| Martin Woska
Práce, ktoré ma zaujali v porote New York Festivals
Nedávno som mal tú česť byť súčasťou Grand jury New York festivals. Znie to vzrušujúco, ale v skutočnosti je to porotcovanie iba online, pekne z domu. Až potom keď takýmto spôsobom niekoľko sto kreatívcov z celého sveta ohodnotí pridelené práce, vznikne shortlist a nastúpi prominentná porota, ktorá sa stretáva v New Yorku.
Do takejto online poroty sa dostanete, ak vás odporučí terajší porotca, alebo ste niečo v minulosti vyhrali. Zo Slovenska bol tento rok v porote aj Adam Marčan a Peter Rajčák a v minulých rokoch napríklad aj naši kreatívni riaditelia, Peter Baslík a Vlado Kurek. Byť v takejto porote nie je až taký big deal, keďže sa s nikým vlastne nestretnete, ale minimálne je to super kreatívne cvičenie a môže byť aj celkom inšpiratívne. A ešte vám spravia takúto peknú profilovú podstránku, aby ste boli na seba akože hrdí.
Na a práve tie inšpiratívne veci som pre vás vybral sem. Dostal som pridelených 200 prác v kategórii Direct & Collateral a tu je 5, čo ma nejakým spôsobom zaujali (a jedna bonusová).
Poďme na to.
Futbalové pero
Pekný príklad, že aj reklamný predmet môže byť naozaj kreatívny a mať pridanú hodnotu. Keď k tomu pribalíte vtipnú kejsku, trúfam si povedať, že v tejto kategórii máme jedného z víťazov.
Bilboardy, ktoré sú vlastne skratky
MINI má navigáciu s real time traffic dátami. Áno, máme ju každý v telefóne a volá sa Waze alebo Google maps. Ale mini dokázalo pekne dramatizovať tento malý produktový benefit v outdoore. Práve tam má táto práca aj oveľa väčšiu šancu ako v direct. Posúďte sami.
Ako chutí globálne otepľovanie?
Zamyslela sa francúzska asociácia enviromentálnych žurnalistov (dokonalý festivalový klient) spolu s Parížskym McCanom a spolu vytvorili projekt Bordeaux 2050. Reálne víno, ktoré chutí tak, ako bude chutiť víno z Bordeaux o 30 rokov, ak sa trend otepľovania nezmení – nahovno. Táto kampaň už minulý rok vyhrala troch levov, takže New York je do počtu.
Kukaj do piva, nie do mobilu
Ďalšie z radu riešení problému, že ľudia v krčme čumia do mobilov a nie tam, kam by mali. Tentoraz v podaní severskej značky Norlands Guld, ktorá tlačí real time tweety s výsledkami futbalového zápasu na penu piva. Lebo tam asi nemajú telky v krčmách či čo 🙂
Lietaj ako prezident
Predajca leteniek v Kostarike prišiel s geniálnou promo mechanikou, ktorá skvele využila fakt, že ich prezident veľmi ľúbi cestovať.
Zábava na záver
Aby ste precítili svetovosť tohto festivalu aj to, ako sme kultúrne vzdialení od Ázie a zároveň videli, kam sú až agentúry schopné zájsť, keď chcú ocenenie. Je to jeden príklad za všetky (ktorý by sa nemal nikde umiestniť).
Užívajte:
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>