Pripravený na novú výzvu? Poď k nám

6 tipov pre váš úspech na Facebooku

Byť na Facebooku nestačí. Ľudia si vyberajú a pokiaľ chcete kvalitných zákazníkov, musíte im poskytnúť hodnotu. Hrať spolu s nimi, vytvoriť komunitu. Ako na to?

1. Poskytnite obsah

Content je najdôležitejšia vec na Facebooku. Nikto na vašu fanpage nechodí, aby sa dobrovoľne podriadil každodennému predajnému spamu. Ľudia sa k vám pridali, pretože vás majú radi, páčia sa im vaše produkty, je im sympatická vaša firma.

Dajte ľuďom hodnotu. Dôvod, ktorý ich udrží na fanpage. Predávate bicykle? Ukážte im najnovší typ hliníkového rámu vymysleného včera v USA. Čo na tom, že ho nepredávate. Ľudí to zaujíma. Fotoaparáty? Ukážte im krásne fotografie z National Geographic. Keď niekto fotí, zaujímajú ho fotky. Dajte mu ich. Zaujímavým obsahom a pridanou hodnotou môže byť aj vydarená Facebook aplikácia.

2. Vytvorte komunikáciu

Neservírujte svoje informácie jednostranne. Žiadajte spätnú väzbu. Vyrábate rohlíky? Zistite od ľudí, aké im najviac chutia. Pamätajte si, kvalitný obsah vzbudzuje spätnú väzbu. Výzva k spätnej väzbe znamená ešte viac spätnej väzby a to znamená ďalší obsah a ďalšie informácie zaujímavé pre čitateľov.

Čím viac komunikujete s ľuďmi, tým viac budete na ich očiach. Facebook nezobrazuje správy v Top novinkách náhodne. Ak máte s niekým kontakt, Facebook to vidí. Nabudúce zobrazí správu od tejto osoby alebo stránky vyššie v zozname noviniek.

3. Zdieľajte iných, budete zdieľaný

Ak máte spriatelenú firmu, pomáhajte si. Spojte záujmy zákazníkov. Ak ponúkate mapy do GPS alebo na iPad, porozmýšľajte nad spoluprácou so stránkou venujúcou sa turistike. Zdieľajte ich tipy na výlety, ľudia vám budú vďační.

Obsah, ktorý zdieľate pripravte na ďalšie zdieľanie. Nepostujte príliš dlhé správy, nikto ich nebude čítať. Optimalizujte svoje príspevky tak, aby ich ľudia mohli ďalej šírit na svojich profiloch a prinášať hodnotu aj iným.

4. Moderujte, necenzurujte

Ak ide o spoločensky citlivé témy (politika, náboženstvo), majte sa na pozore. Pokiaľ je diskusia kľudná a ľudia slušní, nie je dôvod zasahovať. Akonáhle však cítite čo i len závan konfliktu, slušne svojim zákazníkom vysvetlite, že toto nie je vhodné miesto na riešenie problémov.

Keď niekomu zmažete názor, prestáva byť podstatné, či bol alebo nebol pravdivý. Začne sa to riešiť a vy máte problém.

5. Využívajte multimédiá

Dobré headliny sú silné, ale ak k nim dodáte multimédiá, znásobite ich účinok. Nechajte ľudí, aby uploadovali fotografie. Dobrý záber zákazníka s vašim produktom dokáže namotivovať desiatky ďalších.

Nedávno Facebook sprístupnil možnosť označovania fotografií aj menami stránok. Využite ju. Ak nahráte na svoju stránku dobré video, môže ho zdieľať ktokoľvek. Je pekný deň? Nebojte sa ukázať ľuďom song Don’t worry, be happy. Dodajte, že kto dnes príde do predajne a bude si pískať jeho melódiu, dostane malý darček. Buďte kreatívny. Používajte smajlíkov. Smajlíci na Facebooku sú skvelým spestrením vašej komunikácie.

6. Keep it simple

Spravte to čo najjednoduchšie. Vykašlite sa na príspevky plné dlhých vtipov, ktoré aj tak nikto nečíta. Ľudia prídu na Facebook pozrieť si, čo robia ich priatelia. Vy ste pridaná hodnota.

Nikto nebude venovať pozornosť nezrozumiteľnému alebo dlhému príspevku, ktorý sa zobrazí na jeho nástenke. Jeho prioritou sú ľudia. Komunikujte ľudsky a jednoducho. Nežiadajte dlhé odpovede, stačí pár slov.

Šikovní ľudia (patria) do TRIADu

Skúsený Art Director, ktorý je už odpracovanými rokmi senior, ale nadšením stále junior 😊 Hľadáme ťa tu >> 

Ideamaker slash Copywriter, ktorý už má celkom vycibrené skúsenosti, ale stále sa mu máli. Čakáme na tvoje nápady >> 

Stážist(k)a - Šikovní študenti, ktorí túžia po cenných skúsenostiach do svojho CV, píšte nám! >>

Pripravený na novú výzvu?
Hľadáme ťa!
Poď k nám