Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

7 trendov digitálneho marketingu v roku 2011

Nový rok 2011, praje digitálnemu marketingu. Predovšetkým preto, že ten uplynulý priniesol hneď niekoľko technologických noviniek ktoré rozšírili rady komunikačných kanálov. Môžeme sa tešiť na dospievanie trhu sociálnych médií a posun od „urobme si Facebook stránku“ ku marketingovej stratégii. Uvádzame 7 trendov digitálneho marketingu, ktoré nesmiete ignorovať.

1. Sociálne médiá stále na vzostupe

Sociálne médiá sú stále v kurze a nebude tomu inak ani v roku 2011 (a asi ani nikdy inokedy). Boj o každého nového likera bude pokračovať. Facebook bude  v nasledujúcom roku pevnou súčasťou online marketingových kampaní a online komunikácie. Novinkou bude sprístupnenie služby Facebook places a konvergencia emailu a soc. médií v podobe nových facebook správ. Twitter zostane na Slovensku pravdepodobne naďalej viac-menej geek záležitosťou (možno už navždy).
Rast využitia sociálnych médií v komunikácií a rast investícií vyvoláva dopyt po lepšom vyhodnocovaní a monitoringu soc. aktivít. Zodpovedajúce technologické nástroje budú čoraz dôležitejšie. Nástroje na takýto monitoring už existujú aj v našom prostredí a budú sa ďalej vylepšovať.

2. Mobilný marketing bude čoraz menej len o SMS

Mobilný trh bude naďalej rásť aj naďalej najmä kvôli rozvíjajúcim sa možnostiam mobilných zariadení, kde kraľuje iPhone s iOS a stále signifikantnejší Android od Google. Čoraz dôležitejšie budú v spojitosti s mobilným marketingom geolokačné služby. Zobrať do úvahy tento komunikačný kanál bola už povinná jazda uplynulého roku. Treba si posvietiť na mobilné aplikácie na mieru, mobilný web a publikovanie digitálneho obsahu.

3. Tablety ako nový komunikačný a predajný kanál

iPad a i ostatné tablety ako Samsung Galaxy tab sa dostanú na slovenské gauče a do tepla našich obývačiek. Otvoria tak opäť nové možnosti ako osloviť cieľovú skupinu širokého vekového rozpätia. Predovšetkým spoločnosti ktoré publikujú a predávajú obsah tak majú šancu získať nový predajný kanál. Prvé lastovičky publikovania digitálneho obsahu na Slovensku už máme a na tú od TRIADu sa môžete tešiť už teraz!

4. Webdesign

Nové prehliadače, HTML5, CSS3, vyspelé javascriptové frameworky pomôžu webu aby bol krajší a použiteľnejší. Menej flashu a obrázkov viac rozličných fontov na stránkach a to všetko podstatne rýchlejšie. Bohužiaľ, ani v roku 2011 sa nepredpokladá definitívne vykorenenie IE6 🙁

5. Email marketing

Čoraz väčší dôraz bude kladený na personalizovaný obsah newsletterov a predajných email kampaní. Analýza správania, segmentácia databáz a cielenejšie kampane by mali byť to čo vám poskytne konkurenčnú výhodu. Každopádne email zostane aj naďalej osvedčeným spôsobom ako dosiahnuť marketingové ciele. Karty môže zamiešať aj novouvedený facebook email, ktorý je zatiaľ najväčším spojením sociálnych médií a emailu.

6. Geolokačné služby

V ďalšom roku bude viac ako kedykoľvek predtým dôležité, okrem toho čo ponúkate a za akú cenu, aj to kde to ponúkate a kde sa práve nachádza váš spotrebiteľ. V ďalšom roku môžeme čakať nárast počtu aplikácií využívajúcich vyhľadávanie a cielenie podľa vašej aktuálnej polohy. Či už budú integrované v mobilných zariadeniach, GPS navigáciách alebo tabletoch.

7. SEO bude opäť zložitejšie

Vyhľadávanie v reálnom čase, vyhľadávanie na sociálnych sieťach, mobilné vyhľadávanie a geolokačné vyhľadávanie. To sú oblasti, v ktorých môžeme čakať ďalšie novinky s ktorými sa bude musieť potýkať každý SEO expert v roku 2011.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Momentálne nikoho nehľadáme, ale kto vie :) Ak si myslíš, že do TRIADu patríš, napíš nám aj tak a možno motyka vystrelí.