| Martin Woska
Čo je Open Rate?
Open Rate (OR) je dôležitý ukazovateľ pri emailových kampaniach či newsletteroch. Je to pomer medzi počtom otvorených a počtom rozoslaných emailov vyjadrený v percentách.
Ak ste teda rozoslali 10 000 emailov a z toho bolo otvorených 1 000, mali ste 10%-tný Open Rate.
Treba povedať, že meranie otvorení emailov má svoje obmedzenia a nikdy nezodpovedá 100% realite. Je to kvôli tomu, že otvorenie emailu je možné zmerať iba pomocou načítania obrázku v konkrétnom emaily. Vačšina emailových klientov a freemailov má v prednastavení vypnuté načítavanie obrázkov a pre ich zobrazenie vyžaduje povolenie užívateľa. Pre porovnávanie a sledovanie úspešnosti emailovej kampane však stačí.
Open Rate emailu ovplyvňujú predovšetkým štyri faktory:
- Odosielateľ emailu
- Subject emailu
- Nastavenie načítavania obrázkov email klienta
- Doručiteľnosť (pozn.: Pokiaľ chcete Open rate očistiť od doručiteľnosti, počítajte ho iba z počtu doručených emailov)
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.