Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Ako zabiť Facebook reklamu? 5 častých chýb PPC

Pay Per Click reklama je veľmi účinná. Dobre urobené kampane na Etargete, Adwords alebo Facebooku vám môžu priniesť presne tých návštevníkov na stránku, ktorých potrebujete. Ak však kampaň nezvládnete, prídete nielen o peniaze, ale budete aj na smiech. V tomto poste vám ukážeme, ako urobiť zlú PPC reklamu.

Vybral som reklamy z Facebooku, ktoré ma „zaujali“ za posledných pár dní. Ukážeme si na nich, čo robiť, aby vaša reklama mala čo najmenší účinok a CTR :).

1. Vyberte si hrozný headline

Headline kampane aj tak nikto nečíta, tak prečo sa s ním trápiť. Napíšte ho nudne a dlho a určite na vašu reklamu nikto neklikne. Ako urobiť nudný headline? Nepoužívajte slovesá, do názvu reklamy dajte názov vašej firmy, ktorú nikto nepozná alebo do headlinu napíšte niečo, čo nikto nepochopí. Určite sa tak odlíšite.

Otto office je perfektný partner? Hneď ma to láka kliknúť. A aká pekná fotka. Čo to je ScanGauGuell? Ani to neviem vysloviť. Ehm? Vaša webstránka je výborný headline.

2. Viac na obrázku = lepšia reklama

Obrázok pri facebook reklame má len 110x80px. Preto je dôležité tento priestor naplno využiť. Dajte do obrázku fotku s veľa detailmi, miniatúrne logo alebo vec, ktorú málokto rozpozná na prvý pohľad. A ideálne fotka by nemala korešpondovať s headlinom, vzniká tak kontrast, ktorý zaujme každého pozorného návštevníka a kliky sa budú len tak hrnúť :).

Otto office je šampión aj v obrázkoch, 2 stoly, stolička, akcia, všetko sa zmestilo do reklamy :). Tak sem by som veľmi rád išiel, takáto fotka osloví každého. 3 + 1 zadarmo nejakej ružovej veci? Jasné to chcem.

3. Copywriting… huh?

Vo Facebook PPC reklame máte len obmedzený počet znakov. 25 na headline, 135 znakov na text. Nezabudnite do tohto priestoru dať všetky informácie o vašom produkte. Aby ste ušetrili miesto, používajte skratky, neriešte gramatiku, vyhoďte slovesá. Nezabudnite napísať, aby sa ľudia stali fanúšikom vašej stránky, aj keď žiadnu nemáte. Do textu dajte celý váš kontakt, hlavne telefónne a faxové číslo a PSČ.. kebyže vám niekto chcel zavolať.

V texte samozrejme nenapíšte, o čom je váš produkt. Povzbudíte tak ľudskú zvedavosť a zvýšite si množstvo preklikov. Ľudia radi hádajú, kam ich klik na reklamu dostane.

Na čo je zbytočná gramatika? Preklepy sú cool. Táto sedačka #625 sa mi hodí do obývačky viac ako stolík #345 :D. Rád objavím svet nápadov… ale akých?

4. Cieľte na všetkých

Na Facebooku môžete reklamu cieliť napríklad podľa veku, krajiny, pohlavia, vzdelania. Ak chcete dosiahnuť vysokú účinnosť vašej PPC reklamy, cieľte ju na čo najviac ľudí, to dá predsa rozum :). Čím viac ľudí uvidí reklamu na váš produkt, tým viac si klikne. Ak ponúkate napríklad chatu na strednom Slovensku, cieľte reklamu aj na Ameriku, čo ak si niekto klikne. Ak máte stránku iba vo vašej reči, cieľte na celý svet, ľudia sa radi učia cudzie jazyky. Ak ponúkate produkty pre mladých, dajte vekové cielenie od 25-99 rokov, je to predsa ekonomicky najsilnejšia skupina, a duchom sú predsa stále mladí.

PPC reklama má totiž úspech len vtedy, keď ju uvidí každý, naozaj každý :).

Hmm… tak táto ponuka je pre mňa ako stvorená. Klikám hneď :). A hneď potom si zavolám na telefónne číslo do Maďarska. Keďže som žena v zrelom veku, rád si založím ženské fitness :).

5. Linkujte na nezmyselné stránky

V PPC reklame ide o prekliky. Je preto dôležité, aby si ľudia klikli. Ak do reklamy dáte text „vyhrajte cestu do vesmíru“, určite na ňu klikne veľa ľudí. Ak sa dostanú na vašu stránku, kde ponúkate „uhorky nakladačky“, vaša ponuka ich zaručene zaujme. Návštevníkov preto posielajte na stránky, ktoré nemajú žiaden obsah, aby sa veľmi neunavili čítaním alebo na úvodné stránky, kde nájdu všeobecné popisy o firme, pretože každého môže zaujať niečo iné. A na koniec.. posielajte ich na linky, kde proste nemajú čo robiť. Aspoň tak ušetríte ich čas. A zaručene si zvýšite jeden dôležitý ukazovateľ na stránke – bounce rate. Váš marketingový riaditeľ vám bude vďačný.

Upozornenie na záver

Nápady z tohto príspevku používajte len v prípade snahy o skrachovanie vašej firmy :).

Je to vôbec ešte možné?

Asi si poviete, že také školácke chyby, aké som tu popísal, sa už nemôžu stávať. Ale môžu, všetky som našiel dnes na Facebooku a je to len vrchol ľadovca. Mnoho ďalších zbytočných, nefunkčných, skrátka zlých PPC „kampaní“ vzniká každý deň. A klienti tak prichádzajú o peniaze a dobré meno.

Preto, keď budete robiť svoju vlastnú PPC kampaň, zverte ju do rúk niekomu, kto sa tomu rozumie. Napríklad náš kolega Martin Woska vám rád poradí.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Globálne projekty potrebujú zmanažovať! Posielaj CV >>

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>