Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Čo ma zabilo v prvom kole Dosky – moje „best of“

Dnes som mal tú česť hodnotiť práce v prvom kole Online Marketing Battle Doska a musím povedať, že to bola pre mňa výzva.

Okrem toho, že som sa dozvedel, kto je Rick Ross, začal som počúvať teenage kapelu One Direction, ale hlavne som zistil, že nám rastie nová generácia výborných online kreatívcov.

O čom je Online Marketing Battle Doska?

Doska je súťaž v online kreativite, kde proti sebe dvojice súťažia ako v raperskom battle. V Doske proti sebe súťaži 32 tímov v zložení copywriter a grafik. Z tímov vznikol súťažný pavúk a do ďalšieho kola postúpi iba polovica tímov. V každom kole tímy riešia iný typ online zadania, ktoré je od inej agentúry a je určené pre konkrétneho klienta.

V prvom kole je to zadanie na „virálny banner“ pre jazykovú školu Empire. Zadanie od nás z TRIADu bude v treťom kole a bude to mobilná aplikácia.

Doska ma prekvapila

Do súťaže sa môžu zapojiť iba študenti vo veku do 26 rokov a na vypracovanie majú len pár hodín. Preto som nečakal nejaké prevratné nápady. Musím ale povedať, že tímy ma dostali. Už pri prvom battli som si nevedel vybrať… tak som prešiel na ďalší, a tam znovu… 2 dobré a rozdielne nápady vedľa seba… nakoniec som prešiel všetky dvojice až potom som začal vyberať mojich víťazov.

Ako som hodnotil

Keďže niektoré práce sa od seba veľmi líšili, napríklad jedna mala silný insight, druhá bola vtipná, rozhodol som sa vyberať podľa týchto kritérií (aj v tomto poradí):

1. kreativita (prináša nápad nový pohľad?)

2. relevancia (hovorí to čo má cieľovej skupine?)

Neriešil som až tak veľmi samotné spracovanie, grafiku alebo wording, aj keď ten ma mnohokrát pobavil. (napr. crazy nápady tímu Hoblik: Martin Coolkučín, Slančikova TIMErava, Janko YESenský, Ján Bottom, Rysavá Yellowica)

Aké boli práce?

Keďže cieľová skupina pre bannery boli mladí 12-18 rokov, tak mnoho nápadov bolo určených naozaj pre nich. Často bol v nápadoch Rytmus (väčšinou pod vtipnými prezývkami), Justin Bieber, Troll faces, Meme comicsy a pesničky ako Every Day I’m Shuffling. Väčšina prác tak podľa mňa výborne sedela na mladých.

Moje najobľúbenejšie práce:

Tu som vybral niekoľko prác, ktoré sa mi zdali v tomto kole najvýraznejšie.

Najviac epický banner

Edward musí zachrániť Bellu, no v ceste mus stoja gramatické prekážky. Výborná atmosféra, pekná art direction. Všimnite si, ako sa z jazykovej školy Empira stala Vampire, veľmi milý nápad.
Tím: Lomidrevo

Najodviazanejší nápad

Justin Bieber si chcel zlepšiť výslovnosť, tak si dal od úst zemiak. Pomôžte anglickému policajtovi vytiahnuť zemiak udicou. Za tento nápad dávam najviac bodov, komu už mohla takáto krásna šialenosť napadnúť :).
Tím: Kladzivo

Výborný insight

Pozrite si komunikáciu neštastného Patrika, ktorý chce ísť do cool skupiny. Mladí sú stále na Facebooku, urobiť banner ako facebook je podľa mňa skvelý insight.
Tím: Zmena mena

Triple mix: Insight + Bieber + Crazy technické riešenie

Keď som čítal vysvetlenie tohto bannera, tak som takmer odpadol. Tvorcovia, ho chcú napojiť na cleverbot, aby dokázal interaktívne odpovedať po anglicky ako Justin Bieber. Ak si s Justinom v chate moc nepokecáte, choďte sa doučiť angličtinu na Empire. Super :).
Tím: Kiddos

Najlepšia art direction

Žuvačka nalepená na topánke je podľa mňa až príliš veľká metafora, ale vizuálne je tento banner krásny.
Tím: KD

Najlepšia hra v banner

V tejto kategórii mám 2 favoritov:
Jednoduchá a geniálna hra, v ktorej môžete sekať nudné učebnice (všetci milujú ničenie učebníc, nie? :))
Tím: Puzzles

A veselá skákačka s jazykom na špacíri.
Tím: Programátori

Najškaredší banner so super nápadom 🙂

Vďaka tomuto banneru som spoznal kapelu One Direction a neviem ich prestať počúvať :). Baby v cieľovej skupine z tohto banneru budú šalieť… aj keď trošku graficky dopilovať by ho chcelo 🙂
Tím: Fizur

Najtechnickejšie riešenie

Mám rád zaujímavé technické riešenia, preto sa mi páči aj meranie dĺžky jazyka cez webkameru :). Aj keď možno až príliš komplikované riešenie na banner.
Tím: Creative monkeys

Najlepšie využitie trollov

Tím: lenlen

Najlepšie využitie Rytmusa v banneri

Tu som musel vybrať dvoch favoritov, neviem si vybrať, ktorý ma viac baví :).
Tímy: cibuľa a Rocaski&Wisna

Najviac vtip

V tomto banneri sa dozvieme ako niektoré anglické pesničky môžu vyznieť, keď si ich preložíme so slovníkom :).
Tím: kAMako

Najviac simple zabavka

Jednoduchá hra.. klikám a držím.. jazyk rastie… do nekonečna :). Super.
Tím: kladivo

Celkovo som nadšený

Už v tomto kole dosky som videl veľa pekných vecí, z čoho som veľmi štastný. Naozaj sa mi ťažko hodnotilo a všetky práce, aj tie ktorým som nedal bod, boli naozaj veľmi kvalitné (palec hore všetkým).

Väčšine prác, ktoré som tu ukázal, som dal aj bod, takže dúfam, že tímy uvidím aj v ďalšom kole. Držím vám palce, zajtra bude známe celé hodnotenie poroty.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám