| Pavol Paulenda
Nečítať! Blog o TATRATEA® na social media
Podstatné:
Dobrý deň, stručne na úvod: sám nemám rád dlhé blogy s nezaujímavými odstavcami. Dovolil som si preto pre vás – čitateľov – vyznačiť pasáže, ktoré sú pre pochopenie článku absolútne nepodstatné, ako aj tie, ktoré sú pre pochopenie textu kľúčové.
Napríklad tá, ktorú ste práve prečítali.
Podstatné:
Dnes si povieme niečo o komunikačnom ekosystéme značky TATRATEA na Instagrame a Facebooku. Aby to ale neznelo ako učebnicová, naškrobená nuda, tak je nutné podotknúť, že toto bol na dlhú dobu posledný výskyt reklamného argotu v texte tohto článku.
Začnime teda od podlahy: Kto z vás nevie, čo je TATRATEA? Dobrať tu: http://www.tatratea.com. Pre ostatných a doberuvších – vám je to jasné – základným atribútom tejto značky je, že je pekná. Fakt pekná. Strašne pekná je tá fľaša, že? No, a keď máte takýto produkt, tak tá komunikácia sa robí celkom fajn, lebo však ľahšie človek predá Kristínu Pelákovú jak Vieru Tomanovú.
Nám sa na jeseň v roku 2014 dostalo tej cti presvedčiť našich vtedy klientov, dnes už priateľov vo firme Karloff, že by bol dobrý nápad zveriť nám komunikáciu tohto krásneho produktu. A je tomu tak aj o 2 roky, 3 a pol kampane a 24 content plánov neskôr. A teraz sa už dostávame k téme tohto článku (lebo blog je vlastne článok na internetoch).
Nepodstatné:
Kedže sme sa už skoro dostali k tomu o čom má byť tento článok/blog, je dôležité vás odradiť od ďalšieho čítania nejakým banálnym riešením úplných blbín. Napríklad. Nikto z vás sa určite nepýtal sám seba prečo tento článok píše copywriter a nie radšej social media manažér tejto značky.
Odpoveď, ktorá vás nezaujíma je prostá. Keďže v tejto agentúre dnes pracuje cca o 100 ľudí viac, ako keď som do nej nastúpil – na všetko je proces. Aj na tvorbu blogov. No a tak sa na nejakom selfpromo stretnutí vymyselo, že vlastne to TATRATEA je pekné a že napíšme o TATRATEA.
A tu prichádza na scénu Peťo – človek so swagom na pomedzí Petra Puchera a Napoleon Dynamite, na ktorého nekonečné naliehanie píšem tieto riadky. Díky Peťo. Ale späť k podstate veci.
Kedže toto je coolový blogpost z reklamnej agentúry tak teraz namiesto tohto textu vidíte spot on ultra vtipné gifko – not.
Podstatné:
Na tomto linku: www.facebook.com/tatrateaSK/ nájdete Facebook fan page TATRATEA (pre zaujímavosť si ju môžete zmeniť na inú lokálnu alebo globálnu stránku TATRATEA). Áno, ten link je tu preto, že aj vy ste to čo väčšina ľudí: leniví. 😛 😉
Ale iné som chcel. Na týchto stránkach prebieha komunikácia, o ktorej mal byť pôvodne tento blog. Možno ešte stále je alebo bude.
Skutočne Podstatné:
Komunikácia TATRATEA v social vychádza z kreatívnej platformy It is a Heart Thing – Je to vec srdca. Pre ilustráciu vidíte obrázok nižšie:
Komunikácia sa skladá z viacerých content streamov, o nich si povieme o chvíľu. Začnime však niečím skutočne dôležitým:
Podstatným elementom je audience a v rámci neho influenceri, ktorí sú superkľúčoví pre brand advocacy a organické šírenie obsahu. Dlhodobým pozorovaním a špekulovaním sme vydestilovali nasledovné tlupy (archetypy):
a) milovníci Tatier a turistiky
b) milovníci folklóru a slovenskí patrioti
c) barmani a alkoholoví nadšenci (neprekvapivo veľká skupina)
d) blogeri (nie takí ako ja, ale ľudia s prívlastkami fashion a food, o ktorých sa iní ľudia skutočne zaujímajú)
Čo je na nich najviac super? Je ich veľa. Aj tých skupín, aj ľudí v nich. To znamená, že náš produkt je príťažlivý pre rôzne typy audience a tým pádom tá komunikácia nemusí byť nuda – lebo bude pestrá.
Ako to teda vyzerá:
1. máme posty “trojčlenkové” (to je imidžovka vychádzajúca z pôvodného kľúčového vizuálu, ktorý ste videli vyššie v článku):
1,5. posty hybridné (trojčlenka reflektujúca nejakú významnú udalosť/jubileum):
2. posty reflektujúce významnú udalosť – bez trojčlenky:
3. posty plné čajovej múdrosti:
4. produkt v prírode:
5. príroda bez produktu:
6. folklór:
7. bloggeri/craftmani:
8. mixológia:
9. produkt:
Nepodstatné:
Pozn. red.: ak sú screenshoty, ktoré vidíte, ultimátne škaredé, zle zarovnané a pod. je to možné z troch nasledujúcich dôvodov (ktoré sa vzájomne nevylučujú):
1. som manták, lebo som ich pekne neorezal,
2. Peťo, ktorý blog nahadzoval, ich neorezal a povedal si, že je to takto ok,
3. za všetko môže WordPress.
TATRATEA Heartmix
Projekt vznikol ako obyčajné zadanie – vytvoriť inštruktážne videá na prípravu miešaných drinkov. No čo tam už vymyslíte? Jedine, žeby niečo.
A tak vznikla séria videí s pomerne neštandardnou exekúciou – kde je práca barmana doplnená real-time projekciou a atmosféru videí dopĺňa skvelá slovenská hudba, namixovaná pre každé video zvlášť.
Spojili sa tri odlišné veci:
- značka TATRATEA – tú peknú, o ktorej tu píšem
- barmanský kumšt Mariána Bekeho – v skratke: neskutočný týpek čo „zedol bar“ – dlhé roky pracoval v bare Nightjar v Londýne. Ten sa každoročne umiestňuje v rebríčku World Best Bars na prvých troch miestach. Momentálne má vlastný bar The Gibson v Londýne, kde prezentuje svoje avantgardné umenie mixológie. Pre TATRATEA vymyslel 33 drinkov, sedem z nich sa stalo základom pre projekt Tatratea Heartmix. Okrem iného je to jeden z najinšpiratívnejších rečníkov, akého som mal možnosť počuť!
- hudba Fallgrapp – slovenského elektroakustického projektu, ktorý na svojich koncertoch spája elektroniku s husľovým triom, perkusiami, bicími nástrojmi, gitarou a vokálom.
Skrátka, to najlepšie čo doma máme.
Na výsledok je radosť pozrieť:
Podstatné:
Pri iných značkách najnudnejšia – pri tejto najdôležitejšia – kategória je práve produktová. To preto, že je to produkt s atraktívnym dizajnom a má pekný merch, ale to sme si tu už 7-krát napísali. Tak si poďme povedať, čo to znamená.
Hashtag #tatratea bol na Instagrame použitý 11858-krát. Čo je faaaakt veľa. Ľudia sa s tou fľašou radi fotia – je to prestíž a je to chvála. To nás teší a pri práci nám to veľmi pomáha. 🙂 Aj vďaka tomu sme mohli spraviť napríklad takéto čarovné odpočítavanie na Silvestra.
To nie je všetko. Ľudia nám posielajú fotky z ciest, na ktorých ich čaj sprevádzal. Posielajú ich všade – na Facebook do správy, postujú ich na nástenku každej TATRATEA stránky, do direct správy na Instagrame, spolu s hashtagmi od #tatratea, #warmourhearts, #tatrateamoment, až po #heartthing – o tom, že je profil @tatrateaofficial označený na fotkách, ani nehovoriac. Samozrejme, celé to kumuluje aj komunikácia s fanúšikmi, v ktorej je to všetko vecou srdca. 🙂
Takže outcome z tohto celého vám je jasný: TATRATEA je pekný produkt. TATRATEA má peknú komunikáciu na social media, ktorá sa ľuďom páči. To sú dve vety, ktoré si prosím zapamätajte z tohto článku.
Na ostatné je tuto toto coolové gifko, keďže je to predsa len blogpost z reklamnej agentúry:
Ďakujem za pozornosť.
Nepodstatné:
Dúfam, že sa vám tento článok nepáčil a bude mať v analytics-e strašne málo návštev. Ja sa tak budem môcť v pokoji venovať tomu, čo mi ide najlepšie: konštruktívne pôsobenie na brainstormingoch a nápady na poslednú chvíľu, tvorba tímového playlistu a amatérske dabovanie O2 maňušiek a moriakov. Preto ho nikdy nezdieľajte a okamžite zavrite! *Fingers Crossed*
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>