Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Ako bolo v Portoroži – alebo Laško, Kodak, Rolex a Apple

Tohtoročný Golden Drum v slovinskom meste Portorož bol už osemnástym ročníkom jedného z najväčších európskych reklamných festivalov. Skvelá atmosféra, nádherné počasie, luxusné hotely a k tomu päť dňový nával špičkových reklamných prác a workshopov. Zabubnovať si bol aj TRIAD.

K nadpisu reportu ma inšpirovala jedna z víťazných prác na festivale. Reklama je vraj všade okolo nás. Každý nech si spraví záver sám, ale aby ste boli v obraze:

Do Slovinska odchádzame skoro ráno za tmy, keď jedna polovica reklamného biznisu spí a druhá je ešte hore. Prichádzame na obed. Víta nás vôňa mora, slnko a modrá obloha. Krásne mesto s dlhou nábrežnou ulicou je srdcom kultúry. To zisťujeme v praxi, keď nás tamojší ľudia namiesto Golden Drumu posielajú do amfiteátra na filmový festival. Trikrát.

Festival sa každoročne koná v hoteli Bernardin na konci Portorože, hneď vedľa mestečka Piran. Po akreditácii sa vydávame na prieskum územia. Prednášky, screeningy a workshopy sú situované v troch sálach. Najväčšia z nich, Kodak Hall, je aj centrom odovzdávania cien. Streda je zahrievací deň, okrem prednášok sa ľudia hlavne zoznamujú – napríklad na takejto terase.

TRIAD Portoroz 2011

Štvrtok začína sľubne. Prednášky naberajú na úrovni. Michael Conrad predstavil kutlúrny aspekt reklamy v Culture Inside, kde sa hodinu pozeráme na obtiahnuté zadky v džínsoch Lewis a okopírované iPady. Bohužiaľ si to Michael nafigu načasoval, takže nemá pôvodne zamýšľaný vtip. V ten deň totiž zomrel Steve Jobs, ktorý bol na Golden Drume diskutovanou témou. Steve Henry výborne reční na tému Breaking the rules. Neskôr sa stretávame na káve s Michaelom Conradom, hodíme reč a následne dostávame vizitky od človeka, ktorý stál pri zrode Marlboro Mana a dlhé roky bol worldwide kreatívny šéf v Leo Burnett. Vážime si ich viac ako free drink kupóny na slovenskú Audi párty.

Vonku je takmer 30 stupňov a máme prestávku medzi prednáškami. Schádzame výťahom na hotelovú pláž a cítime sa pri tom ako rytieri Jedi, keďže hotel Bernardin vyzerá ako zo Star Wars. Skáčame do mora, chvíľu si zaplávame a šup späť do práce.

Portoroz Sea

Pekným zvykom na Golden Drum sú národné večery. Jedným z nich je i slovenská Audi party v centre Portoroži. Prichádzame a pri stole sedí takmer celá slovenská výprava – Stratégie, Wiktor Leo Burnett, Rádio Expres, Heineken a mnohí ďalší. Po otvorení cenníka okamžite prehodnocujeme náš postoj k vizitkám Michaela Conrada a kupónom na free drinky. Keďže akcia sa koná tesne pred udelovaním cien v Single channel competition, všetci pokladajú za náramne zábavné nas posielať preč, aby sme niečo nezmeškali. They know…

Ceremoniál začína pompézne, zostrihom ožratých reklamných pracovníkov a ich názorov na single vs multi. Technická stránka akcie je pripravená výborne – super zvuk, obrovské plátno, jukebox a dokonca aj moderátora tu majú. Zábavnou vsuvkou bol ruský textový „spot“ pripravený špeciálne pre Golden Drum o hľadaní Art Directora. Dôkazom dobrých platov v Rusku mala byť zdvihnutá ruka Creative Directora v piatom rade. Leskli sa na nej krásne Rolexky.

Vyhrávame Golden Drum v kategórii Digital a Grand Prix. Blogpost o cenách nájdete tu, ja len v krátkosti prikladám ilustračné video. Ešte raz sa chceme poďakovať všetkým, ktorí nás podporovali – kamarátom, Slovákom v sále, aj ľuďom na Facebooku a Twitteri.

Nasleduje after party, zisk Zlatého bubna a prvého Grand Prix pre Slovensko treba osláviť. V zápale telefonátov a radosti nám utečú dva autobusy do Pirane, kde sa koná recepcia – v krásnej prímorskej reštaurácii s vlastným mólom, barom a koncertným divadlom. Ako prvé je treba lokalizovať všetky chladničky plné Laška a Unionu – dvoch najznámejších slovinských pív. Stretávame ďalších Slovákov, rozprávame sa. Postupne sa začínajú pridávať i ľudia zo zahraničia, dobrý pokec je napríklad s poliakmi z JW Thompson. Jaro prekonáva útok banánom, pivo sa míňa a niekto dostáva skvelý nápad ísť o šiestej ráno späť do Portorože peši na hotel.

Union a Laško

Nasleduje dlhá cesta po kopcovitom teréne slovinského pobrežia. V polovici sa už myšlienka chôdze nezdá nikomu vtipná. Jarec stráca svoj defaultný úsmev a je celkom kosa. Našťastie cesta ubehne rýchlo a jedinými následkami sú nachladnutia.

V piatok a sobotu pokračujeme prednáškami. Premietania prác z Golden Drumu, EPICA, ADC*E alebo ICAC sú inšpirujúce i zábavné. Fernando Vega Olmos vysvetľuje odkial pochádzajú dobré nápady, Johannes Newrkla prichádza so strhujúcou prednáškou Mind the Gap! No a napokon nás doráža Ulrich Proeschel s jeho názorom na zmenu, je vskutku perfektný. Za zmienku stojí aj The Gunn Report, kde sú kreatívne a oceňované kampane konfrontované s efektivitou. Vedeli ste, že tento spot pre Google Chrome priniesol prehliadaču 120 miliónov nových používateľov? Alebo že Nike – Write the future zabezpečila Nike titul najzdielanejšej značky na internete?

Golden Drum sa schyľuje ku koncu. V sobotu večer je na programe ceremoniál odovzdávania multichannel ocenení. Technicky opäť perfektne zvládnutý, dokonca pridali aj pohľadnú moderátorku. Publikum zabáva najmä príhovor starostu mesta Piran.

Avšak, úprimne povedané, na Zlatých klincoch bola obsahová náplň programu lepšia. Golden Drum mal aspoň pompéznosť. Začína sa vyhlasovanie cien. Zo všetkých slovenských prihlásených prác a shortlistov zaznie na odovzdávaní meno len jedinej našej agentúry – Wiktor Leo Burnett. A to hneď dvakrát – tretie miesto za najlepší plagát mesta Piran a Silver Drum za kampaň Zlatý puk. Gratulujeme a tešíme sa s vami! Kompletné výsledky si môžte pozrieť tu.

Nasleduje záverečná after party. Spoznávame prvú reálnu akvabelu v živote, vedieme dlhé rozhovory a stretávame zájazd 50-člennej rakúskej rodiny, ktorá prišla oslavovať narodeniny svojej tety Susan. Je čas pobrať sa spať a ráno odísť domov. Golden Drum 2011 bol perfektný. Množstvo inšpirujúcich prednášok a ešte viac skvelých ľudí. Ďakujeme.

True story.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám