Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Keď kamošom tvrdíš, že si rocker, ale my vieme, že si púšťaš Biebera

V Triade sme absolvovali zaujímavý workshop so Spotify. Ako inak, témou bola reklama.

Na začiatok by sme si mali ujasniť jednu vec. Spotify je služba zameraná na streaming hudby, podcastov, atď. A nie je to sociálna sieť.

Alebo? Je to určite vec pohľadu. Dnes sa totiž už hranice toho, čo je alebo nie je sociálnou sieťou, značne prelínajú. Veď aj v Spotify máme svoje profily, možnosť pridávať si priateľov a vytvárať spoločné playlisty. A je dosť možné, že pribudnú ďalšie sociálne prvky – to však ukáže čas. No zatiaľ tu je jeden zásadný rozdiel oproti sociálnym sieťam. Reklama na Spotify, podobne ako na sociálnych sieťach, je cielená nielen demograficky, ale tiež podľa nášho správania.

Na sociálnych sieťach prezentujeme svoje životy cez filter toho najlepšieho. Keď spravíme tiramisu, odfotíme výsledok. A nie to, ako sme stáli v rade v pokladni s nákupom alebo ako sme ho niesli domov. Odbornú pomoc výnimkám.

Spotify nesleduje to, čo tvrdíte, že počúvate a čo zdieľate. Môžete sa deklarovať pred kamošmi ako rocker, ale Spotify vie, čo počúvate naozaj. Celý deň, keď ste sami, keď si spievate v sprche (a takých playlistov je naozaj veľa) alebo keď si idete zabehať.

Aj vďaka tomu vie zostaviť obľúbené Discover Weekly tak, aby vás bavilo. A zacieliť reklamu tak, aby pre vás bola naozaj relevantná.

Čo to znamená pre značky?

Ak sú vaša cieľovka športovci, možete cieliť napríklad na ľudí, ktorí počúvajú workout playlisty. Nájdu vás ľudia na blížiacom sa festivale? Dajte im vedieť, že tam budete, cielením na ľudí, ktorí počúvajú headlinerov.

Bannery a zvukové stopy sú predsa nuda

Možno áno, možno nie, no reklamy Spotify sa to nemusí týkať. Kreativite sa totiž medze nekladú. Dôkazom je skvelá kampaň pre taliansky Adidas. Novú mikinu prezentovali cez microsite, na ktorej ste vďaka integrácii so Spotify mohli objavovať playlisty Adidas atlétov. A malá vychytávka, ktorá obyčajnému nápadu dodala wow-efekt? Typ playlistu si môžete zmeniť pohybom zipsu. Zazipsované znamená, že chcete ísť naplno a potrebujete playlist zostavený z rýchlych songov. Už nebežíte a dávate si strečing? Stačí rozopnúť zips a playlist vám ponúkne songy s pomalším, uvoľnenejším tempom. Vyskúšajte si naživo tu.

Šport nie je nič pre vás? Nuž teda, kedy ste naposledy počúvali čokoládu? Cadburry umožnilo cez Spotify vypočuť si to, ako by zneli vaše obľúbené maškrty v čokoláde, ak by boli zvuk. Dokonca ste si z nich mohli spraviť vlastný mix a dostať sa tak na unikátny koncert – zložený aj z vašich maškrtných skladieb. 🙂

No dobre, ale čo na Slovensku?

Má zmysel niečo robiť? Podľa údajov zo Spotify áno. Celkovo sa počet zaregistrovaných hýbe v státisícoch užívateľov. No pre nás je zaujímavé práve MAUS – čo je priemerný počet aktívnych užívateľov mesačne, a teda aj počet ľudí, s ktorými tak nejak môžeme počítať. 🙂

 

Samozrejme, s reachom dosiahnuteľným na sociálnych sieťach sa to nedá porovnať a na ňom to ani nestojí. A nie je to ani o univerzálnej použiteľnosti pre všetky značky a produkty. Je to o možnosti presného cielenia na ľudí, ktorým vieme relevantne a zmysluplne vstúpiť do soundtrackov ich života.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.