Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Pozrite si detailné výsledky najefektívnejších prác TRIADu (+ prvé výsledky ABSOLUT kampane)

Ako každý rok, aj tento sa blíži slovenská súťaž reklamnej efektivity, Effie. Rozhodol som sa vyzdieľať s vami práce, ktoré sme tento rok prihlásili. Pripravovať Effie prihlášky je skvelá priležitosť na rekapituláciu celého roka a zároveň skvelá príležitosť ako ukázať marketingovému svetu pridanú hodnotu kreativity a dobrej stratégie. Akokoľvek dopadne samotná súťaž, na tieto práce sme spolu s našimi klientami naozaj hrdí.

Všetko bude .online

S produktom Vlastná webstránka od WebSupportu si každý dokáže veľmi jednoducho vytvoriť svoj web.
WebSupport produkt ponúka už viac než 2 roky, no koncom roka 2017 jeho predaj začal stagnovať. Tržby mali od decembra 2017 až do mája 2018, teda až 6 mesiacov za sebou vždy medziročný pokles. A to napriek tomu, že na produkt bežala klasická Facebook PPC kampaň.

V zadaní k novej kampani si WebSupport stanovil ako ciele dvojnásobný nárast trialu dema produktu počas kampane a tiež zlepšenie obchodných výsledkov, a to nielen počas kampane, ale aj po nej. Nestačilo teda zastaviť pokles, ale naopak zaznamenať okamžitý a výrazný rast obratu (YoY).

Takto sme sa k tomu postavili:

 

A takto to dopadlo:

BONUS: Na každé euro investované do médií sme priniesli 4,65 EUR obratu.
(465% ROMI? No nevraz do toho všetky úspory 🙂 )

 

Tu sú nudné dáta pre online nerdov:

Počet preklikov na kampaňové stránky: 34 394
Priemerné CPC 3 najlepších FB reklám: 0,07 eur (benchmark: 0,48 eur*)
Počet zasiahnutých unikátnych používateľov na FB a IG: 487 033
Počet impresií na FB a IG: 2 941 608
Celkový počet návštev produktového dema: 9 088

BIRELL – Jasné, že nealko!

V pestrej ponuke značiek pív a radlerov si ľudia prestali byť istí, či Birell môžu piť v situáciách, ktoré vyžadujú čistú hlavu. Aby sme zmenili toto vnímanie, pripravili sme kampaň postavenú na odkaze, že to, že Birell je nealko je najjasnejšia vec na svete.

Zlatý bažant, náš najväčší konkurent v tom čase spustil kampaň „Čauko nealko“ s 8-násobným mediálnym budgetom, ktorý útočil priamo na nás. Práve preto nájdete túto effie prihlášku v kategórii Dávid vs. Goliáš.

Takto to vyzeralo:

Takto to dopadlo:

 

 

Unikátnou mediálnou stratégiou (pomáhal aj Wavemaker) a priamočiarosťou našej kampane sa stalo to, že sme nielen dokázali ubrániť trhový podiel, ale dokonca poraziť ZB 0,0 v atribúte jeho vnímania ako nealkoholického piva.

 

O2 – Zabudnutý deň slobody
(17. november)

A nakoniec naša momentálna perlička a to práca, ktorá vyhrala zlato aj striebro na Euroeffie 2018.

Po prvotnej, úspešnej kampani kde sme simulovali železnú oponu sme sa rozhodli v tomto koncepte pokračovať a naplniť jeho potenciál. Zo 17. novembra sme urobili pravidelnú komunikačnú príležitosť pre O2. Každý môže mať Vianoce, Valentína a back to school, ale deň boja za slobodu môže patriť iba O2.

Pri pokračovaní kampane v roku 2017 nám nešlo iba o pripomenutie hraníc ale prenesenie celého tohto pamätného dňa do našich dnešných podmienok. Nakoľko sme za našu slobodu v roku 1989 bojovali spoločne s Českom, spojili sme sa v tejto kampani s českým O2.

Našim cieľom bolo maximalizovať reach (prekonať reach z minuloročnej kampane 17. Novembra 2016) a pokúsiť sa pozitívne ovplyvniť imidžové atribúty.

Spoločne sa nám 11-timi rôznymi exekúciami v oboch krajinách (a s pomocou Seesame a Fleishman Hillard) podarilo zasiahnuť vyše 6 miliónov ľudí (82% organicky a 75% na Slovensku) a pozitívne ovplyvniť vnímanie značky O2 Slovensko.

To všetko iba za jeden deň kampane.

Ak by ste mali ešte málo grafov, tak tu sú podstatné detaily:

Čo sa týka súbežných aktivít značky, počas kampane bežala aj vianočná kampaň, ktorá promovala hardvér a nemala by mať doopad na atribút férovosti. Mohla skôr pozitívne ovplyvniť NPS, ale tútu atribúciu nevieme vyčísliť. V prospech atribúcie našej kampani hovorí, že NPS v decembri opať pokleslo.

To všetko za JEDEN DEŇ KAMPANE a media budget 17 000 EUR.

Tešíme sa na EFFIE (aj na tú budúci rok)

Nech už tá tohtoročná dopadne akokoľvek. S našou Maru sme aj v porote, tak si to už teraz užívame z prvého radu. Tento rok prišlo ešte viac prihlášok ako minulý a neviem či to nebude aj historicky najviac. Konkurencia je teda tvrdá, ale teším sa z nej. Slovenská reklama je naozaj efektívna a za jej výsledky sa nemusíme sa hanbiť ani vo svete. Potvrdili to aj Ronald Lupták a Dáša Juríková, ktorí boli v tohtoročnej porote Euroeffie.

Nám práve dobehla jedna z najvirálnejších a najdiskutovanejších kampaní Slovenska ever, z ktorej sa veľmi tešíme – ABSOLUT Vodka – Slovensko žije všetkými farbami. Kompletné výsledky ešte čakáme, alebo dávame dokopy. Dva vám prezradím už teraz, lebo to už nevydržím:

  • 13,4 MILIÓNA TOTAL REACH
  • 66% pozitívny sentiment (výstupy aj reactions + comments)

Spontánnu znalosť najlepšie vystihol niekto v komentároch pod niektorým z Absolut postov:

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám