Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

„Ľudí nezaujíma reklama!“ a iné postrehy z Golden Drum

Aj tento rok sme sa boli inšpirovať na festivale Golden Drum, kde sme minulý rok získali Grand Prix za kategóriu online. V nádhernom slovinskom meste Portorož sme videli pár veľmi zaujímavých prác a prezentácií. S tými najlepšími sa s vami rád podelím.

Nikoho vaša reklama nezaujíma!

Najlepšou prednáškou tohto roku bola pre mňa prezentácia od Martina Weigela z Wieden + Kennedy, Amsterdam, ktorý na rozdiel od iných agentúr ukázal len jedinú prácu, ale za to zbúral veľa mýtov o reklame. Vo svojej prednáške „If you want to fail, assume there is an audience„, ukázal štatistiky o tom, ako sú ľudia neverní značkám (72% ľudí, ktorí pijú Pepsi, pijú aj Coca Colu).

V jasnom grafe demonštroval, že fanúšikovia vôbec nie sú naši najdôležitejší zákazníci (omnoho viac ľudí si váš produkt kúpi raz, ako opakovane). A nakoniec ukázal, že ľudia aj v aktuálnej dobe radšej pasívne prijímajú informácie a že stále omnoho viac pozeráme telku ako sme na Facebooku :).

Výhovorky nestačia

Y&R spravil výbornú prednášku s názvom „Dog ate our presentation“. Počas nej ukázali najznámejšie výhovorky agentúr (mali sme málo času, malý budget, klient je nudný) a hneď potom výborné reklamy, ktoré vznikli rýchlo, lacno, skvelé nápady pre tradičných klientov atď. Takže všetkým odkazujem, prestaňte sa vyhovárať.

Aj malé agentúry vedia robiť veľké veci

Veľmi inšpiratívnu prednášku mal aj Andrey Gubaydullin z nezávislej ruskej agentúry Voskhod creative agency, ktorá nesídli v Moskve, nie je ani jednou z najväčších agentúr, ale za to je na prvom mieste v rebríčku kreativity v Rusku. Zaujímavé je, že nerobia nudné tradičné reklamy, ale eventy a akcie, ktoré vylepšujú život ľudom (všimnite si kampaň proti jamám na cestách) alebo zážitky (reklama na čínsku reštauráciu). Preto sa mi ich práca páči a pripomínajú mi TRIAD :).

Po zaujímavých prednáškach vám ukážem ešte jednu mobilnú prácu, ktorá sa mi naozaj páčila. Reklama na optiku, ktorá sa ti ukáže, keď sú malé písmená a chceš webstránku priblížiť v iPhone. Tomu vravím banerová kampaň pre digitálnu dobu :).

Okrem reklamy sme v Portoroži zažili aj veľa inej inšpirácie a zjedli sme veľa morských príšer. A ako suvenír sme im nechali v Portoroži pixelové logo Triadu a moju fotku urobenú z lego kociek. Grafiku vo voľnom čase medzi prednáškami urobil náš copywriter Maroš.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám