Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Majú Facebook #hashtagy význam pre firmy?

Hashtagy – ako spôsob označenia témy postu – poznáme dobre z Twitteru. Teraz sa k zástupu sociálnych #sietí pridáva aj Facebook. A práve kvôli veľkosti tejto siete je zaujímavé pozrieť sa na to, čo hashtagy znamenajú pre firmy.

Fanúšikovia mimo dosahu – na dosah

Ak si odmyslíme reklamy, News Feed vám zobrazí len to, čo mu dovolíte. To môže človeka ľahko uzavrieť do „bubliny“, kde nájde len to, čo pozná, resp. čo poznajú jeho známi.

Teraz sa vám však otvára nový smer. Kliknutím na hashtag uvidíte posty od skutočne každého (samozrejme, iba ak sú verejné, žiadnych zásahov do súkromia sa báť nemusíte).

V tomto spočíva sila Facebook hashtagov pre firmy. Výsledky vyhľadávania hashtagov obsahujú aj posty stránok, nielen ľudí. Ak teda používate vo firemných postoch hashtagy, skôr si vás nájdu noví fanúšikovia.

Treba však začať opatrne.

Nepreháňajte to s počtom hashtagov. Na to sú ľudia veľmi alergickí. Rovnako ani s dĺžkou hashtagu. Je oveľa nižšia šanca, že niekto bude hľadať #nationalhockeyleaguefinals ako #nhlfinals alebo #nhl.

Hashtagy: Takto nie

Ak sa vás týkajú, využívajte popularitu aktuálnych hashtagov. Prenajímate basketbalové kurty? #NBAfinals nemusí byť zlá voľba. Buďte však relevantní. Predávate kávu? nepoužívajte #NBAfinals len kvôli jeho popularite. Toho sa tiež týka aj aj jazyk. Mám používať anglické hashtagy, alebo sa zamerať na tie slovenské? To závisí od konkrétnej témy. #NBAFinals budú zrejme používať slovenskí fanúšikovia rovnako ako ktokoľvek iný. No pri iných, menej globálnych témach je asi adresnejšie použiť označenia slovenské.

Hashtagy: Toto je už lepšie

Reklame vstup zakázaný?

Čo to však znamená pre reklamu? Tú je zatiaľ na Facebooku možné cieliť podľa viacerých osobných údajov (pohlavie, vek, krajina) či záujmov (stránky, ktoré ste lajkli). Hashtagy by vyzerali ako prirodzené pokračovanie takéhoto smerovania, Facebook sa však týmto smerom nevybral. Reklamy na hashtagy cieliť nevieme.

Ak si napríklad vezmeme hashtag #canneslions, tak to znamená, že napr. majitelia hotelov v Cannes nemôžu cieliť svoju reklamu či už na profily ľudí, ktorí tento hashtag používajú alebo na výsledky vyhľadávania tohto hashtagu. Hashtagy, aspoň zatiaľ, nie sú na predaj.

Nie cieľom reklamy, ale v reklame

Existuje však iný spôsob, ako v reklame na Facebooku využiť túto novinku. Dokonca taký, ktorý sám Zuckerberg odporúča.

Cieliť PPC reklamy síce na hashtagy nejde, nič vám však nebráni hashtagy v reklamách využiť.

Napríklad taký Budweiser počas tohtoročného Superbowl použil vo svojom spote hashtag #clydesdales, ktorý bol na Twitteri spomenutý počas zápasu takmer 60.000-krát. Viete si predstaviť, ako by to vyzeralo na Facebooku?

Facebook má však jednu výraznú nevýhodu oproti Twitteru. Absenciu verejne viditeľných trendov. Ani správcovia stránok, ani bežní používatelia nevidia, aké hashtagy práve „fičia.“

Záverom

Hashtagy sú v súčasnosti síce na Facebooku v plienkach, no už teraz ponúkajú pre firmy zaujímavé možnosti. Predovšetkým majú skvelý potenciál byť novým zdrojom aktivity a fanúšikov pre firemné stránky.

Iste, že ich skutočný reklamný potenciál je zatiaľ obmedzený. Nie je možné na ne cieliť reklamu. Chýbajúce trendy ako má Twitter limitujú viralitu reklám stojacich na hashtagoch. Aj keď Facebook prisľúbil, že budú.

Trendy: Raz aj na Facebooku?

Napriek tomu sa ich netreba báť. Skúste ich začať používať. Rozumne, ale s odvahou.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám