Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Google Analytics (časť 3.) – Ako mať poriadok v štatistikách

Pokiaľ robíte online marketingových kampaní viac a robíte ich pravidelne, nie je problém stratiť prehľad vo vašom Google Analytics účte. V tomto článku nájdete niekoľko rád ako štrukturovať kampane v rámci účtu, ako si udržať poriadok a hlavne mať prehľad. Základom je tagovanie vašich online kampaní.

Všetky linky ktoré smerujú na vašu stránku v rámci kampane, partnerstva alebo podobne, by mali byť v analytics oddelené a sledovateľné zvlášť. Najlepšie urobíte ak všetkým linkom pridáte analytics tagy.

Tieto vám potom otvoria možnosti pre sledovanie štatisticky veľmi zaujímavých dát:

  1. Sledovať súhrnné dáta vašej kampane a porovnať ich s minlými kampaňami.
    Príklad: Porovnanie konverzií z aktuálnej kampane s minuloročnou
  2. Sledovať výsledky podľa typov komunikačných kanálov (banner, email, ppc …).
    Príklad: Porovnanie výsledkov z emailingu a bannerov
  3. Sledovať výsledky podľa zdrojov návštev.
    Príklad: Porovnanie bounce rate z portálov A a B.
  4. Rozlíšiť a porovnať výsledky jednotlivých kreatív či formátov.
    Príklad: Porovnanie konverzií z banneru s obrazkom A a banneru s obrazkom B

Ako na to

Otagovať odkazy je veľmi jednoduché. Zložitejšia časť je, dopredu si rozmyslieť celú hierarchiu kampaní, kanálov a to tak aby mohli fungovať dlhodobo.

Tu je jednoduchý postup ako si vygenerovať linky pre kampaň. Použite nástroj od Google pre generovanie linkov – Google Analytics URL Builder

Google Analytics URL Builder

Význam jednotlivých polí si môžeme ukázať na jednoduchom príklade. Predstavme si, že robíme ppc kampaň na facebooku ako súčasť vianočnej kampane, ktorá bude promovaná cez viacero kanálov.

Website URL: Do tohto poľa napíšte cieľový link kam sa má prekliknúť užívateľ z kampane. Tento bude následne doplnený o ďalšie premenné.
V našom prípade to bude náš web – www.triad.sk.

Campaign Source: Názov portálu alebo reklamnej siete kde sa bude reklama zobrazovať.
V našom prípade to bude teda – facebook.com.

Campaign Medium: Typ internetovej reklamy. V našom prípade to bude  – cpc. Ak by sme mali banner na inom portáli, bolo by označenie napr. banner.

Campaign Name: Názov celej kampane. V našom prípade to bude  – 2010-Vianocna-kampan. Toto označenie potom použijeme aj pri ostatných formátoch a sieťach.

Campaign Term: Nepovinné pole ktoré slúži pre zadanie platených kľúčových slov. V totmo prípade necháme prázdne nakoľko na slová neinzerujeme.

Campaign Content: Taktiež nepovinné, ale veľmi užitočné pole. Najmä ak robíme splittest alebo používame rozdielne inzeráty. Povedzme, že v našom používame obrázok soba. Uvedieme teda – obrazok-sob. Následne nám to pomôže porovnať výsledky s druhým inzerátom s iným obrázkom. Ak by sme mali na inom portáli banner, mohli by sme sem napísať napr. formát banneru (napr. 300×300).

Keď je všetko vyplnené, stačí už len vygenerovať výsledný link so všetkými parametrami, skopírovať ho a použiť v kampani. Následne treba samozrejme poobne otagovať aj všetky ostatné linky kampane aby to celé dávalo zmysel a mohli ste naplno využiť výhody ktoré vám analytics poskytuje.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám