Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Najlepšiu kampaň roka oceňujú vo svete

Kampaň 17. november pre nášho klienta O2 trvala jeden deň. Zákazníkom nehovorila o novinkách, neponúkala nový paušál, nesľúbila lepší zákaznický servis. Táto „jednodňová“ aktivita mala za úlohu pripomenúť ľuďom, čo tento deň, 17. november – Deň boja za slobodu a demokraciu, symbolizuje a aké bolo prekročenie hraníc pred rokom 1989. Kampaň je príkladom goodvertisingu, kedy značka robí niečo podstatné a dobré pre spoločnosť. Spolu s O2 sa tešíme, že kampaň mala význam a dosiahla celosvetový úspech.

Otvorené hranice a možnosť voľného pohybu nie sú takou samozrejmosťou pre každého. Je to privilégium, ktoré ľudia v iných krajinách nemajú a nemali ho ani naši prarodičia a rodičia. Bránila im v tom železná opona, ktorú sme sa rozhodli virtuálne vytvoriť. Chceli sme tak ľuďom pripomenúť a priblížiť, aké to bolo keď sa odchod z územia republiky trestal smrťou alebo odňatím slobody až na 5 rokov.

Virtuálna železná opona

Virtuálnu hranicu tvorila webová stránka (microsite), ktorá sa zákazníkom O2 na Slovensku aj v Českej republike zobrazila pri návšteve zahraničného webu. Tá im pripomenula, že prekročiť hranice nebolo vždy možné ako teraz. Používatelia sa mohli prekliknúť aj na článok o Nežnej revolúcii, ktorý sme publikovali na soda.o2.sk.

Zákazníkov, ktorí reálne vycestovali z republík (SK a CZ) sme kampaňou zasiahli prostredníctvom SMS správ v momente prekročenia hraníc.

Úspechy za hranicami aj u nás

Kampaň sme zaklincovali, a to rovno päťkrát. Zlatom a bronzom v kategórii media, rovnakou dvojicou v kategórií interactive & online a zlatom nás porota ocenila aj v kráľovskej kategórii kampaň. Zlatý Klinec 2017 sa aj vďaka týmto oceneniam stal pre nás zatiaľ najúspešnejším ročníkom v histórii našej agentúry.

O mimoriadnych kreatívnych kvalitách tejto práce svedčí aj výrazný medzinárodný úspech. Prácu sme prihlásili na 4 zahraničné súťaže, kde neostala bez povšimnutia.

Prvá prestížna súťaž, na ktorej kampaň 17. november získala zlato a striebro bola medzinárodná súťať v Prahe PIAF. Pokračovali sme na ďalšom medzinárodnom festivale Golden Hammer v Rige, v Lotyšsku, kde 17. november získal Grand Prix, zlato a striebro. Toľko radosti!

Napriek tomu, že je téma lokálna a úzko spätá s ľuďmi žijúcimi vo východnej Európe, kampaň 17. november bola úspešná na festivaloch a súťažiach aj „za železnou oponou“.

Na dvoch najlepších reklamných festivaloch sveta získal 17. november dokopy 4 shortlisty. Pekne rozdelené, 2 shortlisty nám prišli z New York Festivals a 2 priamo z Cannes Lions Festival of Creativity. Dve nominácie na „reklamných oskarov“ spolu s veľmi pekným vyjadrením porotcu o tejto kampani, ktoré si môžete pozrieť na videu z Cannes.

 Pozrite si, ako vyzerá kampaň, ktorá boduje na svetových festivaloch.

Zo zákulisia

Na to, aby ste prácu mohli prihlásiť na medzinárodné súťaže, potrebujete case study a anglický voiceover. Pri hľadaní niekoho, kto by nahovoril anglickú case study sa nám ozval muž, ktorý žije v Anglicku a pôvodom je z Lotyšska. Naša práca mu bola blízka a veľmi sa páčila, pretože mu pripomenula dôvod, prečo odišiel zo svojej rodnej krajiny. Tohto pána môžete počuť v anglickej verzii našej case study ;).

 

Povedať, že kampaň pre nášho odvážneho klienta O2 je najúspešnejšou kampaňou, nie je vôbec trúfalé. Na záver by sme už len zdôraznili našu radosť, že práve goodvertising a zdanlivo malá kampaň má úspech… aj za hranicami 🙂

Ak by ste chceli vidieť naše ďalšie najkreatívnejšie kampane tohto roka pozrite si tento blog. 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>