Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

Facebook chystá revolúciu! Mení pravidlá súťaží

Spomínate si na zlaté pravidlo Facebooku, že súťaže musia prebiehať iba v aplikáciách tretích strán? Celý digitálny svet je hore nohami, digitálne agentúry si trhajú písmeno F z klávesníc… Pretože od včerajšieho večera to prestáva platiť.

Facebook v snahe umožniť a zjednodušiť menším firmám usporiadanie súťaží toto pravidlo výrazne okresal a aplikácia už nie je podmienkou.

    Pár bodov, ktoré by ste mali vedieť.

  • Prvý a najdôležitejší: Facebook odstránil podmienku, že súťaže môžu byť uskutočnené iba prostredníctvom aplikácie. Odteraz sa tak môžu súťaže konať aj na Timeline Facebook stránok.
  • Po novom sa užívateľ môže zapojiť do súťaže už len tým, že vložil príspevok na timeline stránky alebo komentoval a lajkoval niektorý z konkrétnych postov stránky.
  • Užívatelia sa môžu zapojiť aj tak, že napíšu stránke súkromnú správu.
  • Facebook tiež povolil využívať Like ako hlasovací mechanizmus – žeby motivácia opäť alarmovať rodinných príslušníkov? 🙂

Je nutné poznamenať, že sa stále bavíme o Facebook stránkach – ak značka vystupuje na Facebooku pod súkromným profilom, vyššie spomenuté body neplatia.

Facebook vyžaduje aj presné tagovanie užívateľov.

S povolením konania súťaží priamo na timeline prichádza aj jedno obmedzenie. Po novom nebude možné vyzývať fanúšikov, aby sa tagovali v postoch, na ktorých nie sú zobrazení. V skratke:

– je v poriadku, ak vás značka vyzýva, aby ste navrhli v komentároch meno nového vysavača a tým sa automaticky zapojíte do súťaže o nejakú cenu.
– nie je však v poriadku vyzývať ľudí, aby sa tagovali na obrázku nového produktu – tagovanie o výhre rozhodovať nemôže.

Čo stojí za revolúciou?

Vývoj Facebook aplikácií je drahý a predstavuje bariéru pre menšie firmy, ktoré nemôžu alebo nechcú investovať do jednoúčelových aplikácií. Facebook to dobre vie a zrušením obmedzenia súťaží iba v aplikácii sa snaží vyjsť v ústrety menším stránkam a zároveň ich presvedčiť, aby svoje obmedzené financie venovali radšej do promovania postov, kde idú peniaze priamo Facebooku.

Aj keď nazývame zmeny revolúciou, v praxi sa toho až tak zmeniť nemusí. Kvalitné a účelové aplikácie si svojich fanúšikov nájdu vždy. Pribudne k nim však cesta, ktorá je pre správcov Facebook stránok jednoduchšia, ale i zradnejšia. Otvárajú sa tu nové príležitosti pre rôzne Facebook mafie a naháňanie lajkov za víziou rýchlej výhry. Súťaže na Timeline tiež nemôžu byť podmienené lajknutím stránky. Bude preto treba súťažiacich ešte viac motivovať, aby sa stali fanúšikmi. Pre rýchle súťaže a odmeňovanie fanúšikov je to však skvelý spôsob, ako získať vyšší engagement.

Vo Facebooku dúfajú, že zmeny v pravidlách súťaží pomôžu i menším firmám a stránkam vyhlasovať súťaže. Na druhej strane si myslím, že tento krok otvára nové možnosti realizovania súťaží pre všetky firmy rovnako – samozrejme, vo výhode sú vždy tí kreatívnejší:)

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám