Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

STREDNOPRUHÁRI NA D1 A ICH VPLYV NA MARKETING – PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA

Pamätáte sa, kedy naposledy sme si priblížili kreatívny proces s kampaňou na linke agentúra-klient? Taký komplexný, ktorý začína briefom, pokračuje realizáciou a končí výsledkami?

No vidíte, ja tiež nie a po krátkom scrollovaní na našom blogu som si to aj potvrdil. Tak si popri social media novinkách, rebríčkoch, hiringových veciach a zamyslaniach nad digitálom dajme aj niečo z tohto súdka.

 

 

Zadanie znelo jasne – spropagujte náš produkt Vlastná webstránka (viď video hore) v balíku s doménou .online, ktorú k nej vo WebSupporte dávame zadarmo.

Preložené do laickej reči – povedzte tým ľuďom tam vonku alebo aj dnu, že máme produkt, cez ktorý si vedia vytvoriť stránku sami. Akože fakt. A to bez programátorov a navyše v slovenskom rozhraní.

 

 

Tak sme dali v TRIADe hlavy dokopy a veľmi skoro sme prišli na to, čo má byť hlavným odkazom kampane – vytvoriť si vlastnú webstránku je naozaj ľahké.

Zostával len spôsob, akým to ukážeme. O pár chvíľ neskôr už vzduchom lietal nápad na to, že ak máme ukázať, že je to naozaj brnkačka, tak musíme začať také stránky vytvárať sami – bez programátorov a bez ohľadu na naše nápisy na vizitke – či už sme copywriteri alebo art directori.

 

VYTVORIŤ SI VLASTNÚ WEBSTRÁNKU JE TERAZ TAK ĽAHKÉ, ŽE JU MÔŽE MAŤ HOCIČO

Následne nám zostalo zodpovedať ďalšiu dôležitú otázku – aké stránky ideme vytvárať? No predsa také, aby bavili nás aj ľudí od Humenného cez Kysuce až po odbočku na Triblavinu. A všetky musia mať spoločné to, že svojou bizarnosťou ukážu, že vytvoriť si vlastnú webstránku je tak ľahké, že ju dnes môže mať naozaj hocičo.

Dali sme to do prezky, ukázali ju u klienta, ktorý to s nadšením schválil, zapracovali pripomienky, rozdelili úlohy a išlo sa na vec.

 

 

Piatok ráno o 9:00 (termín aj čas dňa som si vymyslel, pozn. autora) a my začíname dávať dokopy jednu stránku za druhou. Online je už Nostalgický závan chladu z Calexu, Rozkvitnutá sakura na Soblahovskej v Trenčíne či Čakanie v rade na čokoľvek. A aby o nich ľudia vedeli, vznikajú PPCčka, ktoré cielime podľa toho, o čom stránka je a koho by eventuálne mohla zaujímať.

 

 

Ešte sa ani piatok neprechýlil do soboty (áno, ten piatok, ktorý som si vymyslel) a ľudia klikajú a čudujú sa. Ale čo je podstatné, sami sa cez banner v dolnej časti každej takejto stránky preklikávajú do dema produktu na stránkach WebSupportu, aby si vyskúšali, že to naozaj ide. Takto to má fungovať, ak nie je kampaň samoúčelná.

 

A POTOM V BRATISLAVE ZAČALO PRŠAŤ…

Ešte pred kampaňou sme si povedali, že okrem stránok, ktoré nám napadnú len tak, spravíme aj stránky, ktorými budeme reagovať na aktuálne dianie.

Samojazdiaci autobus v Dúbravke sme ešte nestihli, no júnovú potopu v Bratislave už áno, a tak vznikla jedna z najúspešnejších stránok kampane – Bajkalské jazero na Bajkalskej. A tým to neskončilo. Zareagovali sme aj na to, že takmer každý deň niekto oznámil kandidatúru na prezidenta a vytvorili stránku www.ktoestenekandidujenaprezidenta.online.

 

STREDNOPRUHÁRI NA D1

Niektoré stránky veľmi rýchlo zaľahli prachom (nie, vtipy o vegánoch už veľmi nefungujú), pri iných zase vznikla búrlivá debata. Napríklad ako pri Strednopruhároch na D1, kde diskusia pod PPCčkom obsahovala viac ako 150 komentárov. Komentáre tam pribúdali aj týždne po skončení kampane.

 

Stránky sme vedeli spraviť aj na počkanie. Takže keď si istý Palino Duplinský vypýtal pod reklamou na Kĺbový radiátor na vernisáži v Tabačke ešte stránku s Porcelánovými izolátormi na stĺpoch elektrického vedenia, na počkanie sme mu ju spravili. “Setčteno a podrženo”, v rámci mesiac trvajúcej kampani sme napokon dali dokopy viac ako 40 stránok.

 

 

A čo výsledky? Na nami vytvorené stránky sa ľudia preklikli viac ako 34 000-krát a na demo Vlastnej webstránky sa následne dostali presne 9 088-krát. Jediným merateľným cieľom kampane pritom bolo, aby sme počas nej dosiahli 1700 návštev dema. To znamená, že náš cieľ splnili na 534 %. To, že sme pritom naplno nevyčerpali vopred stanovený mediabudget som ešte nespomínal, že? Tak teda…

 

 

Aj keď bolo briefovým cieľom kampane “len” spomínaný počet otvorení dema, čo by sme to boli za agentúru, keby sme sa uspokojili len s týmto výsledkom. Zaujímal nás aj vplyv kampane na obchod, konkrétne hodnota new revenue v čase počas kampane a po kampani v porovnaní s rovnakými mesiacmi predchádzajúceho roka (YoY).

Kým v mesiacoch pred kampaňou (január – máj) boli klient vždy v červených číslach, v júni 2018, teda v čase, kedy sme mali kampaň, sme dosiahli nárast 48%. Ešte lepšie to dopadlo v mesiaci po kampani, kedy revenue medziročne narástlo až o 60%.

 

 

WEBSUPPORT, TEŠÍME SA NA JESEŇ!

S WebSupportom máme za sebou niekoľko úspešných spoluprác, spomeniem napríklad tú, v rámci ktorej sme pre nich pred dvoma rokmi vytvorili prvého komerčného bota na Slovensku.

Sme radi, že chémia zanfungovala opäť a že aj táto júnová kampaň ukázala, ako môže vyzerať, keď je agentúra a klient na jednej vlne. Tešíme sa na jeseň, WebSupport. 🙂

 

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.