Hodnotenie Stratégií február 2011.. a sorry Mišo :)

Minulú stredu sme mali stretnutie poroty hodnotenia Stratégií za február 2011. Do hodnotenia sa tentokrát prihlásilo omnoho viac prác a boli medzi nimi fakt dobré veci. TRIAD získal rovno 2 ocenenia v online kategórii, čo nás veľmi teší. Pozrite si hodnotené práce.

Atmosféra na hodnotení bola rovnako príjemná ako minule (chlebíčky boli aj napriek popolcovej strede veľmi lákavé :). Do poroty tentokrát už prišli aj Rado Grežo v MUW Digital a Michal Pastier zo Zaraguza Digital, takže sme boli pripravení hodnotiť naplno aj digitálne kampane. Za klienta sa zúčastnila Eva Šinková z Tatra banky, ktorá oživila hodnotenie racionálnym prístupom a skúsenosťami.

TV Spoty

Tipos

Na hodnotenie som prišiel neskôr, preto som TV spoty nehodnotil, ale spoty pre Tipos – Byt a Výpoveď (od Mayer/McCann Erickson) sú podľa mňa veľmi pekné a aj príjemne natočené. Pani vo výťahu je moja favoritka :). Škoda, že sa nedostali do top 3.

Škoda Family

Rovnako TV spot na Škoda Family od Škoda Auto podľa mňa výborný. Neukazuje krásne nablýskané auto, ale autá presne tak ako sa používajú, v reálnej situácii. Cool.

Da da da, Slovak Telekom

T-com má rád chytľavé melódie. Da da da od MUW Saatchi & Saatchi je veľmi veselá séria.

Milujem Broňu, VÚB

VÚB banka a Istropolitana Ogilvy prišli so spotom “Milujem Broňu“, ktorý je tiež milý, ale na “lému” podľa mňa nemá. Ako povedal Boris Prexta, ešte jeden spot s lepičmi a ľudia si môžu myslieť, že VÚB je billboardová spoločnosť :).

Inzercia a out of home

Parlamentná inzercia, Rádio Expres

Parlamentná inzercia pre rádio Expres (MUW Saatchi & Saatchi) určená pre parlamentý kuriér je podľa mňa dokonalá. Nápad porovnať počúvanosť rádia s počtom voličov strán je úžasný (Expres vyhral aj nad Smerom :).

Víťazi, Nota Bene

Veľmi dobrý nápad sú aj 2-percentní víťazi pre Nota Bene (Sofian). Aj keď výhra ako “našiel som ubytovňu” sa môže zdať banálna, pre ľudí bez domova, je to naozaj vítazstvo… škoda len, že vizuály sú horšie odčítateľné v outdoore – dlho som si myslel, že to je reklama na autobiografiu Ernesta Hemingwaya. V printe ale podľa mňa fungujú.

Vyhraj 333 kníh, Martinus.sk

Zaraguza digital ukázala pre Martinus.sk, že vedia robiť pekné nápady aj v printe. Telka postavená z knižiek je veľmi veľmi fajn. Škoda už len, že samotná online časť – stránka 333 kníh na Martinus.sk nie je nič prevratné.

Tričko – missing artdirector, Mayer/McCann Erickson

Boris Prexta z Mayer/McCann Erickson so svojim náborovým tričkom o ktorom som písal v poste z hodnotenia za január získal druhé miesto v kategóri OOH. Použiť svoje vlastné tričko ako náborový plagát v cieľovke ľudí z konkurenčných agentúr je super nápad.

Ďalej nasledujú printy, ktoré sa do top 3 nedostali, ale podľa mňa stoja za spomenutie.

Satur vás zbalí, Satur Travel

Zbalení ľudia pre Satur sa mi najprv zdali divní, ale časom sa nich celkom dobre bavím. Pekný nápad, pekná séria od MUW Saatchi & Saatchi.

Vašim vlasom v pätách, Pierot

Respect App prihlásil do hodnotenia inzerciu na Haircard pre Pierot. Vizuál takmer dostal down mesiaca, ale mne sa zdá fajn a vtipný. Fotka je síce neprehľadná a ťažko sa odčíta, že aj slečna naľavo je kaderníčka, ale nápad, že kaderníci z Pierotu sú stále nablízku pripravení starať sa o váš look je podľa mňa pekný.

Ibiza a Leon QR kód, Seat Slovensko

Seat prišiel do hodnotenia s vizuálne veľmi peknou prácou – QR kódmi vytvorenými z ciest (JandL). Škoda, že takmer celý text bol o tom, ako používať QR kódy a nakoniec som sa po naskenovaní kódu dostal len na mobilnú stránku Seatu… teda žiadna pridaná hodnota. Preto nápad porotu nezaujal.

Online

Skôr ako predstavím víťaza kategórie online, chcel by som pustiť jednu pesničku od Eltona Johna.

Víťazom je totiž bezkontaktný web pre Tatra banku, ktorý v hodnotení získal 5,20 bodu. Ale myslím, že mu právom patrí 7 bodov za inovatívny nápad. Oficiálne sa preto ospravedlňujem Mišovi Pastierovi a celej Zaraguze, že som v porote nedal viac bodov, zaslúžili ste si ich. Nabudúce sa skúsim polepšiť :)!

A teraz si pozrite víťaza kategórie:

Bezkontaktný web, Tatra banka

Bezkontaktný web pre Tatra banku od Zaraguza Digital je jednou z najinovatívnejších stránok, aké som videl v poslednej dobe. Nápad prezentovať bezkontaktnú kartu na bezkontaktnom webe je vynikajúci a skvele sedí na produkt.

Na potvrdenie môjho kamarátskeho ospravedlnenia pridávam screenshot z Facebooku :).

A keď je to vonku, poďme ďalej na ďalšie hodnotené práce:

FunFón valentínsky nakladač lásky

Funfón na valentína priniesol nakladač lásky (digita.sk). Stačí napísať správu pre svoju lásku a stlačením tlačidla do správy naložiť toľko lásky, koľko treba. Veľmi vtipné. Naložte si lásku tu.

The Love Button, TRIAD Advertising

U nás v TRIADe sme sa na Valentína rozhodli vylepšiť facebookovský LIKE button. Aby značky na facebooku mali viac lásky, vytvorili sme špeciálny LOVE button. Túto prácu som samozrejme nehodnotil, ale získali sme druhé miesto.. nie zlé na rýchlu valentínsku zábavku :).

Viac o Love Buttone na našom blogu.

Hviezdna kariéra, AIESEC Slovensko

Pre národné dni kariéry sme vytvorili aplikáciu, ktorá užívateľom povie, aká môže byť ich budúca kariéra. A získali sme tak aj tretie miesto v sekcii online.

Viac o Hviezdnej kariére si môžete pozrieť na našom blogu.

Odolaj valentínskemu klišé, Tatra banka

Tatra banka sa na Valentína rozhodla odolať valentínskemu klišé. Vo facebook hre Valentínske klišé od Zaraguza Digital ste sa mali vyhýbať typickým darčekom, aby ste nakoniec mohli dostať výnimočnú kartu od Tatra banky.

Popol na hlavu na záver

Tento mesiac bol podľa mňa príkladom, že na Slovensku vznikajú veľmi dobré práce a treba ich oceniť.. Je na porote, aby sme dali nápadom toľko bodov, koľko si naozaj zaslúžia: pekný nápad – 5 bodov, vynikajúci nápad – 6 bodov, inovatívna myšlienka – 7 bodov…

Pozrite si celé výsledky hodnotenia časopisu Stratégie za február 2011.



Komentáre