Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

8 najlepších claimov, ktoré vznikli v TRIADe

Claim, slogan, tagline… Veľa rôznych označení pre pár slov, ktoré majú presne vystihnúť to, za čím stojí celá značka, byť nejakým spôsobom relevantné pre cieľovku a zároveň musia ešte aj dobre znieť. Býva to často celkom ťažká úloha, dokázať takto minimalisticky zadefinovať značku, trafiť tie správne slovíčka, dohodnúť sa na nich a ešte aj presvedčiť klienta, že sú to tie jediné správne slová pre jeho značku.

Potrebuje značka vôbec claim?

Tie legendárne claimy veľkých značiek poznáte, just do it, I’m loving it, think different, open happiness, have a break… Taký tagline vie byť hodnotný asset značky, ale často rozmýšľam či pri našich menších brandoch na Slovensku nie je zbytočný. Potrebuje každá značka svoj tagline? Asi nie.

Pri tých väčších značkách však mám pocit, že je to cesta, ako mať vodítko, ktorého je celkom jednoduché sa držať. Aj keď možno nie je tak významný pre spotrebiteľov, pomáha samotným zamestnancom a agentúram, ktoré tvoria komunikáciu, vidieť jasný smer a držať sa ho.

Pozrite si niekoľko takých claimov, ktoré vznikli u nás v TRIADe, dávajú nám zmysel a páčia sa nám. 

 

Eyerim

Eyerim pôsobí v 16-tich krajinách, má tú najširšiu ponuku slnečných okuliarov online (vyše 20 000) a okrem toho aj dioptrické okuliare. A keďže okuliare sú dôležitá súčasť identity a do veľkej miery definujú, ako človek vyzerá, prišlo nám super povedať, že na Eyerime sa môže nájsť skutočne každý – FIND YOURSELF. O to viac, že vo virtuálnom zrkadle – magic mirror na stránke naozaj vidíte sami seba a okuliare si môžete vyskúšať priamo na stránke.

 

Becherovka

Becherovka je dnes exportovaná z Čiech do celého sveta. My sme mali tú česť podieľať sa v roku 2017 na jej refreshi, novej kreatívnej platforme a strategickom nastavení brandu pre všetky trhy. Vychádzali sme napríklad aj z toho, že kedysi dávno namiešal Ján Becher legendárny nápoj zložený z 20-tich rôznych bylín, v perfektnom pomere. Presne tak, ako je namiešaná každá dobrá partia alebo každý večer strávený s kamarátmi – všetko je o správnom mixe.  

 

Becherovka - It's all about the right mix

 

Slovclean

S najväčšou upratovacou službou na Slovensku skrátka musí byť všetko v poriadku. Iba ona má určite mandát, aby vás dokázala takto pekne uistiť. 🙂

Bistro.sk

Bistro.sk je najväčšia online donáška jedla na Slovensku. A funguje presne ako jej claim. Párkrát kliknete a už sa to nesie. Je to celé jednoduché, rýchle a je to zaužívaná slovná fráza, pri ktorej každý okamžite vie, že ide o jedlo, a že už je na ceste k vám, čo je veľmi upokojujúce.

 

ABSOLUT

Slovenský claim tohto globálneho brandu s ambíciou stať sa no. 1 párty drinkom na svete, ktorého hlavnou misiou je otvorená spoločnosť, tolerancia a trvalá udržateľnosť. Toto všetko sme skĺbili do štyroch slov spolu s pozvánkou na párty a claim bol na svete.
Poď žiť, nechaj žiť.

 

Sygic

Sygic nie je iba najsťahovanejšou offline navigáciou na svete, ale vyvíja aj rôzne ďalšie aplikácie. Všetky majú niečo spoločné, mapy nad ktorými existuje ďalšia vrstva – ľudia v pohybe. Takto vlastne vdychujú život mapám. Či už ide o navigáciu alebo tracking polohy vašich detí, či psíka – Bringing life to maps.

 

Tatratea

Tatranský čaj má v strede svojho loga srdce vyobrazené z folklórnych motívov. Okrem toho je zo srdca Európy – zo Slovenska, spod Tatier. Áno, je v tom aj kus národoveckého srdiečka. Skrátka: Je to vec srdca. Zároveň si môžete všimnúť jemné varovanie pre nič netušiacich turistov a exportné krajiny v claime v angličtine, kde sa „It’s a heart thing“ pekne spodobuje na „I’ts a hard thing“.

 

Kung Food 

Toto bola myslím TRIADovská claimová aj namingová prvotina niekedy v roku 2010 alebo tak.
Táto donáška ázijského jedla síce už neexistuje, ale claim aj názov sa nám páči stále 🙂
EAT OR DIE.

 

Tak to bola naša TRIAD claim hitparáda a krátke, ale hlboké zamyslenie sa nad ich podstatou 🙂 

Musím povedať, že táto špeciálna disciplína je naozaj zábava. Napriek tomu, že claim má byť dostatočne všeobecný, aby sa dala pod neho schovať dlhodobá komunikácia značky, vždy sa v nej dá nájsť niečo nové a pekné, čo vás samých prekvapí. Tak sa nechajme prekvapiť, aké zadania na branding nás ešte čakajú.

 

 

 

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.