Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Zo zákulisia poroty Zlatého klinca

Tento rok som mal tú česť druhýkrát zasadnúť do hlavnej poroty Zlatého klinca a spolu s ďalšími kolegami posudzovať niekoľko stoviek prác  zo slovenského reklamného trhu. Tak a, aj teraz to bola nielen tvrdá makačka, ale aj kopec zábavy a nových skúseností. Je veľmi zaujímavé počuť názory rešpektovaných ľudí z brandže a diskutovať s nimi.

Takto sa porota vyfarbila

Deň nultý:  Nemá cenu prihlásiť všetko

Porotcovanie Zlatého klinca začína v pokoji domova pri vlastnom počítači tvorbou longlistu. Každý z porotcov si prejde všetky práce a udelí im svoje „Áno“ alebo „Nie“. Ak práca získa dostatočný počet Áno, dostane sa na longlist a do ďalšieho dňa hodnotenia. Zmyslom longlistu je okresať veľký počet prihlášok na tie relevantné, o ktorých stojí za to diskutovať. Prihláška práce do Zlatého klinca nie je úplne lacná, no aj tak som na zozname našiel kúsky z ktorých som zostal v nemom úžase. Viem, žiadna slovenská reklama ešte nezískala cenu v Cannes, ale s čítaným oznamom sa neoplatí súťažiť ani na Klinci. Zoberte za tie peniaze kolegov na pivo, to má väčšiu cenu.

Deň prvý: Dlhý deň, krátky zoznam.

Tvorbe shortlistu bol venovaný prvý deň spoločného zasadania poroty. Vo štvrtok 29. mája sme od 9.00 sedeli plných dvanásť hodín v zákulisí Istropolisu a vášnivo diskutovali o väčšine prác. Už samotný shortlist je určité ocenenenie, navyše signalizuje, že práca má šancu na klince. Preto bol potrebný nielen väčší počet „Áno“ od porotcov, ale často aj dlhá diskusia.

Samotné účinkovanie v porote má niekoľko základných pravidiel. Jedným z najdôležitejších je, že členovia poroty svojvoľne nevysvetľujú a neobhajujú práce svojej agentúry. Najdôležitejším pravidlom pre prihlasovateľov zas je: Vysvetlite svoju prácu zaujímavo, ale hlavne jednoducho. Porotcovia prechádzajú stovky prác a pokiaľ si ich prezentáciou nezískate hneď na začiatku, máte problém.

Hitom tohto roku bolo case study video úplne na všetko. Čakal som, kedy uvidím jedno aj na print. Urobiť case study NIE JE zárukou ocenenia. Ak má päť minút, alebo v polovici ešte stále zbytočne dramatizuje a nerieši pointu reklamy, tak má rovnaký účinok ako tri strany sprievodného textu: Miesto klinca na pódiu sa zmení na klinec do rakvy.

Deň druhý: Súdny deň

Únava, napätie aj diskusie sa stupňujú. Ide o kovy.  Na rozdiel od predošlých dvoch dní sa teraz udeľujú body od 1 do 10 a následne sa o prácach s dostatočným počtom bodov hlasuje, či a aký dostanú kov. Porotcovia so vzťahom k hodnotenej práci sa samozrejme zdržiavajú hlasovania.

Nie je vôbec prekvapením, že tak ako posledné roky bola najpočetnejšie obsadenou kategória online. Mala najviac celkových prihlášok, najviac shortlistov aj najviac ocenení. A mám pocit, že aj hosťujúci porotcovia z Čiech boli nadšení úrovňou slovenského digitálu.  O to viac som hrdý, že TRIAD získal v tejto konkurencii dve zlatá, striebro a dva bronzy.

Veľmi ma potešila aj kvalita rozhlasových spotov. Po dlhšom čase dodala táto kategória naozaj silný shortlist, plný zvučných nápadov.

Myslím si, že nielen aj ja, ale aj ostatní porotcovia sú tým radšej, čím kvalitnejšie veci vidia pred sebou a môžu ich posudzovať a hodnotiť. Prajem  všetkým nám, aby sme budúcu porotu urobili naozaj šťastnou.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>