| Martin Woska
Čo je konverzia a konverzný pomer (Conversion Rate)?
Konverzný pomer je jeden z najdôležitejších ukazovateľov online marketingu. Najčastejšie je využívaný ako priamy ukazovateľ výkonnosti microsity, či landing page. Vyjadruje percento návštevníkov ktorí na stránke vykonali požadovanú akciu a zmenili sa tak (konvertovali) z bežných návštevníkov na vašich zákazníkov, abonentov a pod.
Konverzný pomer je udávaný ako percentuálny pomer počtu úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke.
Jednoduchý príklad: Na vašej stránke ste mali 1000 návštev a 50 objednávok produktu. Konverzia vašej stránky je teda 5%.
Požadovanou akciou ktorú návštevník na stránke vykoná, môže byť napr.:
- realizovanie online objednávky produktu či služby,
- registrácia na stránke,
- registrácia newslettra,
- vyplnenie kontaktného formuláru,
- vyplnenie anketového formuláru,
- stiahnutie súboru,
- akákoľvek účelovo stanovená aktivita, ktorá presahuje bežné prehliadanie stránok.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.