Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Ako YouTube zarába na nelegálnych videách – geniálne

YouTube oslavuje svojich prvých 5 rokov (rovnako ako TRIAD :)). Každý deň sú pridávané tisícky nových videí. Veľa z nich sú pesničky a klipy, ktoré porušujú autorské práva. Ako YouTube vie, ktoré video porušuje autorské práva? A prečo niektoré aj tak nestiahne?

Už v roku 2007 bolo za každú minútu pridaných 6 hodín nového videa. Aby bolo možné každé video kontrolovať, bolo by treba stovky ľudí.

Preto YouTube vymyslel systém, ktorý nazývajú Content ID (pozrite si video o Content ID na YouTube), kde sa pre každé video vytvorí spektrogram (grafická reprezentácia zvuku a obrazu videa), na základe ktoré sa dá nájsť podobné video, aj keď to nie je úplne rovnaká kópia (napr. video nahraté z telky alebo pesnička s iným klipom ako hudbou). Funguje to podobne ako aplikácie SoundHound pre iPhone alebo TrackID™ od Sony Ericsson, ktoré aj na základe spievania pesničky alebo hmkania melódie vedia uhádnuť názov pesničky.

YouTube teda vie určiť takmer každé nelegálne video..

Ako to ale rieši?

Predstavme si, že niekto uploadne svoju verziu hitu Love Me od Justina Biebera (teen hudobný idol, ktorý vznikol práve vďaka YouTube). YouTube zistí, že niekto uploadol video s rovnakú pesničku s textom, na ktoré nemá autorské práva.

Čo môže YouTube urobiť?

Video buď zruší zo stránky alebo ho zakáže publikovať. Firma, ktorá má autorské práva si tak vydýchne, užívatelia neuvidia video, všetko je v suchu.

Prečo tam ale to video stále je?

YouTube rieši problémy s autorským zákonom omnoho sofistikovanejšie. Keď zistí, že video porušuje autorské práva, ohlási to vydavateľstvu (Sony, Warner Bros, EMI..), ktoré sa môže rozhodnúť, čo sa stane. Môžu napríklad sledovať štatistiky, koľko ľudí počulo ich pesničku aj v iných ako oficiálnych videách.. alebo ešte lepšie, dostanú podiel z reklamy, ktorá je na stránkach s nelegálnymi pesničkami. Pri klipoch, ktoré majú milióny pozretí to vôbec nie je zlá ponuka :).

Nie je to geniálne?

Aj keď počúvate nelegálnu hudbu, môžete platiť vydavateľstvu, ktoré má autorské práva! Stačí kliknúť na banner pri videu :). Aj preto veľké vydavateľstvá nechávajú ukradnuté pesničky s miliónmi pozretí stále online.

Predstavte si, že by podobnú techniku používalo Rapidshare. Z peňazí, ktoré užívatelia platia za account, by sa mohli odvádzať percentá firmám, ktorých práva sa porušujú. Oplatilo by sa to možno viac ako filtrovať fóra, súdiť sa, vymazávať.

(zdroj: Wired Magazine: 5 Secrets of YouTube’s Success)

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám