Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

7 tipov ako písať skvelé subjecty pre vaše email kampane

Je 19:10 lokálneho času. Miesto: Marketingové oddelenie firmy XY. Online markeťák Ferko pripravuje emailovú kampaň na nočné rozoslanie. Email je schválený a pripomienkovaný na všetkých úrovniach vedenia, zalomený v html, obrázky uploadnuté na serveri, linky štyrikrát preklikané, landingpage skontrolovaný, skrátka všetko ako má byť, keď tu sa Ferko zrazu tresne do čela: „Sakra, zabudol som na SUBJECT… !“.

1. Nenechávajte si subject emailu na koniec

newsletterJednoducho je na to príliš dôležitý. V klasickom preplnenom mailboxe máte cca. 2 sekundy a pár desiatok znakov na zaujatie pozornosti adresáta, čo v týchto podmienkach nie je ľahká úloha. Navyše subject (v kombinácii s odosielateľom) je určujúci pri rozhodovaní o otvorení emailu a teda má priamy vplyv na open rate email kampane.

2. Ak môžete, personalizujte!

Chcete vidieť MEGA Open Rate? Pridajte do subjectu napr. meno adresáta (zmysluplne) a sledujte čo sa stane. Dobre funguje napr. aj regionálna segmentácia, napr. uvedenie názvu mesta v subjecte a pod. Pozor, rozumne a nepreháňať!

3. Vytvorte pocit naliehavosti

Pokiaľ váš email skončí v kategórii určenej na neskoršie prečítanie, je veľká pravdepodobnosť, že nikdy prečítaný nebude. Pomôžu vám časovo obmedzené ponuky a slová ako: „už len do …“, „posledné voľné miesta (kusy na sklade)“, „neváhajte“ a pod.

4. Príliš sa nerozpisujte

Štatistiky sú v tomto veľmi jasné. Obmedzte sa na max. 50 znakov (ideálne 30) a budete mať lepšie výsledky. It’s a kind of magic…

5. Zachovajte si svoj štýl

Ak posielate email kampane pravidelne, nie je dobré používať veľmi podobné subjecty, aby nesplynuli a boli pre adresáta stále niečím novým. Avšak je dobré dodržať aspoň štýl komunikácie. Či už ste strašne formálni, vtipní alebo najuletenejší na svete. Ďalšou výhodou je, že raz za čas, keď budete mať pre svojich subscriberov v newsletteri naozaj špecialitku, môžete ju podčiarknúť jednorazovým vybočením z bežného štýlu komunikácie.

6. Ponúknite dôvod

Subject a odosielateľ musia motivovať adresáta k otvoreniu emailu. Nič iné vo chvíli keď doručíte email nemáte. Ponúknite dôvod prečo by si mal niekto váš email otvoriť a prečítať. Čo z toho bude mať?

7. Testujte!

Subjecty email kampaní sú podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti MarketingSherpa najtestovanejším prvkom email kampaní (až 86% online marketérov testuje výkonnosť subjectov pravidelne, alebo tak plánuje urobiť v najbližšej dobe). Urobiť Split test je veľmi jednoduché a rozdiel vo výsledkoch stojí často za to, dať si tú námahu. Niekedy si iba potvrdíte, že robíte správnu vec, inokedy vás môžu výsledky prekvapiť. Napríklad môžu kľudne vyvrátiť niektoré z týchto pravidiel 🙂

TIP: Nepozerajte sa iba na Open Rate, ale aj na ostatné ukazovatele, napr. CTR alebo konverzie a to, ako subject upriamuje pozornosť na konkrétne linky v tele emailu.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Tento blog píšu skutoční ľudia v Triade kde používame KontentinoAllfred aby sme boli efektívnejší. Spolu s BRACKETSPros&Cons sme členmi DevinBand.,

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám