť bude na časové rozmedzie 15 minút až 8 hodín. Funkcia bola testovaná už minulý mesiac a dostupná by mala byť pre iOS, postupne aj na Android.
Ankety v sponzorovaných Stories
Interaktívny prvok – anketu už môžeme využívať aj v sponzorovaných Instagram Stories. Tak poďme na to! 😉
Vyhľadávanie medzi interakciami
Instagram pridal možnosť vyhľadávania medzi používateľmi, ktorí dali srdiečko na váš post. Vyhľadávací panel už je dostupný pre platformu iOS a v blízkej budúcnosti by sa mala funkcia sprístupniť aj pre Android.
Filtrovanie followerov
Followerov si budeme môcť zatrieďovať do zoznamov podľa doby, kedy nás začali sledovať alebo my ich. Budeme tak vedieť jednoducho zitiť, kto sú naši noví alebo dlhoroční fanúšikovia a následne s týmito informácia pracovať ďalej.
Pomenujte svoj LIVEstream
Aby Instagram zvýšil záujem o živé vysielania, začal testovať ďalšiu novinku. Tá by mala umožniť pridať názov daného live streamu, ktorý by mal používateľov viac motivovať na jeho pozeranie.
V Stories si už aj zaspievame
Aby Instagram ešte viac podporil interakciu medzi používateľmi, snaží sa na dvoju platformu priniesť viac zábavy. Momentálne tesuje hudobnú novinku – KARAOKE. Malo by ísť o možnosť pridania konkrétneho videa s textom piesne do Stories.
Branded content ads
Instagram sa snaží umožniť inzerentom maximalizovať hodnotu influencer marketingu a testuje aktuálne nový typ reklamy Branded content ads. Tá umožní značkám promovať obsah influencerov, s ktorými na tejto platforme spolupracuje. Tento typ reklamy má byť rozšírenou funkciou taggovacieho systému plateného sponzorstva.
Nakupovanie v aplikácii
Používatelia v USA už testujú nakupovania produktov priamo v aplikácii. Novinka Checkout, ako ju Instagram nazýva, je momentálne v beta verzii pre obmedzený počet business profilov veľkých značiek ako je napr. Adidas alebo Dior. Pri nakupovaní si budeme môcť zvoliť veľkosť alebo farbu oblečenia a nákup budeme vedieť dokončiť vrátane platby.
Novinky naštudované, teraz si pozri naše pracovné ponuky či nehľadáme práve teba. 😉
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>