| Petra Jankovičová
Čo je infografika
Informačná grafika (infografika) je vizuálne stvárnenie informácií, dát a vzťahov medzi nimi. Infografikou môžeme nazvať aj piktogram, mapu, technický nákres. Pôvodne tento pojem označoval skôr vizualizované štatistiky a výsledky vedeckej práce, dnes si pod ním môžeme predstaviť takmer všetko. Kým v minulosti elementy infografiky, používanie farieb a podobne bolo viac menej jednotné, teraz narazíte na rôzne druhy infografiky.
Napríklad na takúto:
Alebo takúto:
Alebo aj takúto.
Predovšetkým minulý rok sme zaznamenali priam boom využívania infografiky v marketingu. Firmy začali najímať dizajnérov, aby príťažlivo spracovali informácie o nich a marketéri hľadajú rôzne cesty vizualizované dáta šíriť. Infografika totiž dáva priestor a príležitosť vytvoriť z relatívne suchej a nezaujímavej (aj keď pre firmu možno dôležitej) informácie vďaka atraktívnej forme priam virálny a populárny obsah. Dokonca aj médiá, ktoré by rovnaké informácie čisto v textovej podobe neuverejnili tie isté dáta v podobe infografiky použijú. Možno sa spýtate: „Ok, ale čo z toho má firma, ktorá grafiku vyprodukovala?“ Ak je infografika urobená inteligentne, vtipne a pekne, môže sa stať na internete hitom a ľudia ju budú zdieľať prostredníctvom svojich sociálnych médií. Vďaka tomu firma môže získať napríklad:
– posilnenie kredibility a vnímania odbornosti v oblasti, v ktorej pôsobí
– upozornenie na novú službu/produkt/úspech
– vizibilitu značky a spätné odkazy
Ako infografiku šíriť?
Ciest, ako dostať vašu infografiku k cieľovému publiku je niekoľko. Vlastne ich je neúrekom a závisí od vašej kreativity, ktoré si vyberiete. Najjednoduchšie je poslať infografiku do sveta prostredníctvom sociálnych sietí, môže byť súčasťou blogpostu alebo oživiť tlačovú správu. Existujú aj rôzne agregátory infografiky, napríklad:
• dailyinfographic.com
• www.coolinfographics.com
• www.infographicsarchive.com
• www.visual.ly
• infographicjournal.com
• www.infographicsshowcase.com
• submitinfographics.com
Pozrite si jednu z najznámejších infografík, ktorá obletela svet pred pár rokmi.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>
Do domčeka na Devíne hľadáme nového člena tímu - Junior Full-Stack Developera, čo sa rád učí novým skills a nebojí sa nových výziev - možno si to práve ty!