| Petra Jankovičová
Čo je cieľová skupina?
Cieľová skupina je podľa Kotlera špecifická skupina ľudí na cieľovom trhu, ktorej chceme prostredníctvom reklamy doručiť kľúčové marketingové posolstvo. Zadefinovanie cieľovej skupiny je jedným z prvých krokov pri tvorbe marketingovej stratégie. Vlastne takmer žiadna komunikačná aktivita by nemala začať bez toho, aby sme vedeli ku komu hovoríme, pretože práve podľa toho určíme to, ako a čo budeme hovoriť. Čím viac o cieľovej skupine vieme, čím lepšie sa dokážeme vcítiť do toho, ako žije, čo si myslí, čo ju teší a čo odrádza, tým efektívnejšie ju dokážeme kampaňou osloviť. Najčastejšou a najväčšou chybou v marketingovej komunikácií je snaha zasiahnuť každého.
Typického predstaviteľa našej cieľovej skupiny by sme si mohli predstaviť ako ideálneho zákazníka, ktorý si môže a chce kupovať náš produkt. Keď predávame drahý a kvalitný krém proti vráskam, našou cieľovou skupinou budú ženy od 35 do 50 rokov, žijúce v meste so stredným a vyšším príjmom, ktorým záleží na ich vzhľade a starajú sa o svoju pleť. Už na základe týchto informácií dokážeme predpokladať, že k nim nebudeme prehovárať rovnako ako k mužom, ktorí radi pijú pivo pri pozeraní futbalu v krčme.
Definovanie a hĺbkové pochopenie cieľovej skupiny je relatívne zložité a používajú sa na to rôzne metódy od prieskumov, cez SWOT analýzy až po napríklad fokusové skupiny. Hlboký vhľad do cieľovej skupiny, jej myslenia a správania sa nazýva insight.
Cieľová skupina komunikácie sa nemusí zhodovať s cieľovou skupinou produktu. Napríklad cieľovou skupinou sladkého jogurtu s obalom s veselými macíkmi sú deti, avšak cieľovou skupinou komunikácie jogurtu pre deti sú matky. Tie rozhodujú o nákupe.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>