| Kollča
Engage 2016 očami trojdňových účastníkov #2
Socialbakers napiekli brutálnu konferenciu Engage Prague 2016 a najedlo sa tam skutočne veľa hladných hláv. Boli sme jedni z nich a ukoristili sme vám malú koštovku.
Hlavný deň so špičkovými speakrami z celého sveta už zhrnula Kaja. Nové rozumy hlavne o Instagrame a Live streamingu nazbierala na workshopoch Majdži. Ja som si vybrala vizuálny storytelling, problematiku globálneho kontentu v lokálnych obzoroch a naučila som sa, ako spraviť z followerov zákazníkov. Poďme teda papkať.
1) OD FOLLOWEROV KU ZÁKAZNÍKOM: Luis Spencer Freitas
Každý marketingový mág miluje rozprávku: Janko a Marienka, ako sa z neznalcov medovníka stali jeho milovníci. Často ju nájdete aj pod pomenovaním ako cesta zákazníka, predajný lievik, Buyer’s Journey… V podstate ide stále o proces: zachytiť pozornosť cieľovky -> nadviazať s ňou kontakt -> presvedčiť ochutnať produkt -> podporiť spoznávanie značky -> jej obľuba -> opakovaný nákup produktu -> vernosť & vzťah zákazníka
Workshop od Pernod Ricard bol hlavne o fakte, že efektivita kampaní na sociálnych médiách nestojí len na namakanom targetingu, ale aj na správnom oslovení a interakcii podľa fázy cesty, v ktorej je používateľ. Pointou je vytvorenie bezproblémového osobného zážitku v individuálnych momentoch, pretože na tých práve záleží.
PREKONAJTE OČAKÁVANIA A VYBUDUJTE SI TAK PEVNÝ ZÁKLAD PRE RAST BRANDU
Dôležité je používateľov najskôr inšpirovať a vyvolať záujem na relevantných kanáloch. Pokiaľ stále nemajú z klikania ošúchaný button “kúpiť”, testujte CTA viacerých kreatív, učte sa z výsledkov a optimalizujte výstupy. Odhalíte tak e-commerce trendy.
Dôležitá je transformácia z používateľa na brand lovera. Namiesto produktu sa sústreďte na servis. Vytvorte im nové zvyky – zabávajte ich, učte novinky, to po čom ich ♥ piští.
Ako má značka vo fázach cesty postupovať, je individuálne podľa zákazníka. Identifikujte si podľa toho KPI’s na každú časť a majte tie správne páky, ako sa posunúť ďalej.
2 ) GLOBÁLNE SOCIAL MEDIA STRATÉGIE LOKÁLNE: Mohamed Abo El Fotouh
Vedeli ste, že trend rastu fanúšikov je väčší na globálnych stránkach v porovnaní s lokálnymi? A ako je to s interakciami? Presne naopak. Viac ich nájdete na profiloch s miestnym obsahom.
Workshop od Nestlé bol o rozdieloch globálnych a lokálnych stránok a adaptácie globálneho obsahu na miestny trh. Ideálne heslo by bolo: myslite globálne, konajte lokálne. Udomácniť globálnu kampaň je náročné a často aj nemožné.
Ponechajte pointu celého humbuku – insight a pripravte špeciálne číslo pre miestne publikum. Bacha, kampaň budete chcieť vyhodnocovať. Globálny hashtag v lokálnej kampani budete trekovať so slzami v očiach. Porozmýšľajte nad jeho adaptáciou a rovnako nad inými trekuschopnými vecami (URL a pod).
„LOCAL CONTENT IS MORE TIMELY AND RELEVANT„
Za čo majú zodpovednosť globálne a lokálne tímy?
GLOBÁLNY
- veľká idea (kampane samotnej značky)
- témy kontentu
- globálny kalendár
- social monitoring
Lokálny
- adaptácia veľkej idey
- kreatíva kontentu
- nákup médií
- monitoring a analýza
3) STORYTELLING S VIDEOM: Alex Ayling
V súčasnosti je už každý z nás storyteller, má kameru vo vrecku a každý druhý je vloger. Workshop z BBC nám priblížil 3 kroky k úspešnému video obsahu:
- ADAPTUJ pre tvoju cieľovú skupinu
- BUĎ AKO tvoja cieľovka
- POCHOP tvoju cieľovku
Aby bol video storytelling efektívnym a relevantným obsahom, musí byť prispôsobený využívanej platforme. Veľmi dôležité je porovnanie sociálnych médií a ich maximálne využitie tým najvhodnejším obsahom. Pozrime sa spolu na tie najzákladnejšie:
YOUTUBE
Miesto, kde sa vyhľadáva obsah – je to veľká databáza videí. Z časového hľadiska sú videá dlhodobo aktuálne. Nie je až tak podstatný počet pozretí, ale dĺžka pozretia.
„If you cant pitch YouTube video in 25 words or less; don’t make it.“
Ak neupútate pozornosť do prvých 3 sekúnd, ste mŕtvy. Zabudnite na databázu videí ako na Youtube, tu ide hlavne novinky (a to sú iba dva body z Facebook algoritmu).
Vytvorte dôvod, aby používatelia zdieľali váš kontent, ktorý je aktuálny v daný moment a podstatne kratší ako na YouTube.
V pravej podstate ide o platformu na konverzáciu. Preto by video malo byť vyfachané tak, aby vzbudzovalo debatu.
Video musí fungovať aj bez zvuku (titulky, mimika…).
SNAPCHAT
Opak YouTube. Kontent najmä s nízkou kvalitou a s častou frekvenciou. Pointou je aktuálna, pár sekundová Real time komunikácia.
Veľký rozdiel v porovnaní s Facebookom. Podstata nie je v konverzácii, ale vo vysielaní, vypovedaní niečoho.
VINE
Stavte na animácie. Buďte čo najlepšie prepojený s vaším Twitterom.
Dôležití sú influenceri, ktorí vedia posunúť obsah raketovou rýchlosťou. Zamerajte sa na content, ktorý má potenciál na zdieľanie ako forma 6 sekundového loopu.
PERISCOPE
Všetko, čo sa tam premelie, je o live prenose s cieľom vytvoriť buzz s prístupom do všetkých oblastí.
Kontent je veľmi prchavý, ako na Snapchate.
Prezentácia jednominútovej krásy. Imidž, imidž, imidž. Nikto si nedá na Instagram škaredú fotku.
Ukážte svoje najlepšie ja a inšpirujte iných.
Time spent watching video is a huge engagement metric
A nakoniec, zvládli sme aj workshop s našimi pražskými kolegami pri pive a krídelkách 😉
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>
IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>