Web bez slov je ako polievka bez soli :)

V reklame som začínal ako copywriter. Preto sa vždy poteším, keď vidím reklamu s dobrým textom. Na webe ľudia často viac myslia na grafiku a SEO, ako na texty. To je podľa mňa škoda, pretože dobrý text ľudí poteší, zatiaľ čo SEO text ich tak maximálne unudí. V tomto poste vám ukážem pár pekných textov :).

Prečo je copywriting dôležitý

Vďaka dobrému web copywritingu sa stávajú stránky príjemnejšími, značky zase osobnejšími a z predajného “hardsell” tlačenia veselý rozhovor. A ako všetci vieme, nik nepredá lepšie, ako ukecaná predavačka na trhu :).

Dobrý online copywriting sa v ničom nelíši od tradičného copywritingu pre print. Stačí myslieť na jednoduché pravidlá:

  • pre koho píšem?
  • čo chcem povedať?
  • čo toho človeka môže na mojej správe zaujímať?
  • aký je môj “tone of voice”?
  • ako môžem prekvapiť/zabaviť/potešiť?

A potom môžu vznikať, takéto pekné texty:

Najväčší páni to robia takto :). Každý deň ma zabaví niečim novým Foursquare. Napríklad keď sa stanete “mayorom”, tak mayorstvo niekomu “ukradnete”… nie je to väčšia zábava ako ho len tak získať? Alebo pozrite, čo mi napísali, keď som bol viackrát na plavárni :).

Keď po mne Threadless chce, aby som sa stal fanúšikom, tak mi napíšu, že ma majú radi :)…

… a v Nemecku mi dokonca aj príšera povie, že sa to oplatí :)…

Keď sa registrujete do Mailchimpu a zadáte svoj email, tak vám nepovie, že “emailová adresa sa ešte nenachádza v databáze” ale…

A keď vám príde potvrdzujúci email, tak hneď viete, že posielanie newslettra s Mailchimp bude zábava :).

Ak sa dačo pokazí v Google Chrome, mohol by vypísať nejaký error. Lenže on povie, že ho to mrzí :)

Alebo po česky “Ajajaj! Prohlížeč Google Chrome spadl.” Pozrite si ďalšie veselé google hlášky.

Ak chcete, vedieť, na čo je dobrý Dropbox, netreba čítať dlhé technické texty…

Rovnako ako Basecampu, stačí pár slov…

Potešiť vám môže aj “loadovanie” aplikácie. Napríklad dnes som si zapol našu novú aplikáciu investičný guru a hneď prvý text ma zabavil :).

A potom som začal investovať a takto mi oznamili, že som dostal svoj prvý odznak :).

Výborné je, keď značke nájdete špeciálny jazyk alebo “tone of voice”. Toto sa nám podarilo pri online donáške sushi a nudlí Kung Food

…a ešte krajšie je, keď ľudia začnú používať tiež váš jazyk :).

Toto bol len pár ukážok, ako sa dajú texty robiť zaujímavejšie, veselšie a v konečnom dôsledku aj “predajnejšie”. Dnešní rada: keď budete robiť web, hru, alebo hocičo online, zamyslite sa nad textom o pár sekúnd dlhšie. Oplatí sa to.

Poznáte nejaké ukážky stránok s dobrými textami? Sem s nimi.



Komentáre