| Erika Valigurská
Čo je ROI?
ROI – je skratka z anglického Return On Investments, teda návratnosť investícií. Ako ROI (niekedy tiež ROI index) označujeme pomer zarobených peňazí k peniazom investovaným. ROI teda udáva výnos v percentách z utratenej čiastky.
Teraz už určite tušíte, že pre základný výpočet ROI stačí dosadiť do vzorca:
ROI (%) = výnosy / investice * 100
Pre výpočet návratnosti investícií je potrebné počiatočnú investíciu a čistý zisk, ktorý priniesla, vyjadriť konkrétnou peňažnou čiastkou. ROI sa vzhľadom k počiatočnej investícií počíta buď pre jednotlivé obdobie alebo ako priemer z viacerých období.
Využitie ROI
Ako online podnikatelia využijete ROI na každom kroku vďaka tomu, že investície na internete možno väčšinou veľmi presne merať. Použitie ROI je veľmi dôležité napríklad pri PPC inzercii. Uvidíte, ktoré reklamné kampane sú úspešné a pre ktoré tak môžete zvýšiť rozpočet. V prípade nedostatočného rozpočtu vám ROI ukáže, ktorá kampaň má najmenšiu návratnosť, a tú pozastavíte.
Okrem celkového prehľadu výkonnosti kampaní využijete ROI aj pre rozhodovanie na úrovni zostáv a kľúčových slov. Ak máte správne štruktúrované kampane a meriate konverzie, môžete sa rozhodovať, na ktoré konkrétne kľúčové slová reklamu ďalej zobrazovať a ktorá sa vám, naopak, neoplatí.
Šikovní ľudia (patria) do TRIADu
Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.