Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Reklama na internete. Čo si myslí Martin Woska?

Náš Online & interactive projects manager Martin Woska odpovedal na otázky Hospodárskych novín o reklame na internete. Prečítajte si článok a celé interview.

Samotný článok nájdete na stránke Hospodárskych novín.

V článku autor použil iba časť odpovedí, takže ak vás zaujíma, čo si myslíme v reklamnej agentúre TRIAD Advertising o reklame na internete, prečítajte si viac:

Redakcia: Spolocnosti stale vo vacsej miere vyuzivaju svoju prezentaciu cez Facebook. Co tymto krokom sleduju, co im to moze priniest?
Martin Woska: Prítomnosť spoločností na sociálnych sieťach je daná snahou naplniť ich najzákladnejšie marketingové poslanie – osloviť svoju cieľovú skupinu. Keďže sa v dnešnej dobe cieľová skupina veľmi často a čoraz viac nachádza práve na facebooku, je iba veľmi prirodzené, že ich nasledujú aj spoločnosti. Je to pre ne príležitosť nielen odovzdať svoje posolstvo a prezentovať sa, ale predovšetkým skvelá platforma pre vytvorenie vzťahov a dialógu so svojimi potenciálnymi alebo existujúcimi zákazníkmi. Toto býva bohužiaľ aj najčastejší kameň úrazu. Firmy na Slovensku si musia uvedomiť, že nestačí, založiť si facebook stránku a čakať ako sa budú valiť tisícky fanúšikov, ale že je to naozaj dlhodobý dialóg, ktorému treba venovať náležitú pozornosť a podporovať ho. Na samotnom facebooku existuje niekoľko kanálov, prostredníctvom ktorých firma môže komunikovať. Je dôležité poznať ich a taktiež poznať pravidlá tejto komunikácie, pretože aj tu sa dajú veci robiť správne a dobre alebo naopak kontraproduktívne.

Redakcia: V akej miere zohrava v dnesnej dobe svoju ulohu reklama na internete?
Martin Woska: S istotou možno povedať, že v čoraz väčšej miere. Internet je stále právom považovaný za novodobé médium, ktorého všetky možnosti ešte stále neboli vyčerpané, naopak stále vznikajú nové.
Spoločnosti pochopili, že nevyužívanie internetu ako média je akoby nechávali ležať ich peniaze na ulici bez povšimnutia. A tak redesignujú a optimalizujú weby, posielajú klientom newslettere, platia si PPC ci bannerovú reklamu a majú možnosť vidieť okamžité výsledky. Práve kvôli okamžitým výsledkom, ktoré sú detailne merateľné sú investície do internetového marketingu vysoko návratné a dobre kontrolovateľné. Reklama na internete preto už nie je len experimentom, ale povinnou jazdou pre každú úspešnú spoločnosť.

Redakcia: Mozno hovorit o nejakom novom trende v reklame?
Martin Woska: Predovšetkým treba spomenúť minuloročný boom sociálnych sietí a desiatkach nových možností ako osloviť svojich zákazníkov a komunikovať s nimi. Na Slovensku to je predovšetkým facebook, ale vo svete fungujú naplno aj twitter a linkedin ako zabehnuté komunikačné kanály firiem. Pozitívnym znamením pre slovenskú reklamu na internete je aj stále rastúce množstvo firemných blogov, ktoré majú v online komunikácii svoje nepopierateľné miesto. Máme aj prvé lastovičky v oblasti brandovaných iPhone aplikácií, facebook aplikácií či augmented reality aplikácií. Celkovo sa internetové kampane stávajú lepšie cieliteľnešie, osobnejšie, personalizované. Internet nie sú už iba internetové stránky a email, ale konvergenciou zariadení, aj mobilné či desktop aplikácie, RSS feedy, interaktívne citylighty a mnohé ďalšie možnosti jeho využitia.

Ak chcete poradiť s vlastnou online kampaňou, kontaktujte Martina:

Martin Woska
Online & interactive projects manager
martin.woska@triad.sk
0911 473 632
@martinwoska

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám