Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Zo života tresky slovenskej

ÚVOD

Vážené dámy, vážení páni, milí priaznivci tresky, vitajte pri čítaní tohto populárno-vedeckého nekarentovaného článku, v ktorom sa rozpíšeme o legendárnej lahôdke a kráľovnej regálov našich potravinových reťazcov – treske slovenskej. Treska slovenská je stredoeurópsky endemit z čeľade treskovité, rodu treskotvaré. Nuž, takto nejako to skoro pred rokom začalo. U nás vo Výskumnom ústave tresky slovenskej – tak nazývame odnož TRIAD Advertising zodpovednú za komunikáciu a propagáciu tresky – sme započali našu bádateľskú činnosť.

Podnet bol vskutku jednoduchý – Slováci majú vzácny druh, ktorý na poli amatérskej ichtyológie nemá obdoby. No a s tým už predsa treba niečo urobiť. A tak sme započali s našou činnosťou. Prvým hmatateľným výstupom bolo krátke dokumentárne video, ktoré zachytávalo púť tresky z biotopu chladiarenských a chladiacich zariadení až do rúk predátorov z rodu homo.

Video si môžte dobrať tu:

Pre poslucháčov rozhlasových staníc sme pripravili krátku prednášku, ktorú sme podporili prvým hlasom slovenskej dokumentaristiky, keď sme na zvukovýrobu prizvali Igora Štefucu, známeho z dokumentárnych hitov ako Dolina pod Kohútom alebo Chlapci na doskách, no predovšetkým z dlhoročného pôsobenia v rozhlasovom vysielaní.

Spot si môžte naštudovať tu:

Celkové povedomie sme podporili aj sériou didaktických tlačovín, kde sme tresku slovenskú vyhranili v rámci rodovej taxonómie.

   

JADRO

Práve sa dostávame k tomu, o čom tento blogpost chcel byť.

Ako pokroková vedecká inšititúcia sme sa zamerali aj na digitálne médiá, ktoré nám v tomto prípade sprostredkovali aj nebývalú interakciu.

Ako ste si už mohli všimnúť, populárno-vedecká komunikácia tresky sa vyznačuje osobitým naratívom, ktorý si facebookové obecenstvo veľmi obľúbilo a často aj na našu veľkú radosť zobralo za svoje. Vznikol tak virtuálny výskumný ústav, ktorý pravidelne priaznivcov obohacoval novými poznatkami nadobudnutými svojou cieľavedomou pavedeckou činnosťou.

Keďže žijeme v 21. storočí, t.j. ste leniví, v príspevkoch nižšie si môžte prezrieť to najzaujímavejšie, čo sa na facebookových stránkach tresky objavilo, a to všetko bez toho, aby ste na ne boli nútení zablúdiť.

Druh: Treska slovenskáPoddruh: ExklusivOblasť výskytu: chladiace zariadenia, chladničkyCharakteristika: Kontrastné č…

Posted by Treska slovenská on 10. október 2016

Vedeli ste, že…Rožok biely je najvyhľadávanejší symbiont tresky slovenskej? Podľa posledných výskumov sa s ním…

Posted by Treska slovenská on 13. október 2016

Druh: Treska slovenskáPoddruh: modráBiotop: chladiace zariadenia, chladničkyCharakteristika: výrazné modré…

Posted by Treska slovenská on 20. október 2016

Tak čo, spoznali ste sa? Náš úsek behaviorálnej interakcie prišiel s novým výskumom. Až 61 % predátorov tresky…

Posted by Treska slovenská on 11. november 2016

Vážení priatelia, práve sledujete veľmi raritný záber tresky slovenskej v zajatí. V tomto, pre tresku veľmi zriedkavom…

Posted by Treska slovenská on 16. november 2016

Dielo: posledná púť treskyAutor: neznámyŤažko slovami opísať smútok, ktorý tento obraz vyvoláva v duši človeka…

Posted by Treska slovenská on 22. november 2016

Konzumácia tresky, to nie sú len omrvinky, šuchotanie fólie, či klopkanie lyžičky po dne. Je to vždy taký malý sviatok.Ako vyzerá ten váš rituál?

Posted by Treska slovenská on 27. november 2016

TRIUMF AKVARISTIKYUž pred časom sa nám podarilo umiestniť tresku slovenskú v novom sfarbení do skla. Ale, až dnes vám prinášame zábery hodné publikovania.No, povedzte sami, nie je to nádhera?

Posted by Treska slovenská on 18. január 2017

V rámci kampane sme si dali ešte jeden záväzok – záväzok odpovedať. Odpovedať častokrát až do úplného vyčerpania, no dnes už môžme povedať, že sa to oplatilo.

Je asi známym faktom, že by ste sa v rámci sociálnych sietí mali so svojimi zákazníkmi baviť na úrovni. Pri treske slovenskej sme však zašli trošku ďalej a tam, kde nám téma dovolila. Odpovedali sme priamo na vedeckej úrovni. Tu si môžete pozrieť to najlepšie z našich konverzácii.

 

Takto sme odkomunikovali nemennosť chuti.

Zamudrovali sme si na tému redizajn produktu.

Náruživých hráčov sme nasmerovali na správne zapojenie do súťaže.

Aj gramatiku sme im odpustili. 🙂

Reagovali sme emotívne.

Reagovali sme pohotovo.

A keď bolo treba, tak aj krízovo.

Ustáli sme aj porypkávanie konzervatívcov. 🙂

A zopár ľudi celkom slušne zmagorili, …

…ale predovšetkým pobavili.

ZÁVER

Výskumný ústav tresky slovenskej sa pri komunikácii riadi niekoľkými zásadami: využíva vedecký naratív, jeho persóna v komunikácii pripomína 62-ročného pomocného vedeckého pracovníka v bielom plášti s dierkami vyžranými od HCL a vždy sa o svojich zisteniach vyjadruje v mene celého ústavu – v množnom čísle. Tak to bolo doposiaľ aj s týmto blogpostom. No keďže sa pod ním nachádza moje meno, dovolím si porušiť tento jednoliaty korpus a vložiť do toho celého jednu, dve myšlienky.

Tento projekt bol, a stále je, moja veľká srdcovka. Okrem toho, že sa nám podarilo naplniť KPIs a vyrobiť kvantum kvalitného obsahu, som si mohol na vlastnej koži vyskúšať prácu social media managera, ktorá ma veľmi milo prekvapila. Jednoducho zhrnuté, ak túžite po práci, kde musíte byť skutočne kreatívny, častokrát z minúty na minútu, toto je ten job. Zároveň mi to dokonale zabilo klasický stereotyp, že „to sú tí, ktorí sú celý deň na Facebooku“. Verte tomu, že Facebook bol po týždni tá posledná vec, ktorú som chcel vidieť.

A to je asi aj všetko, čo som chcel. Budte dobrí a z času na čas si dajte tresku.

Tresku slovenskú zo Žiliny, tú so zlatou rybkou. Aké ľahké. 🙂

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.