Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Veľká októbrová socialistická Snapchat revolúcia

Toto je príbeh o tom, ako sme sa s O2 nebáli vyskúšať sociálnu sieť, s ktorou sa mnohí ešte nedokázali stotožniť. Áno, je to Snapchat. Obavy sú úplne pochopiteľné, pretože asi každý premýšľa nad tým, či v našich končinách Snapchat vôbec niekto používa. Ak áno, tak pravdepodobne iba teenageri.

Patríte do skupiny ľudí, ktorí celkom nerozumejú významu Snapchatu?

Tu je niekoľko bodov, v čom spočíva jeho čaro:

  • Aplikácia je založená na jedinečných okamihoch.
  • Ľuďom umožňuje jednoducho posielať svoje zážitky a vytvárať príbehy – My Story.
  • Celá mágia okolo Snapchatu spočíva v tom, že snapy po určitom čase zmiznú. Samozrejme je možné z nich spraviť screenshot, ale o tom vždy príde upozornenie.
  • Navyše Snapchat obsahuje vkladanie emotikonov a dokresľovanie do fotiek, písanie textov k fotkám a pridávanie niekoľkých stickerov.
  • Neobsahuje zbytočne veľa funkcií, je rýchly a zábavný.

Ak vám tieto dôvody nestačia, možno nie ste cieľová skupina. Mladých ľudí však zjavne chytil za srdce a asi aj chápeme prečo.

Takto sa so Snapchatom zabávame v Triade

Takto sa so Snapchatom zabávame v Triade

Vráťme sa však k tomu, prečo sme išli robiť kampaň pre O2 práve na tejto sociálnej sieti.

Situácia

O2 sa chystalo odpromovať nový smartfón v ich ponuke – Coolpad Porto, ktorého cieľová skupina bola práve 15 – 25 rokov. To bola pre nás skvelá príležitosť Snapchat vyskúšať.

Naše obavy boli v podstate dve:
1. Používajú u nás ľudia vôbec Snapchat?
2. Ak nie a stiahnu si ho, budú ho vedieť používať?

Nasledovali ďalšie výzvy:

Ako odkomunikovať to, že O2 je na Snapchate?
Využili sme veľmi dobre fungujúce cross promo medzi sociálnymi sieťami. To, že je O2 na Snapchate, sme odkomunikovali pomocou Facebooku, Instagramu a možnostiam reklamy a cielenia, ktoré ponúkajú.

Ako ľudí informovať o podmienkach a pravidlách súťaže?
Snapchat je super v tom, že keď pošlete snap, príde naozaj všetkým. Vďaka tomu viete, že každý dostane potrebné informácie.

Samotná súťaž už bola jednoduchá. Nájsť v Stories sériu obrázkov, ktoré komunikovali benefity smartfónu Coolpad Porto a spraviť screenshot toho, na ktorom našli kešu oriešky (zadný kryt smartfónu je totiž vyrobený z kešu orieškov). Využili sme super funkcionalitu Snapchatu v tom, že ak niekto spraví screenshot, príde nám notifikácia. Takto sme vedeli, kto splnil podmienky súťaže.

coooooolpad

Ukážky snapov, ktoré odporomovali smartfón Coolpad Porto

Poďme k výsledkom. Používajú teda ľudia Snapchat?

Ó áno! Samozrejme hlavne mladšia cieľovka. Ak ju teda chcete zasiahnuť, poďte do toho!

Za 2 týždne kampane si O2_Slovensko pridalo…

2 500 používateľov!

Súťažné podmienky (spaviť screenshot obrázku) splnilo až 70 % z nich. ÁNO!

Predstavte si, že do aktivácie na Facebooku sa vám zapojí 70 % vašich fanúšikov! 😉

Slovenskí (hlavne) teenageri sú na Snapchate! Už teraz ich nie je málo a ich počet stále narastá.

Navyše dokopy 7 obrázkov, ktoré prezentovali smartfón Coolpad Porto malo 29 000 pozretí. Tipujeme, že pri toľkých pozretiach si už ľudia čo to o tomto smartfóne naozaj pamätajú.

Reakcie počas súťaže :)

Reakcie počas súťaže 🙂

Treba povedať, že celá kampaň prebiehala trochu “punkovo”. Napriek tomu, že sme mali Snapchat a jeho funkcie naštudované, vyskytlo sa viacero situácií, ktoré sme nevedeli celkom predpovedať. Preto sme spísali niektoré naše poznatky alebo výhody a nevýhody tejto sociálnej siete, ak na nej komunikujete ako značka a chcete robiť väčšiu kampaň.

Výhody

  • Spomedzi všetkých sociálnych sietí ponúka najpriamejšiu komunikáciu.
  • Ľudia vás berú ako kamarátov, nie ako značku.
  • Používateľmi sú hlavne mladí ľudia, ktorí sú technicky zdatní, narodení v digitálnej dobe a mnohé veci im netreba vysvetlovať (napríklad ako spraviť screenshot a kde majú nájsť akú funkcionalitu).
  • Naše posolstvo vieme doručiť úplne každému, kto si nás pridal.
  • Ak vytvoríte Story vidia ju všetci.
  • Ak zvolíme správny content, vieme si tu veľmi dobre budovať image medzi mladými ľuďmi.

Nevýhody

  • Časová náročnosť, ak chcete poslať snap viac ako zhruba 100 ľuďom, nie je to možné – resp. im to nefunguje. Tento problém však rieši vloženie obrázka do Story.
  • Externé aplikácie (Snap Upload, atď.), ktoré by mali prácu uľahčiť veľmi nefungujú.
  • Ak vám napíše veľa ľudí naraz, nemusia sa k nám všetky správy dostať. Snapchat zobrazuje iba určitý počet posledných.
  • Na Snapchat účte môže byť v tom istom čase prihlásený iba jeden používateľ, a preto komunikáciu s ľuďmi a posielanie všetkých informácií musí zvládnuť jeden človek sám.
  • Nie je teda veľmi prispôsobený pre masovú komunikáciu.

Na záver, Snapchat bol nedávno vyhlásený za sociálnu sieť, ktorá robí ľudí šťastnejšími viac, ako Facebook. Čítaj tu.

Pekný revolučný víkend vám prajem.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Account Manager - hľadáme skúseného parťáka na vedenie projektov a vzťahov s našimi super klientami. Ak už máš skúseností dosť, ale zároveň sa chceš ďalej učiť niečo nové, napíš nám! >>

IDEAMAKER & COPYWRITER, v jednej osobe je top príležitosť pre kreatívca, ktorému je aktuálny priestor na rast malý a chce sa ďalej učiť robiť lepšie a lepšie integrované kampane. Poď si >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám