Veverička z marsu, alebo ako sa vyučuje marketingová komunikácia

Nebojte sa, tento post nebude o veveričke z marsu, ako by sa mohlo zdať :). Chcel by som v ňom predstaviť zaujímavú súťaž, ktorá pomáha mladým marketérom získať skúsenosti.

Ako študent marketingovej komunikácie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského som veľmi rád, že sa v poslednej dobe v škole stretávam aj s rôznymi zaujímavými praktickými zadaniami.

Jedným zo zadaní bolo aj zadanie na predmet Odborné praktikum 3, ktoré vyučuje odborník v oblasti SEO – Juraj Sasko z firmy Visibility. Vymyslel pre nás SEO súťaž s veselým názvom „Veverička z Marsu“, v ktorej si môžeme prakticky vyskúšať, ako funguje SEO.

O čom je SEO súťaž “Veverička z marsu”?

Naším cieľom bolo vytvoriť webstránku, ktorá nemohla obsahovať tento názov a museli sme ju dostať na čo najvyššiu priečku v Googli. S mojím tímom sme vytvorili stránku vesmirnazoo.webnode.sk, kde sme uverejňovali príbehy o Veveričke z Marsu a o jej dobrodružstvách na iných planétach. Kliknutím na odkaz si o nich môžete prečítat a zároveň nás tým posúvate v súťaži stále vyššie.

Môže sa vám to zdať zvláštne, ale práve takýmto veselým projektom sa učíme, ako v praxi používať SEO. Veverička z marsu je jednoducho výraz, ktorý neexistuje a preto záleží len na nás, ako dosiahneme, aby sme sa dostali na prvé miesta vo vyhľadávačoch.

Veverička z marsu nie je všetko :)

Veveričku som vytiahol ako príklad. V poslednej dobe je čím ďalej, tým viac možností ako robiť niečo reálne – niečo čo nám pomáha získať skúsenosti do praxe. Okrem zaujímavých prednášok, workshopov a študentských konferencií (ako Unicamp) sú to práve súťaže, ktoré nás motivujú zabojovať a ukázať, čo je v nás. Mnohé z nich určite poznáte.

Žiarovka

súťaž kreativity organizovaná študentmi Katedry marketingovej komunikácie na Univerzite Komenského. Je to súťaž, ktorej odborným garantom je Art Directors Club, partnermi sú Klub reklamných agentúr Slovenska, Vaculík Advertising, Wiktor Leo Burnett, MUW Saatchi & Saatchi, Jandl, čo svedčí o vysokej odbornosti tejto súťaže. Tento rok mohol víťaz na vlastnú kožu zažiť atmosféru reklamného festivalu Golden Drum v Portoroži.
http://www.ziarovka.eu

Cirkulátor

ďalšia slovenská kreatívna súťaž, ktorú organizujú naši kolegovia z UKF v Nitre. Členovia poroty sú Art Directori z najúspešnejších reklamných agentúr Slovenska.
http://www.cirkulator.eu

Young Lions Slovakia

medzinárodná súťaž kreatívcov do 27 rokov, kde sa výhercovia štátných kôl postavia proti sebe na najväčšom festivale reklamy Cannes Lions vo francúzskom Cannes.
http://www.facebook.com/CannesLionsSK

Young Marbles

kreatívna súťaž v Českej republike, ktorá je súčasťou súťaže Duhová kulička. Každý, kto má menej ako 26 rokov, môže prihlásiť svoje práce. Práce v obidvoch súťažiach hodnotí medzinárodná porota.
http://www.duhovakulicka.cz/cs/soutez/

Young Cup competition

medzinárodná súťaž pre mladých kreatívcov, ktorú usporadúva International Advertising Cup (založená festivalmi ADFEST, FIAP, Golden Drum). Každoročne sa koná na inom mieste, budúci rok sa usporiada v tureckom Istanbule. http://youngcup.thecupawards.com/

Súťaže nás študentov bavia, pretože v nich môžeme ukázať čo je v nás. A preto sa aj teším, ak sa nám podarí urobiť najlepšie SEO pre našu Veveričku z marsu. :)



Komentáre