| Martin Woska
Čo je konverzia a konverzný pomer (Conversion Rate)?
Konverzný pomer je jeden z najdôležitejších ukazovateľov online marketingu. Najčastejšie je využívaný ako priamy ukazovateľ výkonnosti microsity, či landing page. Vyjadruje percento návštevníkov ktorí na stránke vykonali požadovanú akciu a zmenili sa tak (konvertovali) z bežných návštevníkov na vašich zákazníkov, abonentov a pod.
Konverzný pomer je udávaný ako percentuálny pomer počtu úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke.
Jednoduchý príklad: Na vašej stránke ste mali 1000 návštev a 50 objednávok produktu. Konverzia vašej stránky je teda 5%.
Požadovanou akciou ktorú návštevník na stránke vykoná, môže byť napr.:
- realizovanie online objednávky produktu či služby,
- registrácia na stránke,
- registrácia newslettra,
- vyplnenie kontaktného formuláru,
- vyplnenie anketového formuláru,
- stiahnutie súboru,
- akákoľvek účelovo stanovená aktivita, ktorá presahuje bežné prehliadanie stránok.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Head of Content & Performance - Poď sa ponoriť do inovovania trhu digitálnej reklamy - s AI, automatizáciou a jasnými výsledkami. Prihlás sa tu >>
Si tech-kreatívna duša, čo namiesto kávy raňajkuje automatizácie a AI? Hľadáme AI Automation Managera >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Skúsená Art Directorka / Art Director - odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu